MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vogner i Follumtogene?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vogner i Follumtogene?

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vogner i Follumtogene?
    Posted: 16 februar 2009 at 14:42
Hei.
 
Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvilke containervognene som går i  papirtogene til og fra Norske skog på Hønefoss? Mener å ha hørt noe om at dette er utleide vogner dra DB?
 
 
Ofte går det er 2-3 lukkede vogner, som man kan se på bildet er den første vogna merket "Transwaggon", er det samme som denne?
 
 
 
 
 
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2009 at 23:32
Jeg har fjernet et innlegg som oppga telefonnummer til en navngitt person.
Årsaken er ikke verre enn at jeg tror at slike ting som telefonnummer og epostadresser kan snappes opp av spammere.
Hjelp til identifisering av vogna skal du nok få allikevel tenker jeg.

MVH
Dag Cato
Ass moderator

Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 18:10
Tips til Andreas! i stedet for å legge ut telefonnr og e-post kan du opfordre lesere til å ta kontakt med deg via PM for å få telefonnr etc.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 19:01
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hei.
 
Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvilke containervognene som går i  papirtogene til og fra Norske skog på Hønefoss? Mener å ha hørt noe om at dette er utleide vogner dra DB?
 
 
Ofte går det er 2-3 lukkede vogner, som man kan se på bildet er den første vogna merket "Transwaggon", er det samme som denne?
 
 
 
 
Containervognene er fra flere forskjellige forvaltninger. Både DB, NL og AAE. DB-vognene er ofte røde, og merket DB-Cargo. Litraen er Sgns e.l.
 
 
De lukkede vognene er av typene Habins e.l. og/eller Hirrs e.l.  Den første vogna på bildet ditt er en Habins, mens den andre er en Hirrs. Begge vognene har fire aksler, men kun Habins`n er en boggievogn. Hirrs`n er to parkoblede to-akslinger. 
 
 
Når jeg skriver "e.l." etter litraen betyr det at vogna like godt kan være litrert Habillns osv ...
 
 
 
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 23:06
Takk for svar.Smile
 
Fikk egentlig svar på det meste jeg lurte på ifra svenskene på Stinsen. Men at sgns"ene fantes fra andre selskaper enn AAE viste jeg ikke, det gir muligheter for mer varierte vogner i togene. Takk for det J-I Hansen!
 
Vognen jeg linket til har jeg funnet ut går i sverige, den har Transwaggon logo på ene siden og SBB Cargo på andre siden. Såvidt jeg vet har ikke denne vogna vært i Norge ennå.
Hilsen Andreas.   
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 23:37
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

 
Vognen jeg linket til har jeg funnet ut går i sverige, den har Transwaggon logo på ene siden og SBB Cargo på andre siden. Såvidt jeg vet har ikke denne vogna vært i Norge ennå.
 
Da burde du sjekket forumet her bedreWink
 
Er vel hvertfall halvannet år siden jeg så den..
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 23:41
Nei har"u settWink 
 
Har vært innom den tråden en drøss med ganger, men har vist oversett den setningen der. Takker for det eikaSmile 
 
Da ble det nok et par vogner på innkjøpslistaWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2009 at 23:53
Om du faktisk bruker den gamle tråden som oppslagsverk så er vel det den beste tilbakemelding som jeg kan få på startinnleggetSmile
 
Kanskje jeg må grave litt på datamaskinen eller ta en tur ut igjen en dag for å se om jeg finner noen nye interessante vogner til en fortsettelseWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2009 at 20:33

Takk for det Eika!

En fortsettelse tar vi gjerne i motSmile

Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.