Amerikansk N - Hvorfor ikke? |
Post Reply |
Author | |
Helge Myhre
Viderekommen Joined: 01 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 september 2008 at 00:16 |
Jeg bygger et anlegg nå som i begynnelsen var ment å bli europeisk. Det er praktisk for det er lett å få rekvisita som hus og figurer etc. Så ombestemte jeg meg og ville ha amerikansk og måtte gjøre om banen en del. Ikke noe særlig fysisk, men det var mest å male om fjell, strø ørkenpulver som også måtte bearbeides litt i fargene. Men fremfor alt - Jeg måtte bygge kule USA-hus selv. Jeg valgte skikkelig westernstil og er foreløpig ganske fornøyd. Så alle de plastikkhusene fra Faller jeg hadde tenkt å bruke er satt bort og skal ikke brukes. Jeg prøver å finne en løsning på hvordan jeg skal få kjøpt; eller om nødvendig, laget kaktuser for ørkenområder. Det passer godt at jeg denne gang valgte å ikke sette opp luftledninger siden de nesten ikke kjører elektrisk i USA. Det finnes et stort utvalg av mange kule amerikanske diesellok bare man går på nettet i amerikanske nettbutikker. Her er noen bilder som viser noe av det hva jeg foreløpig har laget. Dette skal selvsagt detaljeres veldig mye.
|
|
Mvh.
Helge Myhre www.togwebsiden.com |
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Se mange fine bilder og tips om bygging av amerikansk Z-skala (som er enda mindre enn N-skala) bygget i Norge på denne siden.
|
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hester! Hester må man ha i Cowboy-land!
|
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Rustic Rails har en del "western-ting" i N-skala og i 10mm skala (en wargame-skala som er relativ nær N).
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva er "ørkenpulver"?
Petter
|
|
studenten
Viderekommen Joined: 27 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanel?
|
|
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
|
|
Helge Myhre
Post Options
Thanks(0)
|
Det er bare veldig veldig veldig fint brunt pulver. Det må sprayes med vann/trelim/salo/orange manling etterpå.
|
|
Mvh.
|
Helge Myhre
Post Options
Thanks(0)
|
Hester er viktig, ja. Men kaktuser er enda mer viktig; særlig på prarien. Og cowboyer også, gjerne bankranere ville også gjøre seg fint. Vil du se hvordan utviklingen går er du fri til å titte på min webside: www.togwebsiden.com
|
|
Mvh.
|
GeirG
Viderekommen Joined: 22 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skiltet ditt på den lokale politistasjonen....Det skrives med én R og to F"er. Sheriff. |
|
Helge Myhre
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har rettet det ved hjelp av et nytt skilt. Bare litt distre.
|
|
Mvh.
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |