MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Grundsetbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Grundsetbanen

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Grundsetbanen
    Posted: 17 april 2009 at 16:26
Hei!
 
Er det noen her som har lyst til å være med og bygge grundsetbanen fra Hamar til Elverum i moduler, Jeg tenker selvsagt ikke på og bygge ut Hamar og Elverum, men disse to kan være såkalte skygge stasjoner. Men alle stasjoner og holdeplasser mellom disse. Jeg er og opptatt av dette ikke må være for gammelt, jeg vil helst at vi holder oss til 70-80 årene. Stasjonsnavnene og stasjonene er heller ikke så viktige, bare vi holder oss sånn rikelig innenfor standard når det gjelder trafikken som var her på denne tiden.
 
MVH
Odd Rune Torset
ORT
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2009 at 16:46
Originally posted by oddrune oddrune wrote:

Hei!
 
Er det noen her som har lyst til å være med og bygge grundsetbanen fra Hamar til Elverum i moduler, Jeg tenker selvsagt ikke på og bygge ut Hamar og Elverum, men disse to kan være såkalte skygge stasjoner. Men alle stasjoner og holdeplasser mellom disse. Jeg er og opptatt av dette ikke må være for gammelt, jeg vil helst at vi holder oss til 70-80 årene. Stasjonsnavnene og stasjonene er heller ikke så viktige, bare vi holder oss sånn rikelig innenfor standard når det gjelder trafikken som var her på denne tiden.
 
MVH
Odd Rune Torset


Jeg er interessert i å være med. Selvom jeg aldri har vært oppi der og bor relativt langt unna.
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2009 at 20:38
Da er dette kanskje noe å vurdere: http://www.fremo-norge.org. Da kan dere kanskje få enda flere til å være med å bygge og kjøre.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2009 at 21:34
Jeg anbefaler, som Magne, at dere satser på å bygge moduler etter FREMO standarden.  Derved kan dere også sette opp anlegg med strekningsmoduler som andre har bygget; ikke nødvendigvis for Grundsetbanen, men som ligner.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2009 at 19:33
Originally posted by oddrune oddrune wrote:

Hei!
 
Er det noen her som har lyst til å være med og bygge grundsetbanen fra Hamar til Elverum i moduler, Jeg tenker selvsagt ikke på og bygge ut
 
Hei!
 
Jeg er interesert i å være med på det, så lenge vi bygger i fremo-standard. Men, jeg har en del usikkerhetsmomenter:
-Jeg får tidligst startet med det til høsten/sensommer (kanskje seinere)
-Jeg har ingen erfaring, men har tenkt å starte opp til høsten, men en gang må man lære Wink
 
Hvor holder du/dere til? Jeg kommer nok til å flytte til østlandsområdet til høsten mest sansynlig.
 
 
Christian L.
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2009 at 20:50
Hei Chr!
 
Jeg kommer heller ikke til og begynne med dette før ting er på plass, for det første må vi få med oss kyndige folk som kan lære oss litt om dette med fremo, for jeg har heller ingen erfaring. Og for det andre må vi kartlegge strekningen litt og bestemme oss for hvem som vil bygge hva, jeg kommer fra Løten, så det er ganske naturlig at jeg er interessert i den stasjonen. Jeg bor i Nannestad og er medlem i Kløfta Modell Jernbaneklubb.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2009 at 22:55
Hei!
Fremo er nok ikke så vanskelig som en skulle tru, Bjørn L. har en god forklaring på selvbygging av moduler her:
Jeg kan også finne tegninger på endestykker sånn at man kan lage de selv, men hvis en vil ha det enklere har togbutikken.no ferdige endestykker (utsolgt for øyeblikket) eller moduler. Siden vi i første omgang skal bygge stasjoner så trenger vi kun endestykker for at disse skal være kompatible med fremo.
Men strekningen må kartlegges ja... En "befaring" Wink
 
 


Edited by Chr. Lil. - 29 april 2009 at 08:47
Christian L.
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2009 at 22:59
Jeg trur den nederste på side 6 er den som brukes, ikke helt sikker:
Christian L.
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 09:01
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 09:42
Originally posted by trulss trulss wrote:

http://www.fremo-norge.org/
Jeg finner normbeskrivelsen der, men ikke tengning over hvordan endestykket skal se ut... Har du en link til det eventuelt?
Christian L.
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 10:51
Hei!
 
