Hylleanlegg H0 - Inglenook Sidings |
Post Reply |
Author | |
Skjalg
Viderekommen Joined: 03 mars 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 38 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 januar 2009 at 00:57 |
Inglenook Sidings er et spill hvor du har totalt 8 godsvogner fordelt på 3 spor. Sporene har plass til henholdsvis 5, 3, og 3 vogner. Målet er å forme et tog som består av 5 av de 8 vognene, slik at disse følger en gitt rekkefølge.
Plass er som kjent en av flere begrensene faktorer som modelljernbanere må forholde seg til, og i en annen post litt lenger ned er da også lenke som indirekte følger til Inglenook Sidings, som gjør at man med begrenset plass og økonomi kan operere tog på en interessant måte. Under har jeg tegnet et utkast til en endestasjon med Inglenook Sidings spill markert i gult. Hver rute er 20x20cm. Det røde er "hovedsporet" hvor det skal komme tog inn. Vognene skal kobles av, og lokomotivet skal kunne kjøre rundt og koble seg på andre siden igjen. Et skiftelok skal kunne bytte vogner og man kan da utføre et spill. Den rødprikkete delen kan kobles til en skyggestasjon, som ligger en etasje under det som er vist. I mitt tilfelle vil denne hyllen måtte ligge i kant med en pult, og teoretisk kunne jeg koble på en helix som da blir liggende under pulten, og som leder ned til undersiden av platen for parkering. For tiden er jeg imidlertid på et lengre utenlandsopphold, så da blir det med tanken. Edited by Skjalg - 07 januar 2009 at 00:59 |
|
_Skjalg
|
|
Thobbe
Veteran Joined: 17 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du kommet deg hjem fra utlandet?
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |