MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Valg af sporsystem
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Valg af sporsystem

 Post Reply Post Reply
Author
Occam_dk View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 25 juni 2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Occam_dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valg af sporsystem
    Posted: 25 november 2008 at 22:43
Kære alle

Med jævne mellemrum dukker spørgsmålet om valg af skinnesystem op. Det giver som regel anledning til lidt diskussion, og det er derfor med bævende stemme, at jeg fortæller at jeg har forsøgt at skrive en faktuel artikel om to- og treskinnesystemet. Rolling%20Eyes

Jeg har valgt at fokusere på sporene i første omgang, og forsøgt at formulere det for begyndere. Artiklen blever nok udbygget i fremtiden med flere fabrikater og mere om sporskifter, polarisering etc.

Kommentarer og rettelser til artiklen modtages med gerne, helst i tråden her.

Som kommentar til artiklen må du meget gerne skrive hvilket system du selv bruger og hvorfor, så kommende begyndere i vores dejlige hobby kan få glæde af det.

Artiklen kan læses her:
http://www.mj-blog.dk/2008/11/sporsystemer/




Edited by Occam_dk - 25 november 2008 at 22:44
Med venlig hilsen
- Occam

Besøg MJ-blog.dk - Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2008 at 00:35
Jeg har lest hele artikkelen din,, og kan ikke skjønne annet enn at dette er en godt skrevet artikkel der du informerer nøkternt om de to systemenes egenskaper.
Svein S
Back to Top
Occam_dk View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 25 juni 2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Occam_dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 november 2008 at 13:48
Tak for det :-)

Hensigten er netop at begynderen kan få saglig information til at træffe et velovervejet valg i sin hobby.

Jeg kan se at du også har skrevet en fin artikel om emnet på din spændende hjemmeside. Hvis du vil, må du meget gerne linke til den i en kommentar på min side, så begynderen kan læse endnu mere materiale.
Med venlig hilsen
- Occam

Besøg MJ-blog.dk - Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.