Vi har folk på Kløfta som bygger moduler og som lager endestykker. En befaring langs banen kunne vært på sin plass, ihvertfall for og se på landskapet langs banen, ellers så er spor arrangement o.l. på stasjonene sterkt forandret, da det ikke er godsaktivitet her lenger. Rørosbaneboka gir endel hint om dette, selv om den mest tar for seg smalsportiden.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 11:07
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 21:01
jeg kan sikkert jojne litt bygging jeg
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2009 at 14:57
Originally posted by oddrune oddrune wrote:

Hei!
 
Vi har folk på Kløfta som bygger moduler og som lager endestykker. En befaring langs banen kunne vært på sin plass, ihvertfall for og se på landskapet langs banen, ellers så er spor arrangement o.l. på stasjonene sterkt forandret, da det ikke er godsaktivitet her lenger. Rørosbaneboka gir endel hint om dette, selv om den mest tar for seg smalsportiden.
 
MVH
Odd Rune.
Søkte på sporplaner biblioteket på jernbanemuseet på Hamar, kan se ut som de har noen hefter om sporplaner for Rørosbanen der..
 
Når det gjelder stasjon, er det litt det samme for meg, men som forslag kan jeg godt ta Hjellum stasjon. Hadde oldeforeldre der når jeg var liten, så har sikla mye på tog der Big%20smile Men jeg har ikke noe sporplan for denne jeg heller...
 
De endestykkene fra dere på Kløfta blir nok finere en hvis jeg skal prøve meg Tongue Er vi oppe i tre intereserte så langt? Rettelse, fire stykker :)


Edited by Chr. Lil. - 30 april 2009 at 15:31
Christian L.
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 april 2009 at 18:34

Tror du kan registere 5 interesserte nå :) Har fulgt med på forumet lenge, men har ikke registrert meg før jeg så denne tråden :) Blir gjerne med på å bygge moduler fra Grundsetbanen. Selv kommer jeg fra Løten, så hadde vært fint om den stasjonen ble med.

 Har hatt interesse for modelljernbane siden jeg var liten og har en liten Märklin-bane med M-spor som jeg innimellom setter opp i stua. Lokomotivet jeg bruker der fulgte med i et startsett for 30 år siden tror jeg.

Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 11:03
Hei Gutter!
 
Hjellum er en flott stasjon, krysningsspor, lastesport med pakkhus og sidespor inn til NKL lageret. Løten skal selvfølgelig være med, saken er at jeg og kommer fra og er interessert i stasjonen, men det er vel ikkeno i veien for at to kan bygge en stasjon sammen vil jeg tro. Noen er vel interessert i Ilseng med krysningsspor, lastespor med pakkhus og sidespor inn til impregneringen og sidespor inn til Anebyhus også vil jeg tro. For ikke å snakke om Ådalsbruk, hvis man drar den litt ut i fantasien, og tar med en svunnen tid da det var full fart på Klevfos og Bruket. Midtskogen var et ekspedisjonssted hvor dampmaskinene vanligvis tok vann, det var ett sidespor.
 
MVH
Odd Rune.
 
MVH
Odd Rune
ORT
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 11:28
Hei!
 
Litt tilbake til Hjellum, hvis man også her drar ut fantasien litt, kan man jo hvis man ønsker alltids legge inn ett sidespor til Tønseth slakteri også. I virkelighetens verden ble banen i 1984 frem til og med Ilseng og impregneringen (Impregneringen var også et stoppested for lokaltogene) betjent av kipptog fra Hamar. Løten ble betjent av tog 5090 hver morgen, Løten har forøvrig aldri hatt egen skiftemaskin. Men som sagt dette justerer vi etter våre egne ønsker etterhvert, bare det ikke blir helt tullete.
 
MVH
Odd Rune.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 13:31
Detter her høres veldig bra ut! Ser frem til å starte å bygge, bra at du har litt historisk bakgrunn for stasjonene oddrune! Hjellum høres veldig spennende ut i forhold til hvordan det er der i dag Tongue
 
Kryssningsspor, lastespor og to industrispor kommer til å skape en levende stasjon!
Christian L.
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 14:15
Velkommen i forumet forresten janingar! Det samme til deg oddrune!
Christian L.
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 14:28
Hei!
 
Ja, håper det, det blir en alvorlig planovergang også der som man må ta hensyn til spesielt under skifting, alle de tre gjennomgående sporene krysser jo Hjellumsvegen der.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mai 2009 at 17:04
Takk for det Chr. Lil.Smile

Jeg tenkte litt på Ådalsbruk. Var der en gang med skolen og fikk vite da at det gikk sidespor dit en gang. Kikka litt på kart-tjenesten Norgesglasset hos Statens Kartverk.

Da jeg kikka på Ådalsbruk og zoomet ganske godt inn fant jeg faktisk et kart hvor sidesporet til Klevfoss fortsatt er tegnet inn. Kopierte kartet og du kan se det her.

Har ellers ingen erfaring med landskapsbygging, men har lyst til å lære. SmileHar ellers gode muligheter til å bli med på befaring, og evt. ta noen bilder å legge ut.
Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2009 at 00:10
Originally posted by janingar janingar wrote:

Har ellers gode muligheter til å bli med på befaring, og evt. ta noen bilder å legge ut.


Er da vel bare å værra med og se på det.
Fint det er sensommern/Høsten 2009... Da får jeg meg bil og kan reise oppover om nødvendig...
Hvor lang bør en H0 modul være med til eksempel den stasjonen nevt tidligere, Heljum eller hva det var?
Lengde i mm.
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2009 at 01:51
Originally posted by oddrune oddrune wrote:

Hei!
 
Vi har folk på Kløfta som bygger moduler og som lager endestykker.
 
MVH
Odd Rune.
 
Har noen på Kløfta begynt å produsere endestykker med FREMO-mål? Jeg trodde de kjøpte alt de hadde av endestykker og modulbyggesett fra togbutikken.no jeg...
 
 
Og vet du hvordan det står til med modulbyggingen der? Det har vært noen tråder med bilder derfra her på forumet for en tid tilbake, men det er vel særdeles sjelden og lenge siden sist noen av modulene deres har vært med på treff om jeg husker rett... Jeg tror mange rundt omkring venter i spenning på at resultatene fra alle innkjøpene skal dukke opp på treff snartWink
 
Eirik
 
 
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2009 at 13:29
Hallo Eirik
 
Vi kjøper stadig inn endestykker og annet rett fra produsent og side plater og topp plate får vi ferdiglevert av leverandør i Norge.
Vi var på Kråkstad med en stasjon og en skyggestasjon på messen der i april i år.
 
Vi er en 15 stykker som holder på med Fremo på Kløfta.
Det bygges både H0, N og H0e moduler for tiden.
 
Se vår web side: www.kmjk.no
Kommer mere der etterhvert.
 
Mvh
Svein-Ove
 
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2009 at 17:37
Originally posted by Jonas Jonas wrote:

Originally posted by janingar janingar wrote:

Har ellers gode muligheter til å bli med på befaring, og evt. ta noen bilder å legge ut.


Er da vel bare å værra med og se på det.
Fint det er sensommern/Høsten 2009... Da får jeg meg bil og kan reise oppover om nødvendig...
Hvor lang bør en H0 modul være med til eksempel den stasjonen nevt tidligere, Heljum eller hva det var?
Lengde i mm.
Tja, jeg vet ikke riktig.. Hvis vi skal bygge helt forbilderett så kan den bli ganske lang.. Jeg foreslår at vi blir enige om hvor lange tog som skal kunne krysse og bygge kryssningslengde etter det..? Eller er det en standard for fremo på minimums lengde?


Edited by Chr. Lil. - 02 mai 2009 at 17:53
Christian L.
Back to Top
janingar View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote janingar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mai 2009 at 22:55
De vanlige togene hadde vel stort sett lokomotiv + 3 passasjervogner så vidt jeg husker. Var et sånt et jeg ankom Løten med første gangen for mange år siden. Var den gangen de fortsatt snudde alle seter i vognene da vi ankom Hamar fra Oslo og fortsatte "samme" vei vi kom med diesel i "bakenden" Smile Så et krysningsspor må i alle fall være en meter langt. Vet ikke noe om hvordan lengden på godstogene er.

