Spørsmål om Roco El. 16 |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mr. Karlsen ![]() Veteran ![]() Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 november 2008 at 21:36 |
Jeg har et spørsmål angående Roco El. 16 i AC som kom i våres. Min modell rykker litt over sporvekslerne pga manglende strøm fra slepesko. Dette er vel ganske naturlig tenker jeg, og ved lav fart stopper hele greia. Et lite "rykk" er nok for å få den i gang igjen.
Det jeg lurer på nå, er at jeg er på utikk etter enda en El. 16 fra ROCO, dvs. akkurat samme loktype men i annen farge. Om jeg multitippelkjører lokene, vil det ha noe å si for det ene loket såvel som for det andre når det stoppes/rykkes over sporvekslerne?
På forhånd, takk for svar.
|
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har ikke opplevd det samme med mine, det høres ut som du har for mye "spenn" i slepeskoen slik at hjulene ikke får god nok kontakt over vekslene. juster litt og prøv igjen :-)
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Mr. Karlsen ![]() Veteran ![]() Joined: 07 januar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 122 |
Hva mener du med at hjulene ikke får godt nok kontakt over vekslerne? Det er AC jeg snakker om nå...
Men, jeg skal prøve å dirke litt på sleper`n min.
Om det ikke lar seg rette, er det fortsatt problematisk å kjøre dobbellok?
|
|
![]() |
|
morten.h ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Kjøre selv AC , både hjul og slepesko må ha kontakt,ellers virker det dårlig
![]() |
|
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
![]() |
|
Kjører digitalt ja, og jeg tenker å kjøpe en 16 maskin til fra Roco, kun lakken skiller de to og da er det jo ingen problem å multitippelkjøre. Det jeg undrer litt på, er om rykkingen o.l. kan skade motoren.
Det at hjul og slepesko må ha kontakt hele tiden, var noe nytt.. hvordan?
Om du har MSN MEssenger, ville det ha vært fint å tatt samtalen videre der direkte? Send meg en PM om du har det...
|
|
![]() |
|
kanskje litt dårlig norsk fra meg....det jeg mener er at hjulene må ha god kontakt med skinnene og slepeskoen ,god kontakt med midtleder. Slepeskoen må som regel finjusteres for å få en perfekt gange,spesielt over veksler hvor midtlederstrengen er mye høyere.Hvis det er for mye spenn i slepeskoen,er det nok til at loket blir løftet så mye at gangen blir litt ujevn......rykkingen skader ikke motoren,du vil nok oppleve en mye jevnere gange når loket er kjørt skikkelig inn (minimum 1 time kontinuerlig kjøring uten belastning i hver kjøreretning)....MSN har jeg,men den er kun for mine nærmeste venner,der slipper du foreløpig ikke til,sånn er det bare
![]() |
|
|
![]() |
|
Jeg har prøvd å bøye litt på endene til sleper`n da den har en litt bananformet form som stikker ut på midten. Hjulene o.l. sitter godt, og alle lokene mine kjører jeg alltid inn sikkelig!
Det med MSN forstår jeg, og respekterer! Har selv samme problem til tider... :-)
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |