teak vogner |
Post Reply ![]() |
Author | |
kokken ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 mai 2009 at 01:05 |
Er det noen som vet hvor en kan være heldig å få tak i teak salongvogn og konduktør - reisegods vogn???
|
|
![]() |
|
Håkon ![]() Viderekommen ![]() Joined: 05 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er redd du må bygge selv, men det er ikke så ille som mange tror. Jeg har selv bygget relativt kompliserte vogner både i plast og messing.
Messing først, Scandinavian Miniatures hadde en del. Jeg skriver hadde fordi det har vært endringer med rettigheter o.l. Ombygging av Roco teakvogner er fullt mulig. Jeg har selv beskrevet noe i PS, men (desverre avdøde) Lillehagen har gode beskrivelser i PS. Jeg bygde om mange Lima og Roco før jeg turde å prøve meg på messing. Hvis jeg kan hjelpe deg så gjør jeg det gjerne. Edited by Håkon - 27 juni 2009 at 00:29 |
|
![]() |
|
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei
Collector model v/Bjørn Bratz Har produsert veldig fine modeller av de vogntypene du etterspør. Spesielt konduktørvogna (BF) er jo populær da den ikke er laget i særlig store serier. Det hender de legges ut for salg på nettsteder eller gjennom CMC-auksjon. En annen sak er at de koster noen "lapper" og at du går glipp av gleden med å mekke selv. Men da har du et alternativ iallefall
![]() mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |