MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Miniatur Wunderland Hamburg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Miniatur Wunderland Hamburg

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Miniatur Wunderland Hamburg
    Posted: 16 desember 2008 at 12:34
Det ble en snartur til Hamburg for Salicath den yngre og eldre. En real guttetur til verden største (?) modelljernbaneanlegg.

Her poster jeg et utvalg bilder, flere bilder, samt endel togbilder fra Hamburg og Kiel finner dere på Forumet Smalspor - OBS: Mange bilder!






























Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2008 at 09:30
Hei!
 
De omtaler seg selv i hvertfall som verdens største anlegg. -Og ser man bort fra enkelte storskala-baner som strekkes seg over ett stort areal utendørs, ser jeg ikke bort i fra at de kan ha rett i det.
 
Jeg ser at de har pyntet til jul på MiWuLa, og det er tydelig at "julebordssesongen" også er i gang. Han her er i hvertfall litt "skjev":
 
Originally posted by carlf carlf wrote:


 
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2008 at 16:56
Originally posted by Roger Roger wrote:


Jeg ser at de har pyntet til jul på MiWuLa, (...)


Jepp, det var satt ut en mengde juletrær rundt omkring. I tillegg var det litt nisser på plass som ellers ikke var der. Dere ser jo juletreet til slottet, virkelig flotte saker!

Off Topic: Visste dere jule"treet" på Oslo S er hult? Man kan egentlig bare finne seg et hull og spasere inn
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Herman View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Herman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2008 at 14:48
Originally posted by Roger Roger wrote:

De omtaler seg selv i hvertfall som verdens største anlegg. -Og ser man bort fra enkelte storskala-baner som strekkes seg over ett stort areal utendørs, ser jeg ikke bort i fra at de kan ha rett i det.


Northlandz http://www.northlandz.com/stats.html er vel fremdeles en anelse større, sånn frem til Miniatur Wunderland får åpnet en seksjon eller to til.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.