MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - egen dreieskive
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

egen dreieskive

Post Reply Post Reply
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: egen dreieskive
    Posted: 01 mars 2009 at 17:37
hei,
Lurer på om noen her inne har bygd sin egen dreieskive. Har en motorboggi med hjul jeg ikke bruker til no og den hadde passa fint som dreie skive motor.
Men er det noen som har lagd noe sånt selv?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2009 at 19:56
Ja, opptil flere svingskiver, men ingen av de motoriserte, så da er det kanskje ikke så interessant. Den siste ble bygget på TMJKs skyggestasjon og besto rett og slett av en plankebit med påmontert jak-plugg som sentertapp, og dermed strømtilførsel automatisk. Rask å bygge. Se lenker til TMJKs weblogg:

http://blog.tmjk.no/?p=197
http://blog.tmjk.no/?p=192

Svein S
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 10:58
Originally posted by ses ses wrote:

Ja, opptil flere svingskiver, men ingen av de motoriserte, så da er det kanskje ikke så interessant. Den siste ble bygget på TMJKs skyggestasjon og besto rett og slett av en plankebit med påmontert jak-plugg som sentertapp, og dermed strømtilførsel automatisk. Rask å bygge. Se lenker til TMJKs weblogg:

http://blog.tmjk.no/?p=197
http://blog.tmjk.no/?p=192

Hei Svein!

Du som alltid skal korrigere det andre skriver er kanskje interessert i å vite at det heter jack-plug, ikke jak-plug.Wink

MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 11:35
Den sattLOL.. Den som er med på leken må tåle steken
Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 11:59
Tja det er vel faktisk Jackplugg på norsk ...og binde-strekene kan gå og slille seg i skamme-krokenShocked
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 12:21
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 15:31
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Hei Svein!

Du som alltid skal korrigere det andre skriver er kanskje interessert i å vite at det heter jack-plug, ikke jak-plug.Wink

MVH, Tom

Er det så ille, så får jeg vel skjerpe meg litt da. Men "alltid", synes jeg vel er å overdrive ganske mye.

Selv synes jeg det er helt greit å bli korrigert på rene fakta-ting, så jeg jeg tar med meg at det heter jack-plug(g?).

Svein S
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2009 at 15:42
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Den sattLOL.. Den som er med på leken må tåle steken

Hvilken stek? Vi skriver da vel alle feil en gang i blant. Jeg gjør det mange ganger, og tåler utmerket godt at det blir påpekt. Slikt lærer jeg av.

Poenget mitt var ikke å ta folk i skrivefeil, men å opplyse om at begrepsbruken kunne diskuteres, eller i hvert fall være klar over at i jernbane 1:1 så brukes det på noen ting helt andre ord enn det som mange gjør i MJ. Jeg har mine tanker om hvorfor det er blitt slik, men ser ingen grunn til å bidra til et sær-MJ-språk når man omtaler ting som har sine direkte paralleller i 1:1.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.