MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Arendal 2009
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Arendal 2009

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Arendal 2009
    Posted: 29 mars 2009 at 01:14
Kameratskap, vennskap, glede, Knoll og Tott. . . . . . .


MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 11:14
 
Ja - hvem er hvem Wink
 
Er det et ansættelseskrav at være så ens ?LOL
 
I nyder det kan jeg se.Tongue
 
Fortsat god weekend
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Terje Reiss View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Reiss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 19:02
Er ikke sikker men tror de siamesike tvillinger
Terje Reiss
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 21:28
Vil takke alle for en MEGET hyggelig MJ helg!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 21:30

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Kameratskap, vennskap, glede, Knoll og Tott. . . . . . .

Trivelig bilde.
 
Jeg bidrog ikke med så mye på treffet, men noen bilder kan jeg jo bidra med:
 
Først en kikk på Rise stasjon og den fantastisk detaljerte stasjonsbygningen.
 
En titt inn i Arnulfs fantastiske verden:
 
 
På Rise ble det også gjort klar til militærtransport.
 
 
 
Roar Børtes utrolige flott tillagede vedbergingsidustri på Tremetsrud er også verdt en kikk.
 
Veden hugges henne i heia og fraktes ned med traktor og henger, transporten greide akkurat og lure seg over den usikrede planovergangen før godstoget passerte.
 
Veden legges i kasser og lastes på godsvogner.
 
 
Et damplok på Gaukås...
 
Barbu Fabrikker hadde visst en leveranse i Grusliområdet.
 
Sommerkveld på Grimstad stasjon.
 
Jeg fikk også lurt meg inn på området til "Versal Fabrik" og knipset litt.
 
Brua på denne fine modulen minner meg om brua over Mandalselva på Sørlandsbanen:
 
Det var selvfølgelig mange andre flotte moduler, men jeg rakk ikke over mer.
 
Takk for en artig trivelig helg!


Edited by jevistad - 29 mars 2009 at 22:11
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 21:39
Flotte bilder, vyrde trollmann. Hva var nytt å se på dette treffet i forhold til tidligere Fremotreff?
Svein S
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 21:55
Jeg kommer ikke på noen nye i farten i forhold til i fjor, men mange moduler har blitt "shinet" opp og blitt mer detaljerte.
Men "Mjølner verk" var jo ny for Arendal og skapte masse fin trafikk i form av malmtog mm.
Ny for meg var også "(Uni)versal Fabrik".


Edited by jevistad - 29 mars 2009 at 22:07
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 22:18
Flotte bilder Jon Einar, og mange takk for en svært hyggelig helg alle sammen

Her er Mortens Jacobsens flotte motorvogn på Grimstad.


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 22:32
Utrolig flott den modellen til Morten!
Vil også få takke for en kjempeflott helg. Skikkelig gåen i ben og rygg, noe som tyder på et aktivitetsnivå utenom det vanlige.
Mange takk til alle som bidro med moduler og rullende materiell, samt arrangør som fikk dette til å gli smertefritt.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 22:55
Takk til alle involverte for en flott helg!
Her er noen bilder til de som ikke hadde anledning til å være med:


Sporsperre på Vallekilen.


Militærtoget i farten.


Skiftetraktorstallen på Bjørnlia er blitt ferdig...


Et av Arnulfs mange flotte kjøretøy, som gjør flotte moduler enda et hakk bedre.


En motorvogn på vei fra Ålgård til Bjørnlia.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mars 2009 at 23:45
En serdeles hyggelig helg!Hilsen en nyfrelst fremotilhenger og innbetaling til Fremo er sendt... Big%20smile
 
Tom
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 00:45
Noen andre bilder ble det jo også.




Det blandete tog 5340 fikk stopp inn til Nelaug. Det ser ikke mye blandet ut der det står, men det kan medføre godsvogner ved behov. Derav navnet.





Her er innkjøringa til Rise sett fra Solåssida





Gaukås tar seg i grunnen ganske bra ut på litt avstand?





Jeg var heldig og fikk festet en materielltransport til billedbrikken. Hvorfor kan ikke slikt bli annonsert i dertil egnet media på forhånd?





En stille stund i skogen.





