MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Håndkontrollere
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Håndkontrollere

 Post Reply Post Reply
Author
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Håndkontrollere
    Posted: 25 august 2009 at 14:54
Heisan
 
Kjører marklin digital, med 6021.
Finnes det noen håndkontrollere for dette? Ser at uhlenbrock har en adapter man plugger i 6021, og kan der koble seg til med noen håndkontrollere.. noen som har erfaring med dette?
 
Litt håpløst med et laaaangt anlegg, og kun en fastmontert kjørekontroller Confused
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 11:06
Jeg har ingen erfaringer spesielt med 6021 - Infrarot & LocoNet-Adapter, men jeg har gode erfaringer med Uhlenbrock og LocoNet generelt.

Adaperet kan også brukes sammen med den trådløse håndkontrollen Iris til Uhlenbrock. Da skulle du i hvertfall ikke ha problemer med å bevege deg langs anlegget. Pass bare på at det er fri sikt mellom deg og adapteret slik at ikke infrarødsignalet blir forstyrret.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 11:58
Tror jeg satser på den med "tråd".
Noen som forhandler dette i Norge? (Viggo hadde ikke noe)
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 12:30
For trådbasert håndkontroll trenger du en LocoNet-kabel mellom 6021-adapteret og f.eks. et LocoNet-panel som du monterer i fronten på anlegget der du vil koble til håndkontrollen.
Jeg har skaffet meg Digitrax UP5-panel fra Togbutikken til mitt anlegg.
Som håndkontroll kan du f.eks. bruke en Uhlenbrock Fred.

Det er mulig at Togbutikken eller HobbyTrain kan skaffe mer utstyr fra Uhlenbrock. Det er litt synd at ikke Amundsen Hobby har tatt inn igjen Uhlenbrock-utstyr ennå.
De siste innkjøpene mine av Uhlenbrock-utstyr er gjort på diverse messer i Tyskland. Alternativet er jo å handle via nettbutikkene på kontinentet eller kjøpe brukt utstyr via tyske eBay.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 20:42

Da ligger det nok an til en loconet adapter, 3 - 4 UP5 panel, og et par Fred kontroller. Big%20smile

 
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2009 at 21:58

Jeg var inne på uhlenbrock"s sider og så litt på Fred 66000. Hvordan legger du inn lokadressen på denne? Så ingen display på den

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2009 at 23:06
På Intellibox"en programmerer du hver enkelt Fred med hver sine 4 lokadresser.

Men, jeg er litt usikker på hvordan du legger inn lokadressene på Fred når du bruker 6021. Kanskje andre vet? Kanskje du kan lese / spørre på marklin-users.net ?
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
ØysteinF View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2009 at 23:56

Hm, kanskje man skulle konvertere til uhlenbrock intellibox.

 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.