MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - bm72 @ vestfoldbanen?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

bm72 @ vestfoldbanen?

 Post Reply Post Reply
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: bm72 @ vestfoldbanen?
    Posted: 13 mai 2009 at 21:23
Når jeg lagde meg frokost i dag mellom 11 og 12 så glodde jeg ut av vinduet. Jeg har utsikt over hele dalen og lengst bort, Familiegården og jernbanen. Jeg så noe jeg aldri trudde jeg skulle se, Nemlig et BM72.
Vanligvis går det EL18 med B3 eller BM70 her og en og annen Robel kjerre på bærtur. Men BM72?
Er det noen som vet hva denne gjorde der? Dette har plaget meg i hele dag...
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2009 at 22:03
Siden dette er et MJ-forum, anbefaler jeg at du spør om dette på NJKs forum "Plattformen"

Der tror jeg noen vil kunne svare deg. Lykke til! Jeg er også spent på svaret. Vet at de prøvekjørte typen på Vestfoldbanen da de kom til Norge.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2009 at 22:59
Mest sansynlig 72.06. Det settet har gått en del testturer med påmontert måleutstyr i det siste.
 
 
Ellers har det også mange ganger tidligere vært kjørt 72-sett på Vestfoldbanen fordi man bruker strekningen Holm-Sande-Kobbervik som teststrekning siden det der er god plass mellom de ordinære togene, og høy hastighet.
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.