MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dresin
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dresin

 Post Reply Post Reply
Author
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dresin
    Posted: 22 februar 2007 at 12:19
Originally posted by aha aha wrote:

Kansje dette kan være noe? http://www.wnj.se/underleverantor/vva/ se helt nederst på siden Katalog 2006 som du finner under Byggsatser.


Arne



Tror faktisk det er denne dresinen Skala Design importerer.
Den ser i hvertfall veldig lik ut i fra etsetegningen.

Edited by Håvard H - 22 februar 2007 at 12:20
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2007 at 12:15
Ta en tur til Norsk jernbane museum på Hamar.
Der har de en norsk dresin som du kan studere
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2007 at 22:36

Kansje dette kan være noe? http://www.wnj.se/underleverantor/vva/ se helt nederst på siden Katalog 2006 som du finner under Byggsatser.

Arne

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2007 at 21:17

En dresin som byggesett?

JA TAKK!



Edited by Asgeir - 07 februar 2007 at 21:17
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2007 at 12:53
Originally posted by Skala Design Skala Design wrote:

Hei,


Vi solgte noen dresiner på vår stand på Bergensmessa, men disse 20 vi hadde gikk veldig fort unna. Kanskje vi en gang i fremtiden får tak i en ny omgang med disse sykkeldresinene.




Hvem var prousenten av disse?
Back to Top
Skala Design View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører
Avatar

Joined: 11 juli 2006
Status: Offline
Points: 140
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skala Design Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2007 at 12:41

Hei,

Vi solgte noen dresiner på vår stand på Bergensmessa, men disse 20 vi hadde gikk veldig fort unna. Kanskje vi en gang i fremtiden får tak i en ny omgang med disse sykkeldresinene.

SmåSKALA produsent av norsk materiell
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2007 at 12:23
Originally posted by OMK OMK wrote:

Som en øvelse i bygging har jeg satt igang med en hvilebrakke med dresinskur i H0, så får jeg forsøke meg på N-skala versjon etterpå.


Kan ikke hjelpe deg, men du kan kanskje hjelpe meg?


Har du tegninger av den hvilebua og dressin-skuret?
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2007 at 10:29
Er det egentlig produsert dresiner i H0 noen gang? Da tenker jeg på de koslige sykkeldresinene og ikke pumpedresinene...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
OMK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OMK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2004 at 15:17
Tusen takk, der var det en del å velge i. Kanskje Nyttårshelga kan bli litt produktiv.
Odd M. Kvam
Back to Top
JanT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JanT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2004 at 15:00

Jeg søkte på "Kvasir" og svaret finner du her:

http://search.kvasir.no/query?what=images&q=dressin

Hilsen
JanT

Back to Top
OMK View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OMK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2004 at 14:25
Som en øvelse i bygging har jeg satt igang med en hvilebrakke med dresinskur i H0, så får jeg forsøke meg på N-skala versjon etterpå. Jeg skulle hatt en dresin eller to i skuret. Det jeg først og fremst trenger er noen mål på "trehjuls-dresinene". Dimensjon på hjul og ramme. Hvordan var ramma konstruert, sete og "styret"? Har jo sittet på en slik i oppveksten, men husker ikke helt hvordan de så ut. Søking etter foto- tegninger gav dårlig med resultater. Kan noen gi meg tips hvor jeg finner denslags?
Odd M. Kvam
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.