MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Svingen stasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Svingen stasjon

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Svingen stasjon
    Posted: 17 september 2009 at 11:33

Big smileBig smileTid for MJ-innsats igjen !

Da er sommeren på hell, og da begynner mj-tankene å krype innpå igjen......LOL
Kjenner en sterk trang til å kjøre med materiellet mitt, men har desverre ikke noe å kjøre påConfused
Dermed blir SmallGarden Station lagt til side for en liten stund mens et nytt prosjekt gror frem !!
Kom over en ide som jeg nå har formalisert, SVINGEN STASJON, en liten layout som gir meg muligheten til å kjøre litt.
Temaet er "En liten plass i lille Norge et eller annet sted en gang på 50-tallet" !
Etter litt prosjektering, kom denne skinneplanen på plass:
 
 
Den stiplede delen av av linjen ligger skjult under platen.
Jeg har valgt å gå for Peco skinner, flexi Streamline 100, og veksler i samme, dog Peco Settrack i svingvekslene.
Den første byggingen ble gjort på terassen i deilig sommervær:
 
Her legges skinneunderlag fra Woodland:
 
En liten test av "topplokket" for å se at åpningen er stor nok:
 
Så starter skinnelegging og arbeidet rundt dette. Måtte legge ut sporene først for å markerer hvor skinneunderlaget skulle liggeBig smile
 
i og med at dette skulle være rundt 50-tallet måtte jeg tilføre litt nytt togmateriellTongue, og da falt valget på Rocos gammeltysker og et par gamle personvogner....:
Her testes de for første gang på provisorisk skinnegang:
 
Svingen stasjon fikk også besøk av en gammel kjenning:
 
Vel, etter mye hardt arbeid, var en god del gjort, skinner lagt i nedre og øvre del, strømforsyning og dekoder til pensene på plass, samt forberedt for vei over "heiene":
 
Et par detaljer, plattformkanten er på plass, og litt støttemur:
 
I og med at det skal gå et damplok her, må jeg jo ha en kullbinge, og den ble laget etter beste evne....Kommer bilde på den senere med farger:
 
Etter mer hardt arbeid og MYE kos, begynner det å ta form.
Brukte for første gang finmasket alunetting fra Noch til å forme fjellene. Det var en ny opplevelse, har tidligere brukt avispapir som underlag med gipsbandasje over. Syns kanskje det var like bra med avispapapir......Shocked Er uansett fornøyd med resultatetClap
 
Noen detaljer:
Steindetaljene er skapt med en liten sparkelspade og Woodland lettvektsgips.
 
Slik ser det ut når farger er lagt på, det grønne er bare maling for underlag for gress og landskapsmateriell. Her er også grusveien under konstruksjon:
 
Etter nøye vurderinger og funderinger, ble arbeidet med å legge ballast satt i gang, men først ble skinnen malt med "rust" slik at det blir "litt" autentisk...Embarrassed:
Som man kan se, er lamper, lokstall, stillverkshus og diverse utstyr på plass, mye er blitt gjort etterhvertLOL
 
Her noen stemningsbilder som viser ståa akkurat nå, selve grunnjobben er gjort, nå begynner pyntejobben.....
Men alt teknisk er på plass, så nå kan jeg kjøre og kose meg når jeg har lystTongueBig smile
 
Har prøvd meg på en liten smussejobb, har smusset alle bygninger, men syntes at vognene så litt sterile ut etter forholdene......Vinduer er ikke vasket, det kommer.....
 
Her ser man også kullbingen, men det er ikke lagt i "kull" ennå, kun steinmateriale som skal fungere som underlag/fyll.
 
