MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - T banen i Oslo
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

T banen i Oslo

 Post Reply Post Reply
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: T banen i Oslo
    Posted: 18 januar 2005 at 10:33

For de som vill bygge T-banen, så sjekk ut denne

http://www.hoedl-linie8.de/shop1/index.html

Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 januar 2005 at 11:06

Jøss. modellen kom FØR forbildet er realitet. Har dette skjedd ofte tidligere?

Veldig Interessant nyhet! Og "vanlig" sporgeometri, altså ferdige seksjonsspor man får kjøpt, passer veldig bra til å lage forbildetro t-banespor.

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2005 at 08:40

Hei!

Jeg er ingen nagleteller, men det ser ut som om destinasjonsskiltet på det aktuelle T-banesettet er Grønland. Utifra egne observasjoner på T-banen, trodde jeg at alle de forskjellige linjene fikk navn etter endestasjonene. Grønland er jo ingen endestasjon, så man får håpe at det følger med valgfrie destinasjonsskilt.

Forøvrig er litt spesielt å lage modell av T-banen, med tanke på trafikkmønster, operationmuligheter og plassering av selve banen (selv om store deler av den dog er i friluft). Kanskje gjort seg med pendel-automatikk.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Øystein W View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Benin
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øystein W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2005 at 09:18

Som T-banefører i gamledager kan jeg fortelle deg at det finnes mange andre st.navn enn endestasjonen på destinasjonsfilmen i t-vogner. Etter hvert er det mer skjeldent å bruke de, det er så.

Jeg kan ikke huske å ha kjørt noe tog til f.eks. Grønnland. Men det sto i alle fall på filmen før i tiden.

Ellers er jeg helt enig i at Grønnland selvsagt er helt et feil valg av destinasjon fra produsentens side. I tillegg er det rute 23! Det er ei busslinje.

ØW
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.