Dette siste bildet er litt spesielt. Utpå kvelden lørdag oppsto en forstyrrelse i tids/rom-kontinuet og det dukket opp syn vi ikke er i stand til å forklare. Kan det være at vi fikk et glimt av framtiden?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 11:30
Takk til alle dere som deltok og var med å bidra til at treffet i Arendal ble en god opplevelse for alle. Noen av våre minner har funnet veien gjennom fotolinsene, og her er noen av mineTongue :
 
Mjölner Verk var et hyggelig bekjentskap (og gjensyn for noen). Takk til Carsten og Michael som tok den lange veien fra København.
 
Grimstad fremstår nå i ny drakt, og er (igjen) blitt en ettertraktet stasjon å betjene.
 
Bortimot 20 meter rett kjørestrekning er det ikke ofte man kan oppleve i MJ-sammenheng.
 
Ålgård har også blitt en fin stasjon, og var vel kanskje ikke utnyttet optimalt. Her var litt stille i perioder...Embarrassed
 
Militærøvelsen satte sitt preg på Grimstad i en periodeSmile
 
Gaukås med Strømme Landhandel i forgrunnen
 
Rise stasjon var til tider hektisk og krevde konsentrasjon...
 
Det er gledelig at så mange moduler etterhvert fremstår som "ferdige", og at landskapet er blitt bevokst med mye skog.
 
Takk for i år!Smile
 
Hilsen Halvor


Edited by halvors - 30 mars 2009 at 11:32
Back to Top
Granholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Granholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 16:15
Knallfine bilder og kjempemessige moduler....... Detta var fint!
Mvh

Hans Erik Granholt
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 18:04
Takk for en trivelig helg fra meg også!
Her er noen av mine bilder:

Rise med sterk dominans av jærbuer....




Nelaug med en viss dominans av MJBV Øst....




Hittil minste togekspedisjonssted på et norsk treff:  Mjølner verk
Utbetjent da bildet ble tatt, så flagget er ikke satt opp i "stærkassa" til venstre på bildet.



Kokstog losser på Mjølner verk.




Claes Lislerud har laget en artig biltransportvogn, på basis av Hobbytrades svenske O-vogn.
Denne vekket i alle fall minner hos meg fra guttedagene i Drammen, da transporter med 2 biler i bredden var ofte å se. (men jeg tror det helst var på 2-delte "lavgulvsvogner"?)



Samme vogn uten biler


Hilsen

Roar Børte
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 18:23

Vil bare takke for atter en fin helg i Arendal. Og det gjøres med et arrangert bilde, med en viss lengsel etter flere moderne treffCry:

 
 
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 19:34
Takk for mange bilder. Siden jeg denne gangen ikke hadde kapasitet til å dra halve Norge på langs for å komme på treff, var det artig å se bildene. Legg gjerne ut flere.  Peder har lagt ut en serie på NJKs forum også.
Svein S
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 20:14
Noen av pressefotografene som kan belyse hvordan militærøvelsen på Ålgård endte (før den hadde startet)?? Ouch
 
Tom
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 20:42
Originally posted by bergsagel bergsagel wrote:

Noen av pressefotografene som kan belyse hvordan militærøvelsen på Ålgård endte (før den hadde startet)?? Ouch
 

Tom

Jeg antar at Forsvaret nedla et øyeblikkelig fotoforbud...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 21:06
Mon om jeg ikke har sett et satelittbilde av situasjonen?WinkLOL
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 21:08

Man kan vel bli skutt for landsforræderi hvis slike statshemmeligheter slipper ut til allmenheten?Wacko

Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 21:37
Her var det ja!
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 21:44
 
 
Ble noe hikk her så her kommer bildet.  Fikk dessverre ikek emd loket i andre enden.


Edited by Per Einar Orebe - 30 mars 2009 at 21:44
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 21:44
Originally posted by bergsagel bergsagel wrote:

Noen av pressefotografene som kan belyse hvordan militærøvelsen på Ålgård endte (før den hadde startet)?? Ouch
 
Tom
 
*host*
 
Og så nå som jeg syns vi hadde det så hyggelig her da...
...så måtte man naturligvis begynne å trekke frem slike små ubetydelige bagatellerEmbarrassed
 
Ut fra hva lokføreren på transporttoget har kjennskap til etter å ha hatt en lengre prat med forsvarets transportledelse under et ikke planlagt opphold i transporten så har forsvaret seriøse planer om å bruke en tunell på Ålgårdlinjen som opplæringsplass for sine fremtidige sprengningseksperterWink
 
Ellers vil jeg bare få takke alle kjente og ukjente for nok et hyggelig samvær i Arendal i helgen, og jeg håper å treffe dere alle igjen både på Gardermoen og i Kristiansand til høstenThumbs%20Up
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
kjethau View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 06 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjethau Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2009 at 23:21
Hei, og takk for sist. Dette var mitt første Fremo treff, men jeg må si at dette frister til gjentagelse.
 