Nå begynner arbeidet med landskapmateriell og til det trengs mye spennende.
Har startet et prosjekt med å lage trær selv, og det gikk kjempebra til loddetangen eksploderte....Confused Det var en kortslutning inne i tangen, så nå må ny tant ordnes. Bilder av trærne kommer etterhvert.....Embarrassed
 
Alt i alt veldig fornøyd så langt, kommer tilbake med mer etterhvert !!
Ser frem til å motta tilbakemeldingerLOLLOL
 
Oppdatert 22. september 2009:
 
Har nå startet arbeidet med å planlegge landskapet, og da trenger man mye materiell, ikke minst trær. Har blitt kjent med mange hjemmesider til andre i mj-miljøet, og fant en fin fremgangsmåte for å lage trær selv. Litt usikker på om dette har vært presentert på forumet tidligere, men en god sak kan ikke gjentas for ofte for oss nybegynnereWinkLOL
 
Startet med å finne frem litt gammel lampeledning som jeg kuttet i passe lengder, ca 6-7 cm, som tilsvarer ca 7-8m i H0-skala:
 
Disse bitene kuttes opp slik at jeg får ut de som ligger inni. Disse drar jeg så av isolasjonen slik at jeg kun får en liten bit igjen nederst som jeg kan holde i:
 
Da blir kobbertrådene synlige og disse tvinner jeg slik at halve delen danner stammen til treet. Stammen dekker jeg så med loddetinn for å skjule strukturen til trådene. Den andre halvparten danner grenene:
 
Kobbertrådene øverst sprer jeg og kapper til ønskede lengder slik at de ligner et tre.
Så setter jeg fast alle sammen på en isoporbit, og sprayer de med brun malingsspray.
Det er en fordel og lage så mange du orker om gangen og spraye de, da blir arbeidet totalt sett mindre og enklere, samlebåndprinsippetLOL
 
Etter de er sprayet ser de slik ut:
 
Så fyller jeg en boks av et eller annet slag med flock-materiale(bitte små skumgummibiter i grønn farge), og så sprayer jeg trærne med spraylim og ruller trærne i boksen. Da ser trærne slik ut etterpå:
 
Veldig ok resultat og mye billigere enn å kjøpe ferdigBig smileBig smile
Man kan lage disse i forskjellige størrelser og typer, bytte mellom forskjellig flock-materiale.
 
Dersom noen har en god oppskrift på å lage grantrær, tar jeg i mot den med stor takk !!Tongue
 
Da sier jeg god natt, så fortsetter arbeidet i morgenClap
 
Oppdatert 23. september 09
 
Arbeidet skrider frem, og nå har jeg fått lagt singel/grus på perrongen ved stasjonen og ved arbeidssporet for personvognene.
Bruker samme prinsipp som ved ballastlegging. Legger ut grusen forsiktig og passer på at det blir jevnt og ligger pent. Dekker så grusen med limblanding som er 2/3-deler vann og 1/3-del hvitt trelim med noen dråper konsentrert oppvasksåpe.
 
Og som overalt, tar det ikke lang tid fra grunnarbeidet er ferdiggjort til ugress og gress spres om segLOLLOL
 
Har også fått på plass kull i kullbingen (bildet er desverre noe uklart)Confused:
 
Under arbeidet i går, kom det uventet besøk av en gammel traver på norske skinneganger:
 
Min kjære Di3 - 641 ville ta en nærmerer titt på Svingen Stasjon og sjekke at alt er i ordenBig smileTongue
 
Her ser man også grusen på arbeidsperrongen, de hvite veggene er bare støtteark for å holde grusen på plass under limingen, de blir fjernet når limingen er tørr:
 
Min kjære NoHAB likte seg så godt at han tok en runde i full fart - skal si det gikk unna....LOLLOLLOL
 
Kommer tilbake med mer når arbeidet har kommet et skritt videreSmile
 
Oppdatert 29. september 09
 
Et oversiktsbilde på Svingen Stasjon for dagens status, det har vokst gress ved forsyningsboden nederst til venstre, samt Gammeltyskeren fra Roco har fått en liten "behandling" slik at den ser mer tidsriktig ut....
 
