Lys |
Post Reply ![]() |
Author | |
Richard75 ![]() Nykommer ![]() Joined: 09 november 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 november 2008 at 09:36 |
Må si det ble en bra overskrift!;)
Det jeg lurer på er rett og slett, jeg har lyst til å komme i gang med denne hobbyen, og dermed også lyst til å ha lys i hus, sette opp gatelys osv,hvordan gjør jeg dette på enklest og billigest måte?Hvor får man feks kjøpt en billig transformator, eller hva nå som brukes:)
Richard |
|
![]() |
|
studenten ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror de fleste startsett og kjørekontrollboks-ting har en egen utgang for lys og tilsvarende artikler. Hvis du planlegger et omfattende anlegg bør du ha en egen transformator.
My dime :) |
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
![]() |
|
MY1201 ![]() FREMO-forummedlem ![]() ![]() Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 814 |
Sjekk qxl.no, qxl.dk eller MJ-Børsen her på forumet.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
En enkel og billig måte til å lage lys i modellhus/gatebelysning, er å kjøpe juletresbelysning med micropærer. De får du med trafo og mange pærer for en hundrelapp.
- Om du venter til etter jul med kjøpet, er det halv pris for slikt i de fleste butikker.
Kjøpte i fjor en lyskjede med 40 stk. 1,5V-lamper på 2 mm. Ø for et par tiere. Dette er ypperlig til slik bruk!
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |