MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Brawa-lok
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Brawa-lok

 Post Reply Post Reply
Author
steloe View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steloe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Brawa-lok
    Posted: 30 desember 2004 at 18:27

Noen som har en idé?  Jeg har to BRAWAlok som ikke har gått på et år eller to.   Idag prøvde jeg dem.   Etter en liten stund gav de fra seg en ubehagelig lyd samtidig som farten ble lavere.   Det hørtes nesten ut som om det var et lager som var i ferd med å skjære seg.  Jeg tok av lokkåpen for å smøre.  Det så ut til å være rikelig med olje - både der det skulle være olje og der det ikke skulle være olje.  Noen som har vært ute for noe lignenede - og som har funnet årsaken?

Med hilsen Steinar

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2004 at 22:08

Hei Steinar!

Jeg støtter din konklusjon om at et lager (til ankeret i motoren) er tørt når du hører en ubehagelig lyd samtidig som farten ble lavere. Det kan også se ut som om loket har "druknet" i olje, og dette er ikke noe bedre - snarere tvert imot. Jeg foreslår at du fjerner all den gamle oljen og smører lagrene til ankeret på nytt. Det er svært viktig at det ikke er olje på kommutatoren. Dette vil også føre til at loket mister farten og til slutt stopper helt. Lykke til med overhalingen!

MVH, Tom

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.