Noen bilder fra forsyningsboden:
 
Har "fikset" litt på Gammeltyskeren og passasjervognene. Disse ble kjørt litt for å føle stemmningenWink
 
Har prøvd meg på å smusse Gammeltyskeren, var veldig nervøs for denne jobbenConfused Har ikke gjort det før på noen lok, men det fikk bære eller bristeShocked. Har foreløpig ingen airbrush, så det ble tørrsmussing med smussepulver fra Noch.
Sprayet først med fikseringsspray, før jeg brukte lyst pulver for "skitt-looken", så litt rustfarget pulver på strategiske punkter. Så brukte jeg rustfarget oljemaling som jeg tynnet ut og hadde  på koblinger, nagler og diverse steder jeg mente ville bli riktig. Til slutt sparyet jeg på et avsluttende lag med fiksering. 
Resultatet ble ok ift. til mitt utgangspunkt.
Kommer til å prøve å finne mulighet for å gå på kurs eller gå i lære et eller annet sted....
Syns det er veldig gøy/artig å smusseBig smileBig smile
 
Her et stemningsbilde kveldstid fra stasjonsområdet:
 
Her er til slutt et par bilder fra lokstallen og kullbingen:
 
Det var alt for denne gang....!Smile
 
22. oktober 2009
 
Vel, har etter hvert brukt en del kvelder og timer, men har nå kommet et stykke videre. Det er blitt bygget hus, trær, gjerder, gress, det ingen ende vil taWinkTongue
Men nå  nærmer det seg slutten.....
Har nå fått på plass de siste elementene, og hverdagen på Svingen Stasjon kan nå gå sin gang Big smile
 
Her et par oversiktsbilder:
 
 
Stasjonsområdet er på plass, og aktivitetene er i gang. Det er allerede kommet gjester til det lille samfunnetClapLOL
 
Det er hektiskt på linjenettet, ryktet går om dette lille paradiset, så tilreisende strømmer tilSmile
Til og med kommet benker på perrongenLOLLOL
 
Som man kan se, er Di3"en utålmodig med å få komme seg ut på det ferdige sporet....
 
Jobben med gjerde var en tålmodighetstest, men ble helt ok:
 
Som alle moderne samfunn på 50-tallet, må det jo være en skole; Svingen Skole....
Navneskiltet er desverre tatt ned for oppussing, men kommer snart tilbake på plassClap
 
Til slutt noen stemningsbilder fra Svingen-området, som man kan se er det flere ute og får litt frisk luft i det vakre landskapetLOLLOL Dette er fra Daumannskløfte.....LOL
Glemte å si at familien JONhnsen har fått ny bil, Volvo Duett Kombi, nydelig kjerre !
Datteren på gården tester si nye Scooter
Mens sønnen er ute og tester sykkelen sin
 
Vel, dett var dett....
...et par siste bilder, så var denne prosessen kommet ved veis ende
 
 
Dermed var denne byggebloggen ved sin ende, nå gjenstår bare kosen med å kjøre mine tog her og bli kjent her med Svingen Stasjon.
Kanskje det kommer noen fine stemningbilder når mitt togmateriell er ute og tuter og kjører....?
 
Da er tiden kommet til på starte på fortsettelsen på mitt andre prosjekt, nemlig SmallGarden Stasjon, som til nå har ligget "brakk" en stund på loftet.
Etter hvert blir da den byggebloggen oppdatert.
 
Tut - tut fra LokoJon TongueTongue


Edited by LokoJon - 22 oktober 2009 at 01:19
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 11:48
Hei Jon!
Det var et flott anlegg på liten plass, men for å få mer variert kjøring forundrer det meg at du ikke har lagt mins 2 spor skjult for hensetting. Er det noen årsak til det?
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 12:16
Det virker som om du ikke har tilgang til underetasjen men satser på ingen avsporinger eller intet behov for vedlikehold eller reparasjoner?
Svein S
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 13:23
Hei !
Det er vel ingen annen grunn for denne sporplanen enn at det er slik den ble;-) Jeg var opptatt av at det hele skulle være enkelt og ikke ta for mye plass.. Men det er vel slik at man lærer litt hele tiden, takk for tilbakemelding ansett !
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Øyvind Ø. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 08 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Ø. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 14:17
Hei Jon. Kjekt lite anlegg du har der.Clap Ser litt bratt ut den stigningen din, men regner med at du har testkjørt før lokket ble lagt på?Confused Blir spennende å se når detaljene kommer på plass.

