MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Problemer med roco lokmaus2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Problemer med roco lokmaus2

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problemer med roco lokmaus2
    Posted: 22 februar 2009 at 15:36
Hei! Jeg har en lokmaus2 liggende og når jeg skal kjøre med den så vil ikke lokene gå selv om det er helt nye skinner(de går bare av og til) . De elektriske koblingene rundt om kring er ehelt ok også, Men lokene mister lysene sine etter at jeg har fått loket omsider til og gå så ryker pæreneDead Så har noen her et råd eller 10?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 16:12
Det at lokene dine ikke vil kan komme av dårlig strømopptak, mye skitt og møkk som ligger på hjulene. At pærene ryker kan komme at det er for mye spenning
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 16:17
De går helt/nesten perfekt på klubb anlegget til modelljernbanegruppen her i bergen.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 16:35

kan det være at skinnene på anlegget ditt hjemme ikke er pusset ordentlig slik at loket ikke får opptimalt med strømopptak???

Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 16:39
Har jo pusset de en del men kan prøve på nytt.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 20:16
Men husk å ikke bruke sånne ting som sandpapir å sånne ting da. men skinne visklær å kansje rød sprit på papir. Bruker jeg i værtfall. Brukte sandpapir før på de gamle lima skinnene mine vel å merke. inntil jeg skjønte at det blir jo bare masse riper det kan legge seg masse møkk nedi. Embarrassed Så plank polert flate er best.

Edited by kaidyb - 22 februar 2009 at 20:16
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.