Når det gjelder bilder så er jeg ofte hjemom Løten og kan fin ta bilder langs deler av strekningen og legge de ut på nett hvis det er av interesse.
Jan Ingar
Mitt galleri
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2009 at 15:50
Det  hadde vært fint det når du først er i området.. Ellers ligger det også mye ute på jernbane.net
 
Jeg har familie i Elverum, så til sommern blir det nok en fotorunde på meg og Clap
 
For å få plass til et godstog burde vi kanskje ha en effektiv kryssningslengde på 1,5-2 meter?? Hadde håpet at noen med erfaring fra å bygge fremostasjoner hadde gitt oss et lite hint her Tongue
Christian L.
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2009 at 16:10
Originally posted by Chr. Lil. Chr. Lil. wrote:

Tja, jeg vet ikke riktig.. Hvis vi skal bygge helt forbilderett så kan den bli ganske lang.. Jeg foreslår at vi blir enige om hvor lange tog som skal kunne krysse og bygge kryssningslengde etter det..? Eller er det en standard for fremo på minimums lengde?


I fremo er det helt og holdent opp til den enkelte stasjonsbygger,  både størrelse og utforming.
På de fleste treff er det nok nødvendig med minste kryssingslengde på minst 2 meter på hovedlinje.  For de siste norske treffene har det vært omtrent slik:
- Gardermoen:  Snaut 2 m
- Arendal:  2,5 m
- Kristiansand 4 m

Dersom dere synes at det å ha stasjonen med på treff er viktig så har jeg noen anbefalinger:
- Bruk så langt mulig standardiserte seksjoner,  som kan transporteres og lagres i stabel på 2 eller 3.   Min erfaring er at målene 50x120cm passer i mange transportmidler.  Husk at seksjonene ikke trenger å være rektangulære, f.eks dersom stasjonen ligger i kurve. Undersøk om 2 av seksjonene kan ha de samme "skjeve" målene. (de trenger nødvendigvis ikke plasseres ved siden av hverandre i stasjonsoppsettet)
Dersom forbildet tilsier at sporet i stasjonsenden ikke kan være midt på løses dette med en liten tilpasningsseksjon, som f.eks på Gaukås.
- Sidepor til reelle bedrifter er mest gøy.   Det er imidlertid også bra med et rampe-/frilastspor, det vil gi mulighet for atskillig mer frakt på et treff.  Dessuten: En bedrift som har f.eks 2 vognlaster/døgn bør ha spor som rommer 4 vogner.
Kikk gjerne litt på f.eks denne tråden:  http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3932

Uten å ha studert noen forbilder så kunne utgangspunkt for et prosjekt som dette være:

a)   En liten landsens stasjon på  3 seksjoner á 50x120cm: 
Totallengde 360cm gir kryssingslengde på ca 220cm.   På treff mest egnet som sidelinjestasjon. (men like interessant alikevel)
b)   Middels landsens stasjon på 4 seksjoner:  Gir kryssingslengde på ca 320cm.   På treff egnet både som hoved- sidelinjestasjon.  (denne ville gått greit inn i min vanlige Peugeot stasjonsvogn, eller i en liten lukket tilhenger. Og det trengs kun 1 mann for å montere og gjøre den klar) 

Blir artig å følge aktiviteten deres!Clap

Hilsen

Roar Børte
Back to Top
oddrune View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 17 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oddrune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2009 at 17:15
Hei!
 
Jeg har tatt utgangspunkt på 4 moduler når det gjelder Løten. Har forøvrig vært og tatt bilder og mål i dag som jeg tar med meg til klubbkvelden på Kløfta på tirsdag, hvis bildene blir ferdige. Jan Ingar, hvis du har lyst, kan du jo begynne og forske litt på Ådalsbruk. Jeg var på en liten tur i går, da jeg sto foran med lokføreren fra Hamar til Elverum, ikke så dumt.
 
MVH
Odd Rune.
ORT
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2009 at 21:06
Der fikk jeg hvertfall svar på det meste jeg lurte på trur jeg Roar! Takker for fyldig og bra svar Approve
 
For meg hørtes 4 moduler veldig stort ut og kanskje litt større en jeg kunne tenke meg å starte med... 3 moduler med en kryssningslengde på ca 220cm virker mer realistisk for meg Smile
Så lenge det er greit for dere andre? Det bil si at mindre tog kan krysse der, mens lengre kan krysse på løten..
Er det noen her som har Rørosbaneboka og kunne scannet inn sidene 206 og 207 for meg? Skulle være sporplan over Hjellum der..
Christian L.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.