MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Z-Mod og modul?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Z-Mod og modul?

 Post Reply Post Reply
Author
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Z-Mod og modul?
    Posted: 05 juni 2009 at 23:35
Har fått med meg at det er en slags klubb for de som driver med Z-skala, som kalles Z-mod (eller har jeg misfortsått her...?).

Har tittet litt på siden deres, men lurer fortsatt på følgende: Hvordan blir jeg med i denne klubben (dersom man trenger medlemsskap for å være med) og er det mulig å kjøpe et modul (bare selve kassa)? Eller må jeg i gang å snekre selv? Har ikke tilgang på det beste utstyret for øyeblikket, så hadde vært herlig å kjøpe et modul som var klart for bygging, med riktige tilkoblingsopunkter, mål, osv. Noen privatpersoner som selger slikt?

Fæler det ble mye grænnskålingspørsmål nå, men det får bare være. Håper noen kan svare!
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2009 at 09:17
Hei!

ZMOD er ikke en klubb, men en modulstandard. Det finnes i utgangspunktet ikke ferdig modulkasser å få kjøpt, men det kan jo hende noen av gutta som er aktive der kan hjelpe deg å komme i gang? Registrer deg på forumet til zmod.no og spør der. :)

Mvh Heine (som foreløpig ikke har bygd Z-moduler)
Back to Top
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2009 at 09:56
Okei, så z-mod er bare standard. Har prøvd å registrere meg på forumet, men har skjedd fint lite, venter på mail...
Men ja, det er vel en god idé å komme i kontakt med gutta som driver med dette (håper vel at en av dem titter på denne tråden).
Back to Top
helgeb View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote helgeb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juni 2009 at 17:19
Hei.
Du får helt sikkert svar på registreringen din på z-mod forumet, bare vær litt tålmodig. Tror Torsja som administrer dette er litt opptatt  med ekstra jobbing for tiden. Ellers så er det samlinger onsdagskveld inne hos Amundsen, men det er vel mest i vinterhalvåret.
Lykke til med mye morro i z.
 
SmileHelge


Edited by helgeb - 07 juni 2009 at 17:19
Back to Top
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2009 at 13:20
Da har jeg bygget meg et modul. Hadde jo helt glemt at skolen jeg jobber på har et sløydrom jeg i de siste har stiftet godt bekjentskap til.
Fulgte tegningene på z-mod.no, så håper jeg har laget det riktig.
Får vel stikke innom amundsen i morgen å se om det er mulig å få låne en jigg så jeg kan få plassert skinnene riktig.

Takk for hjelpen!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.