MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Noen bilder fra bruserud
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Noen bilder fra bruserud

 Post Reply Post Reply
Author
Bruserud View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 11 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruserud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noen bilder fra bruserud
    Posted: 09 august 2009 at 01:28
Jeg vet at noen av dere kanskje er togspottere, og kan stå å se på det i flere timer... For meg er det veldig merkelig og syns at det må være j****** kjedelig.

Jeg er derimot en flyspotter og kan stå på en flyplass i flere timer, bare for å se på fly - noe togspottere syns kanskje er på helt på jorde...

Her er et knippe av mine spotte bilder:







Det var det... kan legge ut flere bilder hvis det er interesse for det xD
MVH.
Daniel Eik Bruserud
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2009 at 09:53
Skal love deg at du overhodet ikke er eneste "Planespotter" her på forumet.... Clap
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2009 at 10:38
Hei!
 
Som pensjonert flytekniker i SAS er jeg også blandt disse! Thumbs%20Up
 
MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
Bruserud View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 11 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruserud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2009 at 11:12
Ohh... Nice, hadde ikke trodd det
MVH.
Daniel Eik Bruserud
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 12:06
Det er nok flere av oss men jeg legger vanligvis ikke flybildene mine ut på dette forumet.
 
Her er et fint eksemlar som passerte over meg da jeg sto på Clapham Junction i London og fotograferte tog tidligere i sommer.
 
 
Vi sees kanskje på Rygge i helgen?
 
Petter
Back to Top
Bruserud View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 11 juli 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruserud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 12:09
A380 er en flott maskin Tror ikke jeg kommer på Rygge til helga... men det kan jo gå ann å få fiksa en spottetur en gang :)
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 13:49
Nye fly interesserer meg midt på leggen, men vi kan vel kanskje uansett være enige om at vi er noen snodige skruer hele gjengen her!

Edited by Mr Bridger - 18 august 2009 at 13:50
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 13:54
Er det gamle fly som interesserer deg da, Tore?
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2009 at 14:59
Ja, jeg skjønner liksom poenget med Merlin-motoriserte propellfly Tongue
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2009 at 10:38
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Ja, jeg skjønner liksom poenget med Merlin-motoriserte propellfly Tongue
 
 
Fornøyd nå?
 
(Rygge på søndag)
 
Hilsen Petter
Back to Top
Togbutikken View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører
Avatar

Joined: 02 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 235
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Togbutikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2009 at 11:33
Puh! Takk, mye bedre Tongue
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2009 at 11:34
Du store. Hvem er denne Togbutikk-mannen som sniker seg inn og svarer for meg??? Geek
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 12:34

Må være han lagersjefen din, Tore Wink 

Selv så hadde jeg taket fullt av Airfix fly som gutt. Messerschmitt, Spitfire, Catalina, Mustang, Corsair m.fl.
Tjenestegjorde på flyplass i militæret. Bodø. Herlig tid! Her var det både fly og tog!
 
Hilsen Tom
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2009 at 17:50
Hei!
 
Originally posted by TomL TomL wrote:

Selv så hadde jeg taket fullt av Airfix fly som gutt. Messerschmitt, Spitfire, Catalina, Mustang, Corsair m.fl.
Tjenestegjorde på flyplass i militæret. Bodø. Herlig tid! Her var det både fly og tog!
 
Hilsen Tom
 
Godt hjulpet av min far, hadde jeg en del slike i taket på "gutterommet" jeg også. *mimre*
 
Det hadde vært ennå mer optimalt å tjenestegjøre ved flystasjonene enten på Gardermoen eller Værnes, for der gikk jo jernbanen på innsiden av leirgjerdet. Smile
Som en liten digresjon gikk det jernbanespor innenfor leirgjerdene jeg tjenestegjorde på også, men de gikk jo ingen steder. - De var bare plassert der for å øve på lasting og lossing av militære kjøretøyer på jernbanevogner.
 
Ps! Jeg var også på Rygge i helgen.
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2009 at 15:29
Hei!
 
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

 
 
 
Vi mj"ere har funnet ut at "gubbdagis-butikker" kan tilby svært mange nyttige ting og gadgets for hobbyen vår. Det er allikevel tydelig at noen av dem anstrenger seg litt mer for å kunne tilby nesten "alt" mellom himmel og jord, for disse to maskinene eies nemlig av Biltema. Man får vel nesten gå ut i fra ar de ikke er selvforsynte med reservedeler fra butikken sin til disse to klassikerne......
 
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2011 at 15:37
Hei!
 
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Ja, jeg skjønner liksom poenget med Merlin-motoriserte propellfly Tongue
 
Da vil du sikkert like denne.
Husk å skru opp volumet!!
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.