MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Billedopplasteren
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Billedopplasteren

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Billedopplasteren
    Posted: 07 desember 2008 at 15:39
Jeg vet ikke i hvilken grad man er prisgitt forumleverandøren, men jeg har alltid synes dette foruemts billedopplaster har vært treg og vanskelig å bruke. I dag er den særlig treg. Kan man gjøre noe med dette og få et enklere grensesnitt og noe som fungerer raskere? Standard html-løsning på slikt er i hvert fall mye raskere.
Svein S
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2008 at 15:47
Hei!
 
i dag er forumet også uvanlig tregt!
 
MVH, Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2008 at 18:24
Hva er en standard html-løsning?
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2008 at 19:04
I sin enkleste form:

<form action="minnettside.html" method="post" name="form" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="thefile">
</form>
Svein S
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2008 at 22:47
Er det jeg får opp når jeg skal laste opp bilde. Riktignok som en pop-up (yeak!).

Hva får du opp?
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2008 at 23:02
Problemet er vel heller alt stæsjet rundt. Jeg har selv programert flere opplastere som også behandler opplastet fil relativt grundig med blant annet produksjon av billedvarianter i ulike størrelser og med påtrykt tekst, og som alt i alt er raskere og enklere for brukeren enn slik dette forumet gjør det. Det er mulig at det er disse pop-up-vinduene som klabber det til med å gi kvittering på at man må vente til opplastingen er ferdig, og slikt.
Svein S
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2008 at 15:51
M"m... Tror det er mange som har drømmer om dette forumet (og jeg er en av de). Javascript som forteller at alt er i orden har jeg aldri vært spesielt stor tilhenger av

God jul på forskudd til deg og alle de andre her inne, nå dukker jeg ned i eksamenspensum med påfølgende juleferie på en hytte langt fra nærmeste internettlinje :)

Edit: Juleleif

Edited by studenten - 08 desember 2008 at 15:52
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 23:18
Hei,
 
Jeg hadde tenkt å laste opp og vise bilde av mitt nybygde lok", men har gitt opp...Fikk beskjed om at det måtte være .zip eller .rar formater...Hvorfor skal det være så vanskelig????
 
Hilsen TomL
Angry
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 23:27
Originally posted by TomL TomL wrote:

Hei,
 
Jeg hadde tenkt å laste opp og vise bilde av mitt nybygde lok", men har gitt opp...Fikk beskjed om at det måtte være .zip eller .rar formater...Hvorfor skal det være så vanskelig????
 
Hilsen TomL
Angry
Du Tom.. Er du sikker på at du klikket på symbolet med et tre på, som går til bildeopplasteren?? det høres for meg ut som du har klikket på symbolet med en pil på som er filopplasteren...
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2009 at 14:36
Takk, Eirik! Godt du er mer våken enn meg! Det hjalp å bruke riktig symbol. Hmm....kanskje jeg viser for sjelden bilder, lett å glemme fremgangsmåten da..
 
Smile TomL
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.