MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Digitalt Märklin
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digitalt Märklin

 Post Reply Post Reply
Author
belsebub View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 24 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote belsebub Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digitalt Märklin
    Posted: 26 august 2009 at 20:11
Tusen takk for tips. Blad bestilt så får vi se om jeg svir fingrene eller en MobilStation

Skal holde Dere oppdatert.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 08:53
Bjørn Egil
Back to Top
belsebub View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 24 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote belsebub Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2009 at 20:52
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Tja.....
Om man kjøper siste utgave av MIBA´s ekstrautgave av Modellbahn Digital, så står der beskrevet et lite prosjekt for fingernemme, der man kan bygge inn funksjonaliteten til også å styre veksler og signaler i en MS for en billig penge.


Hei, jeg er ny her på forumet, nevenyttig og ubeskjeden nok til å ville prøve dette    
Men kunne du gitt oppgitt hvilket nummer/utgave av dette magasinet det er snakk om slik at jeg slipper å plage postmannen med å bære rundt på en alt for tung og tykk bladbunke.
Back to Top
2mjo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 24 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2mjo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 22:57
Hei igjen!
Takk for svarene, da velger jeg å ha konvensjonell styring av sporveksler og signaler.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2009 at 09:40
Jeg hadde hørt litt om det fra tidligere, men fant ikke noe i farta før jeg skrev svaret over. Har du en link til beskrivelsen? Spørsmålet er også hvor vanskelig er det å utføre dette for amatøren? Og hvor mye koster det faktisk?

Alternativet er jo kanskje å vente på den nye Mobile Station 2 - beskrevet i denne tråden. Kapasitet er 22 lok og 320 sporveksler/signaler. Og da kan man kanskje bruke den gamle MS som slave.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2009 at 22:36
Tja.....
Om man kjøper siste utgave av MIBA´s ekstrautgave av Modellbahn Digital, så står der beskrevet et lite prosjekt for fingernemme, der man kan bygge inn funksjonaliteten til også å styre veksler og signaler i en MS for en billig penge.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2009 at 21:50
Hei

Nei, du kan dessverre ikke styre sporveksler eller signaler med Mobilstation. For å få til det må du eventuelt oppgradere til en Centralstation.

Og da trenger du bare en motor og dekoder under sporvekselen.

Alternativet er å styre sporvekslene og signalene konvensjonelt (analogt) med vanlige kontrollbokser eller en "Gleisbildstellpult" og kontaktskinner, sporfelt og reléer.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
2mjo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 24 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2mjo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2009 at 17:46
Hei!
Jeg har et digitalt Märklin startsett med Mobilstation, er det mulig å styre sporskiftere med denne, dersom det kan gjøres hva må man ha i tillegg til motor og dekoder som er montert under sporskifteren?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.