MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Norsk fremføring, MJ
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Norsk fremføring, MJ

 Post Reply Post Reply
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Norsk fremføring, MJ
    Posted: 29 november 2008 at 23:03
Vi på 2pi / 2 året mekken skal ha foredrag med "fritt tema" altså, man kan velge hva man vil snakke om.
Jeg valgte Modelljernbane/ROCO.
Og bare for å "være frempå" og kansje få lurt til meg en fin fin karakter har jeg samla opp litt mj utstyr jeg ikke bruker på mitt eget anlegg!
og kappa meg en planke Smile
Jeg er ikke helt ferdig med denne men er nogenlunde 60-70%!
Jeg tok noen bilder nå og lurer på hva folket synes.
eneste jeg mangler er litt gress på ene siden og ballast ut der det ikke er.
Vi får karakterene mellom 1 og 6 der 6 er best og 1 er stryk.
Kunne noen satt en "karakter" på det jeg har kommet opp med hittil?
Beklager dårlige bilder! Har bare mobilen å vimse med...

Her bruker jeg 1x ROCO damplok BR01 H0, 1x ROCO damplok "Bella" H0e, 1x gruve vogn H0e, 1x kort ROCO stakevogn (sortmalt) H0, 1x PIKO Lok verksted H0, 1x løvtre H0, noen skinnebiter H0+H0e ROCO, og sand fra gårdsplassen uttafor.










Jeg har tenkt å bruke planken med MJ som en del av et lite sammensatt anlegg senere. så kansje jeg bygger flere og har små deler stående som kan dultes sammen om jeg får besøkWink
Roco digital om noen lurer på det.
-Jonas
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 15:49
Jeg har faktisk også brukt mj-utstyr og andre modeller i skolesammenheng, og det har blitt veldig godt mottat. Illustrasjonsmessig vil en modell tilsvare 1000 bilder, og bare ett bilde sier visst mer enn 1000 ord, dermed blir det bra med manustekst du sparer deg ved å ta med litt modelltog! Hva karakter angår vil jeg ikke gå inn på det, men tro meg, slik innsats trekker deg betydelig opp! Spesielt hvis ditt arbeid skiller seg fra resten av saueflokken!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Brede View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brede Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 17:35
Jeg hadde også en presentasjon om MJ!

Jeg fikk 6 og på vurderinga stod dert at jeg kunne "alt" om emnetSmile
Det jeg var mest stolt av var at jeg hadde slengt sammen masse bilder kvelden før og satsa alt uten manusTongue
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 20:36
Hvem trenger manus?!?! jeg framførte hinn dagen emnet NoHAB DI3 på engelsk uten manus.Clown
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Brede View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brede Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 21:00
Hadde du tenkt på hva du skulle si eller snakka du ut fra bilder/etc. ?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 21:13
Nei egentlig ikke tenkte litt på et lite emne og da kom det. Ja! di3 hvorfor ikke? glemte og ta med modellen min denne gangen. Men hadde bare lest noen bøker og kunne en goooood del stoff fra før.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Brede View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 januar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brede Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 21:16
Hehe, det er utrolig stress når man sitter og slapper av en kveld og plutselig kommer til å tenke på at du har en presentasjon dagen etterTongue
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2008 at 21:50
Jepp jeg tenkte ikke på og øve en gang så sier læreren at det er min tur ooops da måtte jeg tenke fort!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2008 at 03:15
aha, så det er herfra den plankebiten kommer ja... ;-) Tøffft av deg å kjøre det som prosjekt på skolen da :P 
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Arkitekten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 02 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 63
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arkitekten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2009 at 19:30
Originally posted by Jonas Jonas wrote:

Vi får karakterene mellom 1 og 6 der 6 er best og 1 er stryk.
Kunne noen satt en "karakter" på det jeg har kommet opp med hittil?
 
Hmmm... Ville gitt deg 4 nå. Clap Håper du legger ut flere bilder når du blir ferdig.Smile
Hvem, sa du?

Du kan ikke stole på noen. Ikke engang deg selv.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2009 at 19:02
Originally posted by Arkitekten Arkitekten wrote:

Originally posted by Jonas Jonas wrote:

Vi får karakterene mellom 1 og 6 der 6 er best og 1 er stryk.Kunne noen satt en "karakter" på det jeg har kommet opp med hittil?

 

Hmmm... Ville gitt deg 4 nå. Clap Håper du legger ut flere bilder når du blir ferdig.Smile


Næmmen. La ikke merke til at det var skrevet her jeg.
Fikk 3 på fremføringa men jeg slet en del med snakkinga.
Planken er revet til fordel for å bruke byggningen på noe annet. Men jeg holder på med en ny plankebit nå. Av moderne norsk
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.