MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mer koblinger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mer koblinger

 Post Reply Post Reply
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mer koblinger
    Posted: 01 oktober 2009 at 22:02
Siden det er så "in" å snakke om koblinger i disse dager, fyrer jeg ut et spørsmål om dette.
 
Fleischmann har sin kortkobling og mange av dem har kobling for NEM "slisse" . Men noen av disse har også en "Fleischmann-slisse" kobling, der koblingen bare slides på plass. Denne synes jeg igrunnen er genial og har lyst til å utnytte denne litt mer. Spørsmålet er derfor. Finnes det bøylekoblinger som har denne "Fleischmann-slissen" ?
Kanskje et kjapt søk hos Fleischamann hadde gitt meg svaret men...
 
Er sikker på at jeg så noe slikt i godteposen til Roco gammeltyskeren som ble kjøpt en gang på 90-tallet. Eller kanskje dette bare var Rocokortkoblingen som hadde slik "Fleischmann-slisse"?
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
magnus View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 49
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote magnus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2009 at 09:29
Fleischmann har flere bøylekoblinger med "slisse", men jeg er redd for at de fleste er for spesielle Fleischmannvogner.
Men se på katalognummer 6523 om ikke den kan passe.
 
magnus
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.