Edited by kjelleren - 17 september 2009 at 14:17
Mvh Øyvind

Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......?
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 16:16
Hei Svein !
 
Jeg hadde glemt å legge ved et bilde som viser hvordan jeg har løst dette.Confused
Ønsket ikke å lage luker i siden, da høyden på "boksen" er ganske lav.
Valgte dermed å lage åpninger i bunnen slik at jeg kommer til hele skinnegangen,alle elektriske koblinger og dekoderboksen til pensene.
Dette fordrer dog at modellen står på ben, og de er i planleggingsfasenSmile
Slik ser det ut:
 
Deter godt noen følger med, og det er det fine med dette forumet, her slipper du ikke unna med glipper....LOLLOL
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 16:21
Hei Øyvind, og takk for responsSmile
 
Du har helt rett, den er litt bratt, men i og med at den ikke er synlig, syns jeg ikke det var så farlig.... Den er testkjørt, og det går akkuratEmbarrassed
Ser nå i ettertid at jeg kunne valgt å løst denne stigningen litt anderledes, men nå er det forsent.....
Jeg får bare leve med detLOL
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 16:30
Når jeg ser nøye etter på de øverste bildene, så har du jo tegnet inn hvor hullene i bunnen skal være. Ellers synes jeg det er et spennende prosjekt å ha et slikt enkelt anlegg som virker å være rimelig flyttbart også, som et slags bi-anlegg til noe større. Liksom Lada"en i forhold til en Mercedes man allerede har eller planlegger.

Et tips til konstruksjonen i bunnetasjen siden man likevel har hull i den, er at rampene opp og ned godt kunne vært skåret direkte ut av bunnplata og bare løftet opp med passende understøttelser. Da ville man fått en helt glatt overgang mellom bunn og rampe, samt spart litt plate.
Svein S
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 16:39

Til tipset: Det har du helt rett i, ser det nå.... Var helt oppslukt i topp plata når jeg konstruerte ! Ville passet meget godt å skære ut stigningene der. Det hadde gitt den fine overgangen som jeg savnet.... Har ikke konstruert så mye før av denne typen, så her må det læres mens man går veienBig smile

Jobber jo egentlig med SmallGarden Station, men den blir så stor og der skal det brukes Geoline skinner. Så da er det ok å ha en mindre som kan brukes til å nyte og kjøre påLOL
Så foreløpig må Mercedes" en ligge på loftet og godgjøre segWink
 
Så ville jeg prøve å legge Peco og ballastere, det gir en mye flottere opplevelse av skinnegangen.
Gøy å prøve å lage en layout som virker "litt" realistisk.
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2009 at 17:27
hei, kjempefint anlegg, spennende å se fortsettelsen
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2009 at 02:01
Oppdatert !!
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2009 at 08:32
Bjørn Egil
Back to Top
Herman View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Herman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2009 at 13:58
Grantrær kan lages på samme måten som du lagde løvtrærne.

Forskjellen er at du må trekke ut kordeller oppover hele lengden av treet, klippe de av til passende lengde, og bruke strømateriale som passer bedre til gran.


(Forbehold: Jeg har ikke testet dette selv, bare sett resultatet.
Kordeller er betegnelsen på de tynne trådene som er tvunnet sammen til en ledning, kabel, eller tau.)
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2009 at 11:36
Oppdatert !
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2009 at 12:44
Masse flotte detaljer på anlegget! Mycket bra :)
ace@samlerforumet.net
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 07:53
Artig prosjekt. Strukturen og fargene i fjellet ble bra. Clap
 
Kanskje noe å stille med på Kråkstad til våren? Jeg skal stille igjen, forhåpentligvis med en ferdig stasjon. Står fort en del timer bygging igjen før det men....Ermm Får satse på bedre med tid, når vintern kommer...


