MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mz
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mz

 Post Reply Post Reply
Author
oyra View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote oyra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mz
    Posted: 02 september 2008 at 17:06
Det går for tiden to forskjellige mz her i Stavanger . Så senest i dag en ny farge kombinasjon.Den var grå med litt gult i fronten.På siden sto det TMZ1411.
hilsen oyra
Stavanger
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 11:17
Den gule tilhører Jernbaneverket (MZ 1415) og den grå Baneservice (TMZ 1411). Det gjennomføres rensing av ballast mellom Stavanger og Sandnes i regi av Baneservice. TMZ 1411 hadde tekniske problemer før avreise og derfor kom MZ 1415 over i forrige uke for å gjøre jobben. TMZ 1411 kom mandag eller tirsdag for å overta jobben og MZ 1415 skulle egentlig returnert østover i går. Her er MZ 1415 i Paradis forrige tirsdag:
 
 
I tillegg er Tågåkeriets TMY 102 og Jernbaneverkets Di3 628 i området så det er mye gromlyd her for tiden.
 
 
Nå skal jeg ut og se om jeg finner TMZ 1411 så det kanskje kan bli noen bilder av den.
 
Vi sees!
Petter


Edited by traiNman - 03 september 2008 at 11:18
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 13:27
Jeg ser TMY"n har fått nye deklaer siden sist. Jeg synes jeg så den fra bussen i går, lurte på om det var en ny maskin som hadde kommet opp...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 13:32
Originally posted by oyra oyra wrote:

Det går for tiden to forskjellige mz her i Stavanger . Så senest i dag en ny farge kombinasjon.Den var grå med litt gult i fronten.På siden sto det TMZ1411.
hilsen oyra

MZ1415 reiste østover i går mellom 9 og 10. Så den da den dundret forbi Bryne som løslok ca 0930. Kjørte sikkert maks hastighet, som vel er 100 gjennom Bryne...
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 17:30
Jeg fant TMZ 1411 i Paradis med en slerke bunntømmingsvogner med pukk. Besetningen hadde tydeligvis lunch mens loket sto og gikk på tomgang (herlig rumling).
 
 
Etter en stund trakk toget ut mot Stavanger stasjon for å komme ut på hovedsporet. MZ"en er en imponerende maskin.
 
 
Med to slike maskiner er det mange gode vibrasjoner i luften.
 
 
Et digert lokomotiv.
 
 
Her kommer det mye grom lyd ut (må ha en mektig dekoder nedi der Big%20smile).
 
 
Toppfarten på disse MZ"ene er 143 km/t (iht Danske Lokomotiver og Motorvogner 1997).
 
TMY 102 er tydeligvis merket av oppholdet her i Rogaland (og det er nok ikke dekaler som har kommet på det). I henhold til folk i Sandnes er Di3 628 også merket med tilsvarende klattverk.
 
Petter
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 19:10
De som vil se mer av aktivitetene i Stavanger i dag kan klikke på disse linkene:
 
Del1:
 
Del2:
 
Petter
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 23:55
Good vibrations! Big%20smile Wink
 
Diesellok er konge når det gjelder lyd!
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 17:28
Hørt rykter om at den andre mz skal komme i modell. Om det skjer vet jeg ikke.
A matter of life and death
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2008 at 19:16
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Hørt rykter om at den andre mz skal komme i modell. Om det skjer vet jeg ikke.


Joda, den kommer den : http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=646
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.