Plass til decoder i EL 16 2209 |
Post Reply ![]() |
Author | |
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 juni 2009 at 16:37 |
Jeg var inne hos NMJ å kjøpte en CargoNet EL 16 2209.
Jeg har tengt å bruke denne decoderen her. Men når jeg skal sette inn decoderen finner jeg ikke plass til den. Eller må jeg kjøpe en annen decoder? Kan noen hjelpe meg med å få plass til den? Edited by eibro - 28 juni 2009 at 16:38 |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
kness ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den får du fint plass til inne i den sorte boksen mellom boggiene. Snu loket og dra hele boksen rett ut. Det skal også være frest ut plass til ledningene i chassiet. Det er det på min versjon av 16.2208.
Hilsen Kjetil
|
|
![]() |
|
eibro ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Jeg har vært borte i den metoden før, men det er ikke det på dette loket.
|
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Stian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
en mulighet er å ta bort det ene fører huset, men det er en rævva løsning.
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
![]() |
|
Per Einar Orebe ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Gamle El 16 lok (Roco) beskrev en mulighet til å sette en dekoder på høykant bak førerhus innredningen. Sørg da for at dekoderen ligger i ei plaststrømpe eller er GODT isolert. Ellers risikeres en kortslutning (Har prøvet DET
![]() Edited by Per Einar Orebe - 28 juni 2009 at 20:51 |
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Dekoderplassering i El16 har vært oppe som tema tidligere, se her
|
|
![]() |
|
Takk for svar.
![]() |
|
Eirik
|
|
![]() |
|
Jeg skrev tidligere i tråden at jeg ikke kunne legge decoderen under, men det gikk likevel.
Etter jeg fikk sett litt mer på den her i kveld, fant jeg ut av det. Det var bra, så nå er det bare å sette inn decoderen, og tut og kjør. ![]() ![]() |
|
Eirik
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |