MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - kjøreledninger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

kjøreledninger

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2005 at 00:03

Hei Espen,

dersom du skal ha det billig, kan greie deg uten tråden (og er litt fingernem), er det en mulighet til å lage mastene selv.

Jeg har laget endel master selv med denne metoden:

Selvbygging av kjøretrådsmaster

Enda billigere, men ikke fullt så solid, kan stolpene bygges av trepinner (grillpinner).  En pose med 100 slike pinner koster vel en tier eller så.  Med de andre "ingrediensene" blir det vel en kostnad på en krone eller to pr. mast...

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2005 at 23:47

ok, takk for svaret. Skal nok bli en av tingene ..

må man feste disse i rammeverket/plata?  eller er det en "sokkel"??( jeg har c-spor)



Edited by espyink
Mvh Espen N.N.

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2005 at 18:21
Märklins nye kjøreledning blir produsert av Viessmann, og på svenske modellrallaren tror jeg konklusjonen var at Märklin er billigere enn Viessmanns eget... Jeg vet ikke hvordan dette er i Norge, men prisene på Märklin finner du her: http://www.amundsenhobby.no/Prislister/Marklin%20prisliste.x ls

Kjøreledningene har produktnr 70000-70231 og 74100-74151.

Mvh Heine
Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2005 at 17:42

vet du hvor mye det koster da? Har ikke mye penger for tiden.

 

 

 

 

Mvh Espen N.N.

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2005 at 21:05

Hei!

Jeg tror Viessmann sitt kjørelednings-sortiment er ett prisgunstig alternativ. Det er vel dette kjøreledningssystemet Märklin har gått over til også, om jeg ikke tar feil. Den eneste ulempen er at det er ikke særlig "norsk".

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2005 at 18:19

Hei!

Du kan se på Modellkompagniets side på denne linken: www.modellcompagniet.no/ Der finner du deres prisliste.

MVH, Tom

Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2005 at 15:20

ok, men vet du hvor mye det koster for noen meter da??

 

 

Mvh Espen N.N.

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2005 at 21:59

Hei!

Hvorfor ikke satse på Sommerfeldt? Den er relativt enkel å jobbe med og ser ganske bra ut. Etter egen erfaring fungerer den også meget bra.

MVH, Tom

Back to Top
espyink View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote espyink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 januar 2005 at 20:36

hei jeg har tenkt å ha kjøreledninger på anlegget. Men jeg lurer på hvor jeg skal få tak i BILLIGE kjøreledninger. kan også bare ha master, og klippe av det ytterste på festet til ledninga.

noen som kan hjelpe???

Mvh Espen N.N.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.