T banen i Oslo |
Post Reply ![]() |
Author | |
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 januar 2005 at 10:33 |
For de som vill bygge T-banen, så sjekk ut denne |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
Lars Gjertsen ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jøss. modellen kom FØR forbildet er realitet. Har dette skjedd ofte tidligere? Veldig Interessant nyhet! Og "vanlig" sporgeometri, altså ferdige seksjonsspor man får kjøpt, passer veldig bra til å lage forbildetro t-banespor. |
|
![]() |
|
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Hei! Jeg er ingen nagleteller, men det ser ut som om destinasjonsskiltet på det aktuelle T-banesettet er Grønland. Utifra egne observasjoner på T-banen, trodde jeg at alle de forskjellige linjene fikk navn etter endestasjonene. Grønland er jo ingen endestasjon, så man får håpe at det følger med valgfrie destinasjonsskilt. Forøvrig er litt spesielt å lage modell av T-banen, med tanke på trafikkmønster, operationmuligheter og plassering av selve banen (selv om store deler av den dog er i friluft). Kanskje gjort seg med pendel-automatikk. |
|
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
![]() |
|
Øystein W ![]() Viderekommen ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Benin Status: Offline Points: 70 |
Som T-banefører i gamledager kan jeg fortelle deg at det finnes mange andre st.navn enn endestasjonen på destinasjonsfilmen i t-vogner. Etter hvert er det mer skjeldent å bruke de, det er så. Jeg kan ikke huske å ha kjørt noe tog til f.eks. Grønnland. Men det sto i alle fall på filmen før i tiden. Ellers er jeg helt enig i at Grønnland selvsagt er helt et feil valg av destinasjon fra produsentens side. I tillegg er det rute 23! Det er ei busslinje. |
|
ØW
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |