MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Avsporinger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Avsporinger

 Post Reply Post Reply
Author
Sven Ole View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sven Ole Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Avsporinger
    Posted: 29 august 2009 at 18:25
Jeg kjøpte for en tid tilbake et startsett med El 16 fra Roco og norske passasjervogner fra NMJ, samt digitalstyring fra Roco og noen skinner.
Jeg kjøpte dette selvfølgelig for lok og vogner, men mest for å føle litt på digitalkjøring. Noe som for meg har vært litt ukjent å bruke, tross at mj-folk rundt meg bruker det.Og det er en ny verden å kunne leke seg med det.
Men i går skulle jeg teste et BM 69 sett med RP 25 hjul på sporene, og dette sporet av hele tiden. Er det slik at RP 25 hjul ikke kan kjøres på sporene til Roco eller er det noe helt galt med BM 69 settet?
Vet noen svar?
SOHo
Back to Top
skoTner View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 10 oktober 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skoTner Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2009 at 20:01
Beklager gammel tråd... men det første som slår meg her er: BM69?! Er denne ute allerede?

... og til svar så er vel kurven i startsettet til Roco litt krapp slik at et motorvognsett er på pressekanten der? Det er vel Roco Geoline Code 83 som er i settet også, så er sånn passe grep. Vanskelig å si.

skoTner
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 november 2009 at 20:38
Originally posted by skoTner skoTner wrote:

Beklager gammel tråd... men det første som slår meg her er: BM69?! Er denne ute allerede?... og til svar så er vel kurven i startsettet til Roco litt krapp slik at et motorvognsett er på pressekanten der? Det er vel Roco Geoline Code 83 som er i settet også, så er sånn passe grep. Vanskelig å si.


Agder Modellteknikk importerte nydesign BM69 sett i messing i 2005.
De er nå utsolgt, og Agder Modellteknikk satser for tiden kun på 0 og 1 skala.

Som tidligere poster har foreslått skyldes nok avsporingene for krappe kurveradier. Det er ikke noen grunn til at RP25 hjul skulle ha problemer med noen som helst skinnevekt over ca. code55 hvis sporvidden er korrekt og det ikke er noen veksler inne i bildet.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.