Nå har det seg sånn at det var en fotograf på rett sted til rett tidLOL 
Back to Top
kjethau View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 06 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjethau Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2009 at 00:09

Hei igjen.

Jeg må få lov til å takke for en meget fin mottagelse av en nyfrelst togentusiastSmile
Her kommer noen flere billeder fra treffet.
 
Først ut ser vi millitær materiellet på Rise før opplasting.
 
Oversiktsbilled
 
Rise stasjon nærmest til venstre
 
 
 
Utkjøring fra Skuggevik mot Bjørnlia.
 
Det var ikke bare forsvaret som skapte dramatikk. Her er en ivrig
laksefisker ute og vandrer langs sporet mens lokaltoget fra Bjørnlia til
 Nittedal passerer med centimeters klaringWink
 
Og like etterpå var en ambulanse under utrykkning nær ved å bli kappet i
 to av et godstog på vei fra Grimstad til Rise. Heldigvis kjørte godstoget
 sakte.
 
Her er samme godstoget fotografert igjen sekunder etterpå på vei inn til
Rise. 
Nelaug ned til venstre.
 
Her durer sørlandsekspressen forbi på vei fra Grimstad mot Mjølner Verk.
 
 
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2009 at 15:40
Jeg vil få takke for et fortreffelig arrangement! Jeg hadde det helt topp! Det var 7 år siden jeg var med på treff sist, så tiden går. Jeg må si at jeg husker bra mye fra den gangen. Det var artig å treffe gamle og nye venner! Her er noen av mine bilder fra treffet:

Når vi skulle starte trafikkspillet på lørdagen var det en av klokkene som ikke ville være med. Pål løste oppgaven med stil!



Bjørn Runar hadde tatt jobben som txp på sin stasjon i første runde.


Bjørnlia Mejeri slet i begynelsen med forsyningene men det tok seg opp i løpet av helgen.


Mellom Bjørnlia og Nittedal kunne man finne denne flotte modulen.


På Roar Børtes modul kunne man finne disse to karene. Du verden så mye ved de hadde hoggd!


Gaukaas stasjon fikk plutselig dette motivet.


Det er umulig å ikke vise bilder fra Rise. Stasjonsbygningen har jo andre vist men her er vokterboligen...


...med tilhørende garasje.


Hvor disse to skulle hen vet jeg faktisk ikke, men på Rise stasjon var de.


Disse to tok pusten fra meg. Fargen på disse var klokkeren! Det var vanskelig å ta bilde av dem slik at fargen ble rett.


Grimstad ved en stille stund. Legg merke til huset i venstre bildekant...


...for her er orginalet. Oppdaget det på bussen på vei til Kristiansand.
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2009 at 15:58
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

Claes Lislerud har laget en artig biltransportvogn, på basis av Hobbytrades svenske O-vogn.Denne vekket i alle fall minner hos meg fra guttedagene i Drammen, da transporter med 2 biler i bredden var ofte å se. (men jeg tror det helst var på 2-delte "lavgulvsvogner"?)

Samme vogn uten biler


Det var artig at den falt i smak. Jeg hadde bare med denne vognen så det var gøy å følge med på hvor den var.
Fredags kveld ble den satt opp på skyggestasjonen Vestlia med destinasjon Grimstad. Det tok den hele første runden å komme seg dit.
Så brukte den 2 runder til å komme seg fra Grimstad til Ålgård. Der endte den opp på lørdagskveld. I løpet av søndagen klarte den å komme tilbake til Vestlia.
15 min før jeg måtte forlate lokalet og sette meg på bussen til Kjevik og flyet hjem til Bodø, og i løpet av de 15 min tok Roar disse bildene mens jeg pakket og sa hade.

Edited by Claes Lislerud - 31 mars 2009 at 15:58
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2009 at 19:52
Hei!
 
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg
 
Disse var skikkelig fine!
Er det noen som vet om Arnulf har laget teksten på hele dekaler, eller om de er lagt på som enkeltbokstaver???
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mars 2009 at 22:01
...og skulle noen føle behov for å se enda flere bilder fra treffet, ligger det nå 14 stk på min hjemmeside...

Edited by Bjørn R Larsen - 31 mars 2009 at 22:02
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.