MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lillevik Stasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lillevik Stasjon

 Post Reply Post Reply
Author
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lillevik Stasjon
    Posted: 03 mars 2009 at 20:48
julen 2007 fikk jeg mitt første startsett fra Marklin da hadde et par messer i regi av Larvik Modelljernbane klubb vekket interessen for MJ hos meg. Jeg var raskt i gang med å rydde et kjellerrom for å gjøre plass til å realisere mine kreative evner. Min bedre halvdel fant det noe underlig at det rommet som hun hadde maset på om å få ryddet plutselig var ryddig og klart til bruk men dog til et annet formål. Lillevik med sin stasjon så dagens lys. Behovet for å gjøre ting anderledes meldte seg ganske fort og julen 2008 startet jeg med å slakte det lille jeg hadde gjort og ny utgave ble planlagt, tegnet og påbegynt. Jeg vil i denne bloggen forsøke å holde dere oppdatert på utviklingen.Wacko

Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2009 at 21:22
Lillevik jevnet med jorden og klar for ny oppbygging

Utgangspunket for anlegget var en tegning jeg fant på internett og med litt modifisering kunne den passe for mitt anlegg.

Den første prøveleggingen er i gang:







Arild
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2009 at 22:11
enda en blogg,Arild......da kan du slette den andre vel?..... du er vel ikke så scitso ? Wink.......gleder meg til å komme på besøk i kjelleren din og bli sjenket  som i TysklandLOL stå på og ikke sniff for mye super lim,da blir det bra....
 
Edit : Arild er en rev til å lage film,dere som har vært på hobby messe i Larvik og sett en kar som har flydd høyt og lavt med Sony HandyCam,......så er det han Wink


Edited by morten.h - 03 mars 2009 at 22:15
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 13:54
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

enda en blogg,Arild......da kan du slette den andre vel?..... du er vel ikke så scitso ? Wink
 
Å slette en hel tråd er ikke like lett som å slette eller endre litt tekst, men Arild har fått litt assistanse fra folk med magiske fingre nåWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Hans Kr. View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 februar 2009
Location: Spain
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hans Kr. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 15:21
Heisann....

Hvor har du fått tak i de oppkjøringsrampene du bruker?

Mvh
Hans Kr.
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 21:20
Hei dette er et produkt fra Woodland som jeg kjøpte hos Hobbytrain i Drammen det finnes i flere forskjellige utgaver med stigninger i forskjellige grader. Ta kontakt med http://www.hobbytrain.no ganske mye i pakka til en hyggelig pris. Produktet kan bøyes i alle retninger

Edited by Stasjonsmester - 05 mars 2009 at 21:45
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 21:44
Det jobbes jobbes på spreng i Lillevik om dagen



En gammel lok stall er reddet ut fra naboens tog kjeller den lå klar for skroting. Noen runder med airbruch og montering av lys så har den igjen livets rett. Detaljeringen på og rundt denne er på planleggings stadiet enda.





Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 22:14




Alle hjelpemidler tas i bruk for å teste ut sporplanen og endringer









Fjell har blitt bygget og prøveplassering og testing av plasseringer er i gang.


Litt visuelle effekter testes ut på sidebodet






Oversiktsbilde























Edited by Stasjonsmester - 06 mars 2009 at 08:25
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 23:02
Det begynner å ta form, tunneller og fjell er på plass




Edited by Stasjonsmester - 09 mars 2009 at 23:02
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 23:08
En tur ut til Morten Hagen ga noen flere prosjekter å starte på. Morten hadde støpt ferdig en ny stasjon som er under bygging og noen flotte viadukter som vil passe godt inn.







Edited by Stasjonsmester - 13 mars 2009 at 12:13
Arild
Back to Top
a[c]e View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 april 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote a[c]e Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2009 at 09:30
Kjempeinteressant å følge utviklingen :)
ace@samlerforumet.net
Back to Top
SverreNN View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2009
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SverreNN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2009 at 17:27
Originally posted by Stasjonsmester Stasjonsmester wrote:

En tur ut til Morten Hagen ga noen flere prosjekter å starte på. Morten hadde støpt ferdig en ny stasjon som er under bygging og noen flotte viadukter som vil passe godt inn.


Hallo! Flott anlegg.
Jeg lurer på noe, hvor fikk du tak i de blomstene på bildet? Kjøpte meg noen andre, men de ble jeg ikke fornøyd med.
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2009 at 20:32

Hei

det er blomster jeg har kjøpt hos Amundsen i Oslo  mener det var fra Noch. det er små selvklebende tuster som kommer i flere farger som blomster og som grass
Arild
Back to Top
SverreNN View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2009
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SverreNN Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2009 at 20:48
Hallo.

Konge Takk for det!
Hilsen Sverre.
H0 digitalt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.