Edited by Andreas - 27 september 2009 at 07:56
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 11:46
Dette var et nydelig stykke med mj! nå føler jeg at jeg ikke har kjørt tog på skikkelig anlegg på 1år! siden jeg ikke har anlegg her hjemme så benyter jeg meg av mj messen her i bergen hvert årTongue så nå fikk jeg lyst å løpe ut i garasjen å bygge anlegg takket være degHug
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 18:17
Hei Andreas ! Takk for hyggelig tilbakemelding ! Har tenkt tanken på å stille ut i Kråkstad , og kanskje på Grefsen neste år. Jobber med å gjøre ferdig Svingen Stasjon og smallGarden Station slik at jeg kan stille med begge to... .Vi får se hva tiden strekker til !   
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 18:21
Hei Stian ! Løp ut i garasjen og sett i gang - "because you are worth it";-)))
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2009 at 19:05
har laget en modul nåSmile men den ble litt for smal så måtte bygge ut litt med kryssfiner på ene sidenConfused men skal ligge ut et bilde når jeg er ferdig med sporene på modulene.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2009 at 19:20
Oppdatert !
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 september 2009 at 14:29
stilig!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2009 at 01:20
Oppdatert !!Thumbs Up
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2009 at 02:36
Hei!
 
Dette var ett flott litet anlegg, og gjenstand for en god artikkel i seneste Mj-Bladet! Clap
Jeg lurer dog på dimmensjonene på dette anlegget?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2009 at 14:28
Hei Roger !
 
Takk for hyggelig tilbakemelding, det var gøy å få omtale i MJ-bladet !
 
Målene på modellen er 100 x 150cm, og 11 cm høy.
 
Dersom du vil se den helt ferdig, gå inn på "Fotoalbum" og min mappe der; Jon Andre Lillehagen.
Der finner du flere bilder av modellen.
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
skoTner View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 10 oktober 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skoTner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2009 at 18:31
Men når skal du smusse Nohab"en?
skoTner
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2009 at 19:22
Ja, si det du....Tongue
Har tenkt å gjøre det så snart jeg får meg air-brush utstyr.
Var en tur på Kløfta MJ-klubb på torsdag da de hadde åpent hus, og fikk litt råd rundt utstyr.
Har allerede en vanlig kompressor, så jeg trenger en vannutskiller og air-brush sprøyta.
 
Har prøvd å smusse litt vogner og Gammeltyskeren min, men har kun smussepulver, og det sitter ikke helt. Vil gjerne at NoHab"en skal bli flottest mulig, det er min beste "Baby"...
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2009 at 19:32
Hei!
 
Originally posted by LokoJon LokoJon wrote:

Hei Roger !
 
Takk for hyggelig tilbakemelding, det var gøy å få omtale i MJ-bladet !
 
Målene på modellen er 100 x 150cm, og 11 cm høy.
 
Dersom du vil se den helt ferdig, gå inn på "Fotoalbum" og min mappe der; Jon Andre Lillehagen.
Der finner du flere bilder av modellen.
 
Jeg takker for svaret, og tipset til fotoalbumet med enda fler bilder.
Flott! - Slike anlegg viser at fine anlegg nødvendigvis ikke trenger å fylle opp hele kjelleren, loftet, gjesterommet etc.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2009 at 11:17
Hei!
 
Dette lille anlegget er jo bare helt fantastisk! Thumbs Up Jeg tror de fleste av oss (meg inkludert) har en tendens til å gape over mer enn de kan svelge. Anlegget ditt har penset (Clown) meg over på nye tanker! Clap
 
MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2009 at 00:41
Hei Tom !
 
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemeldingEmbarrassed
Herlig å høre at man kan være til inspirasjonBig smileBig smile
Håper å kunne vise det frem ved anledning.....
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.