MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - DMJK
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

DMJK

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 17:22
Håper bare jeg får penger og pakken fra Amundsen før torsdag jegCry
Har så lyst å frese ER20 foran en rekke med lange godsvognerEmbarrassed
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 19:00
Ok he he hva spennende har du bestilt da?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 19:03
2 dobble ööbb container vogner :P Bestilte dem på torsdagen forrige uke som postoppkrav. (Dyrere for meg å dra dit og handle i butikken enn å handle som postoppkrav) :P

EDIT:
http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt_beskrivelse.php?produkt_id=12040&kategori_id=77&kategori_far=11&kategori_far2=77&moms=1


Edited by Jonas - 26 januar 2009 at 19:08
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 19:13
Her er litt oppdatering på Lakeringen på Di2 en. Er kommet så langt Grunning er nå ferdig. Så kommer det fler bilder ettervært.


Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 22:42
Sån da har den fått litt mer rette farger. mangler bare grå pipe å tak. + dekaler.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 22:47
ser pent ut det der =)
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 22:48
er dette nmj sitt byggesett???
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 23:01
skall den smusses ?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 23:03
Ja er nok bygge sett derfra. Forøvrig er det bare en lakerings jobb jeg gjør for Dag i klubben. den er desverre hans. men for å skryte litt så blir den veldig bra.med et godt utgangspunkt for å si det sån.

Edited by kaidyb - 08 februar 2009 at 23:03
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2009 at 23:48
Originally posted by odin11 odin11 wrote:

skall den smusses ?


Det vet jeg ikke . Men hadde det vært opp til meg hadde den fått en veldig litte smussing å litt rust ved hjulene.

Edited by kaidyb - 09 februar 2009 at 16:53
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2009 at 23:45
Endelig, etter lang tids fravær fra dette forum har jeg funnet igjen påloggingen.. Di.2"ern skal nå i første omgang digitaliseres og monteres. Dere som kjenner dette byggesettet montert på Roco-understell vet at det fort oppstår kortslutninger i den eksisterende printplaten som forsyner motor og original belysning.
 
 
Jeg har derfor valgt å lage et nytt "brett" og strømopptak og føre isolerte ledninger til decoderen. Så får vi se når alt funker, om ikke Kai får finne frem igjen airbrushen og smusse den til litt. Settet har ligget halvferdig urørt i esken i flere år, så det skal bli gøy å få den på sporet. Skal vi ha som målsetting å se den i drfit til neste kjørekveld i DMJK?


Edited by DagfinRognstad - 14 februar 2009 at 13:42
Dagfinn Rognstad
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2009 at 23:48
Det hørtes ut som en god ide, vil liker og se slike lokomotiver på anlegget. nå trenger vi den typen til skifting på godsområdet vårt
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 21:42
Som kjent fra aktivitetsloggen på DMJK"s hjemmesider, er sporet på GHB under arbeid. Jeg har forb... meg på at vi skal få til Jomo-jig spor opp til sagbruket og tok derfor med meg et sporveksler-sett hjem fra sist klubbkveld. Dette kan rett og slett bli ganske gøy!
 
 
Det gikk greit å lime selve sporvekselen, utfordringen er å få på plass de bevegelige deler slik at det blir nøyaktig nok. Nå skal altså dette sporet gjerne være litt rølpete, men det skal helst ikke spores av altfor mye, heller ikke i sporvekslene...


Edited by DagfinRognstad - 22 februar 2009 at 21:43
Dagfinn Rognstad
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2009 at 23:21
ja du har jo begynt å få teken på det nå, så blir spennende det og se hvordan det blir til slutt Smile
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2009 at 21:56
Nå har jeg sittet noen timer her foran pcn med verktøy og gamle vogner i hendene. På DMJK nå på torsdag så jeg (tror det var Andrew men er ikke sikker) mange veldig korte godsvogner stå på rognmo.
Ble litt inspirert og begynte i dag å lage sånn selv Smile
Ble ikke så sykt fint mest siden jeg bruke fyrstikker til "gulvet"
Men jeg skal nok lage meg noen sånne til og få tak i et meget lite damplok tenker jeg.

før og etter (Min version står oppå en vogn som var helt lik)







Er ikke så fin den skjøten men... LOL

Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2009 at 23:53
Og her, Vogn nummer 2 med pantograf last. Ikke ferdig!
Den første vogna har blitt sot-smusset med lighterLOL
Noen som vet hvor jeg kan få tak i kjetting til h0 skala? Fikk med noe som kunne brukes i et 1:32 sett av en tanks men den kjetting biten forsvant på reisen hjem...




Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2009 at 00:15
Hobby Train har noen Liliput kjettinger mener jeg.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2009 at 00:26
Norwegian modellers og alle andre som selger deler til modellbåtar har massevis av kjettinger i passende størrelser.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2009 at 21:14
Er noen svinger på DMJK R2 eller bråere?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2009 at 14:39
Solgt

Edited by kaidyb - 14 januar 2010 at 18:08
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2009 at 16:40
solgt


Edited by kaidyb - 14 januar 2010 at 18:08
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2009 at 16:55
Hva var nypris på 86"n?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2009 at 17:21
Du det vet jeg ikke. 

Edited by kaidyb - 14 januar 2010 at 18:09
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2009 at 17:53
Er litt usikker på om en 15 åring vet det  Tongue
Men den rc"n er vel ganske skjelden? prøv å selg den på tradera.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2010 at 17:25
Hehe. DMJK kan visst bli dyre greier å kjøre til
I går kveld var jeg på vei innover. Men så glatt som det var presterte jeg å måka forden min rett i rompa på en BMW. Og lenger kom jeg ikke. Fullstendig knust Front. Like etter tunellen og.
Blir nok meget lite tog på meg fremover...
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.