MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Landbruk
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Landbruk

 Post Reply Post Reply
Author
kaldenord View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaldenord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Landbruk
    Posted: 21 september 2009 at 12:55
Holder på med et lite 60x120 anlegg i N som er til poden på 4,5år

Hans store interesser er kort summer til tog, hest, traktor og gravemaskin. Derfor tenkte jeg å inkluderer litt landbruk på banen.


Har tittet litt rundt etter ferdige åkerlapper til å lime på anlegget, men har ikke klart å lokalisere stort annet en til større skalaer på dette. noen som har tips, evt noe man kan lage til selv som ser "riktig" nok ut for en 4-5 åring?

Her ser jeg vel ikke bort i fra at ting kan bli "brukt i stykker" så hjemmelaget har nok sine fordeler.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2009 at 16:18
"Teddy-stoff" kan være et godt alternativ.
Med passelig lang ragg - som bør trimmes litt ujamt - og litt farging har jeg sett fine utgaver av åker Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Øyvind Ø. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 08 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Ø. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2009 at 16:58

Hei, kjekt å høre at du lærer opp nye rekrutter på et tidlig stadie.Clap

Ta en brun fløyelsbukse å klipp i et passe stykke så har du nypløyd mark.Wink
Ideen med teddy stoff er fin. det kan farges å klippes slik at det blir både gul kornåker eller gressmark.
Lykke til videre.
Mvh Øyvind

Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......?
Back to Top
kaldenord View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 18 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaldenord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2009 at 20:28
Takker for forslag, likte enkelheten i fløyels forslaget, var mest pløyd mark jeg hadde i tankene, men skal gjøre noen eksperimenter med "korn åker" også.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,046 seconds.