Andreas' anleggsblogg |
Post Reply | Page <1234 6> |
Author | ||
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Se bort fra alt snakket om at Märklinskinner kommer til kort hva forbildelikhet gjelder. Når jeg ser dette, blir slikt snakk bare bagatellmessig tomprat. Dette er veldig bra!
|
||
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hei andreas, kjempe fint å se på de seksjonene dine, mye fin inspirasjon for oss andre. hvor store er seksjonene dine???
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takker
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei.
Hyggelig å høre, seksjonene som skal utgjøre stasjonen er på 180 x 51,5 cm. Den lille tunnelseksjonen er på 60 x 51,5. Langsidene blir dermed totalt på 6 meter...
Får bygge meg et hus å ha dette i med tider og stunder |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
En liten oppdatering!
Siden sist har jeg byttet ut en del grantær med furutrær fra busch for å få litt ønsket variasjon. Selv ble jeg fornøyd med resultatet, men er alltid åpen for kritikk her :) Det har også dukket opp et lite anleggsområdet på tunnelseksjonen.
Edited by Andreas - 07 mars 2009 at 16:05 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nå ble jeg misunnelig! Dette blir jo knall!
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Fantastisk stykke arbeid det der!
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Et lite stemningsbilde
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bergsagel og Stian: Takk for det
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette blir flott. Likte stemningsbildet godt.
Mye flott arbeid her, landskap og modeller...
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei,
Her er jeg helt enig med Lars Gjertsen, samme tanken slo meg også! Dette du nå lager er kjempebra, Andreas
MJ-Hilsen Tom Lynga
|
||
Det enkle er ofte det beste...
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har ingenting å si om en kjører AC eller DC! Kan få det like fint for det!!
Bra jobba Andreas!
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hehe, "anleggsgartner" i profilen ...det forklarer jo litt Ikke rart det blir resultater
|
||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe... njaaa noe særlig faglært kan jeg vel neppe kalle meg, men har nå drivi med det i et drøyt år nå og skal etter planen begynne som lærling i akkurat det fra sommern av Vanskelig å si om det smitter over i modellverden men... Edited by Andreas - 08 mars 2009 at 02:53 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hehe "the dark side" vet ikke helt om jeg vil kalle det for det men... Ser helt klart fordelene der i gården også... Et "noe" bedre skinneutvalg er vel noe som står øverst på lista
Jo takker... Har kommet godt med. Hadde egentlig ikke blitt noe tunnel uten de tunnelportalene forresten... hadde seg bare sånn at jeg fant dem på leting etter noe annet, og dermed ble det en tunnel.... Bygger etter nøye planlagte rammer skjønner du Edited by Andreas - 08 mars 2009 at 03:01 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for det Ørjan
Alltid gøy med tilbakemeldinger på det man gjør
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk Tom.
Gir veldig inspirasjon til videre bygging med alle de hyggelige tilbakemeldingene man får her...
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Ove.
Takk for det! Blir vel ny oppdatering her så straks lasset med Heki 3332 ballast dukker opp hos NMJ
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Sitter å funderer litt på løvtrær... Noen som har ide"er til hvordan man kan lage bjerketær? Eventuelt om det er noe ferdigprodukter som egner seg? |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nederst på linken skriver Tore at han skal lage en byggebeskrivelse på sine trær...
|
||
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
||
AT
Medlem i MJF Joined: 21 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 121 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dette er svært bra laga Andreas. Eit par "pirkete" kommentarar.
Det er murt på innsida i tunnelen. Dette virkar logisk fordi du har liten overdekning av fjell over tunnelen. På veg inn i skjeringa har du og vist at det er fjell under eit lag med lause massar. Difor må tunnelopninga murast og sikrast innover. Sidan tunnelopninga er murt må dette ha vore gjort for kansje hundre år sidan. Eg trur ikkje at anleggsarbeidarane gav seg tid med berre håndredskap og tilbakeføre massar over tunnelkvelven. Ofte var det ein murkant oppe på opninga som skulle ta imot massar som sklir ut. Eg ville ha vist noko av tunneltaket med nokre nedrasa steinar på.
Det er eit snev av at fjellet er sparkla ned på tunnelopninga. dette synest eg vert synleg fordi tunnelen din er eit blikkfang.
Anleggsområdet.
Ser meir ut som du vil vise maskinene dine. Ser utplassert ut. Slik dei står no er dei i sterk kontrast til resten du har bygd. Prøv å fortelja ei anleggshistorie, bruk argument, det vil sei modeler noko som forsterkar inntrykket av at noko skjer. Kvar kjem lasset i bilen(stedets masse?) frå? Tilkøyrt eller opplasta? I så fall kor er grøfta osv.....
|
||
AT
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei.
Alltid bra med tilbakemeldinger, pirkete eller ikke
Anleggsområde er såvidt påbegynt så det tilføyes litt mer mål og mening med det hele etterhvert...
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk for det, Ove!
Mininatur produkter du har brukt her eller Tore?
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I dag kom det en spennende pakke i posten fra Stavern, med diverse snadder... Takk for det! Valget falt på "Stone Gray" til stikkrennene. Og etter litt tørrbørsting til slutt ble resultatet slik. Stikkrenner på plass!
Edited by Andreas - 10 mars 2009 at 19:33 |
||
Hilsen Andreas.
|
||
odibjo
Nykommer Joined: 26 februar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hvem er det som produserer det gjerdet? Hva heter gjerdet, produktnummer?
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gjerdet er selvbygget. Jeg spikkrer nåler ned i underlaget og tvinner deretter tynn kobbertråd rundt før jeg til slutt maler det.
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
En liten oppdatering. Siden sist har det kommet på plass en noen releskap og en sporskifterbu. Jeg har også tatt vekk en del av gjerdet langs sporet og laget dette på nytt. Jeg kom frem til at nåler ble for tykke som stolper i tillegg til at gjerdet ikke ble like bra overalt. Derfor lages nytt denne gang med 0,4 mm kobbertråd som stolper. |
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Oppdatering fra dagens bygging. Har bygget et lite lagerhus som er tiltenkt som lagerplass for Jernbaneverket. Huset er bygget i Evergreen styrenlister og plater.
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har tidligere lovet å legge ut en liten bildeserie med hvordan jeg går frem på ballasten. Vel TTT (Ting tar tid), men nå kommer den :)
|
||
Hilsen Andreas.
|
||
Post Reply | Page <1234 6> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |