MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - DMJK
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

DMJK

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DMJK
    Posted: 30 desember 2008 at 00:14
Hallo gutter er det noen fra Drammen modell jernbane klubb her? Her kan vi starte en lenke vi kan prate litt internt om våre ting å greier Fra klubben. Å dessuten er det greit å få en oversikt over hvem som er hvem. Kom inn å si hei gutter å spytt ut om ting. å bilder ikke minst.

Edited by kaidyb - 30 desember 2008 at 02:52
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:23
Det bildet ble veldig pent med  di5 samlingen vår, at ingen hadde samme nummer var godt gjort. Ja greit å komme hit å prate om alt mulig rart, men som vi sa så er det greit at vi bruker kveldene våre til å gjøre ting som flere sliter med.
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:27
Ja det var sånne ting jeg bla tenkte på ja. Vi fikk jo f.eks ikke spørt Bjørn R om det heller.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:32
Nei det fikk vi ikke, men han leser nok denne lenken han også. Som sagt så var Andrew interresert i å gjøre slike ting i fellesskap og ikke bare bruke kveldene til bygging. Det er jo en fin måte å utveksle erfaring, tips osv
 
 
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:34
Ja tror nok flere en oss har vært inne på tanken ja. Ser jo i Andre klubber driver dem jo med alt mulig på kveldene sine. Vi får høre med bossa der oppe så finner vi det fort ut ossen det kan løses.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:38
ja det lønner seg å høre med herr, formann hehe. for min del så kunne jeg trenge mere trening på lodding og tilkobling av det elektriske
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:42

Svarer her i stedenfor jeg, ja jeg glemte å ønske meg det til jul. Skal ha det etterhvert....veldig kjekk å ha til diverse ting og tang

Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:46
Ja nå er Bjørn R nok den som har mest peiling der oppe som jeg ser det. Men jeg kan endel jeg også. lodding lakking bygging osv. elektrisk kan jeg endel om.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:56
Ja Bjørn R er veldig dyktig, er en grunn for at jeg spør han og Bodvar når jeg lurer på noe. Begynner å bli bedre på de ulike områdene, men liker å prøve meg fram på egenhånd. Nå har jeg jo startet med å prøve meg fram på smussing og maling av vogner
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 00:58
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Ja nå er Bjørn R nok den som har mest peiling der oppe som jeg ser det. Men jeg kan endel jeg også. lodding lakking bygging osv. elektrisk kan jeg endel om.


Vil nå si du er god til å "la være å vaske" lokmotivene jeg da LOL
Gud å fattern lurte på hvor jeg hadde putta lokmotivet mitt hen...
Kunne trenge en del trening i lodding jeg også...
De mastene med strømledning ble næggu ikke bra seende ut Confused
Selv har jeg noen fine bilder fra DMJK i foto delen av forumet her. Smile
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:00
er du medlem i klubben eller ???
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:00
hvor tynt lodde tinn bruker du f.eks da. ? 1,2 - 0,8?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:01
Ja jeg har betalt medlemskap i klubben ja. LIker å støtte det jeg mener er sundt for menskeværde..
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:03
v har jeg noen fine bilder

Har du noe bilder mener fortjener en plass her så er vi alerede spente....

Edited by kaidyb - 30 desember 2008 at 01:04
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:04
Husker ikke hvor tynt jeg bruker
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:05
jeg har bilder ja, men har ikke zip fil på bildene da
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:05
Originally posted by kokken kokken wrote:

er du medlem i klubben eller ???


Hvis du henviser til meg, så er jeg det. (håper jeg da. Om ikke alt har gått skeisLOL)

Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

hvor tynt lodde tinn bruker du f.eks da. ? 1,2 - 0,8?


Skal vi se... Hvis du henviser til meg, Stavanger etellerannet fabrikk, 100 grams rull, Harpiks tråd.. ca 2mm Dead
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:17
vi se... Hvis du henviser til meg, Stavanger etellerannet fabrikk, 100 grams rull, Harpiks tråd.. ca 2mm Dead[/QUOTE]


E ja da har vi funnet svart på hvorfor du ikke kan lodde. Hvis du ikke bruker flamme kaster på den da? Så går det nok. he he.
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:20
Neste gang du nå lodder med 0,8mm kommer du å være en reser i lodding. Du kan jo alt det vansklige med det nå mener jeg.
Back to Top
SveinKH View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 30 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinKH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:29
OK ... Jeg har fått sett på bildene jeg tok i dag og min Di5 lyser mest .....Jeg får innrømme det da :-) .. Da er det bare å få seg airbrush har jeg forstått ...



Edited by SveinKH - 30 desember 2008 at 01:31
Mvh SveiNKH
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:30
He he ja ikke sant. men fett bilde da.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:32
Her er de linkene jeg snakket om i dag ang dekal ark
 
Hei!
 
Da må du nok "klippe og lime" litt inn i ett eget dokument, og deretter printe det ut. Det finnes en rekke tips på internett om hvordan man klan lage sine egne (vann-) dekaler. Her er noen av dem:

 

Med vennlig hilsen
Rger
"Det finnes ett forbilde for alt"
IP IP Logget Rapportèr%20innlegg
Varsle om svar på dette emnet

< id=frmMessage name=frmMessage ="return Check();" =new_post.asp method=post>
Hurtigsvar

Innlegg:
< = ="RTE__common.asp" =text/> < = ="RTE_.asp?=message&QR=true" =text/> WebWizRTEtoolbar("frmMessageForm"); document.write ("< id="WebWizRTE" ="RTE_.asp?mode=reply&ID=1214" width="490" height="100" style="border: #A5ACB2 1px solid" onLoad="initialiseWebWizRTE();">"); < id=colourPalette style="LEFT: 0px; VISIBILITY: ; : ; TOP: 0px" ="includes/RTE__colour_palette.asp" Border=0 width=260 scrolling=no height=165>
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:37
Originally posted by SveinKH SveinKH wrote:

OK ... Jeg har fått sett på bildene jeg tok i dag og min Di5 lyser mest .....Jeg får innrømme det da :-) .. Da er det bare å få seg airbrush har jeg forstått ...


Ja Ja så lenge vi er enige om at min el.10 er best =P
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:40
Takker . dette må studeres.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:41
ja du drømmer du baktus bror hehe.... er kun de kule gutta som har Di5 Tongue
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:41


[/QUOTE]
Ja Ja så lenge vi er enige om at min el.10 er best =P[/QUOTE]

ja men din var vist ikke kjørt med ennå så jeg. Den så ubrukt ut. så mærmest ut som en plast modell.
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:44
ja for jeg har ikke fått låne komp.... av deg ennå xD

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:46
dårlig unnskylding, du får kjøpe deg kompressor da vettu. så ser ikke loket ditt ut som et stykke plastikk hehe..... :D
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:53
Å emm el10 sa du svein???? Det var da 3 stk DI5 vel.

Di. 5 var et diesellokomotiv brukt av NSB i skiftetjeneste. Midt på 1980-tallet var NSBs eldste Di. 2 lokomotiv nedslitt og man så seg om etter nyere materiell. Man fikk en rekke tilbud fra europeiske lokomotivfabrikker, men valgte et tilbud på brukte skiftelokomotiver fra Deutsche Bundesbahn. Loktypen som ble Di. 5 het i Tyskland før 1968 V60 (senere type DB V 260), et treakslet dieselhyraulisk skiftelok.

Over 900 lok ble bygget i Tyskland, de veide 54 tonn, med en MTU 12 sylindret motor på 650 hk. Toppfarten var 30/60 km/t, henholdsvis for skifte og linjetjeneste. NSB fikk sine første Di 5 lok i 1985 og i 1988 fikk man de siste. Det ble 16 lok, et ble reservedelsforråd. De ble hugget opp 1996-1998. Di 5 gikk for det meste rundt Trondheim.


Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2008 at 01:56
det visste jeg ikke, interresant å vite litt om bakgrunnen til de lokene vi kjører og har
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.