MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Hylleanlegg H0 - Inglenook Sidings
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hylleanlegg H0 - Inglenook Sidings

Post Reply Post Reply
Author
Skjalg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skjalg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hylleanlegg H0 - Inglenook Sidings
    Posted: 07 januar 2009 at 00:57
Inglenook Sidings er et spill hvor du har totalt 8 godsvogner fordelt på 3 spor. Sporene har plass til henholdsvis 5, 3, og 3 vogner. Målet er å forme et tog som består av 5 av de 8 vognene, slik at disse følger en gitt rekkefølge.

Plass er som kjent en av flere begrensene faktorer som modelljernbanere må forholde seg til, og i en annen post litt lenger ned er da også lenke som indirekte følger til Inglenook Sidings, som gjør at man med begrenset plass og økonomi kan operere tog på en interessant måte.

Under har jeg tegnet et utkast til en endestasjon med Inglenook Sidings spill markert i gult. Hver rute er 20x20cm. Det røde er "hovedsporet" hvor det skal komme tog inn. Vognene skal kobles av, og lokomotivet skal kunne kjøre rundt og koble seg på andre siden igjen. Et skiftelok skal kunne bytte vogner og man kan da utføre et spill.

Den rødprikkete delen kan kobles til en skyggestasjon, som ligger en etasje under det som er vist. I mitt tilfelle vil denne hyllen måtte ligge i kant med en pult, og teoretisk kunne jeg koble på en helix som da blir liggende under pulten, og som leder ned til undersiden av platen for parkering.

For tiden er jeg imidlertid på et lengre utenlandsopphold, så da blir det med tanken.

Edited by Skjalg - 07 januar 2009 at 00:59
_Skjalg
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2014 at 15:41
Har du kommet deg hjem fra utlandet?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.