MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilken lydfil kan brukes
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hvilken lydfil kan brukes

 Post Reply Post Reply
Author
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken lydfil kan brukes
    Posted: 20 august 2008 at 17:29

Hi,

Hvilken lydfil passer best til Bm69 settet mitt?
 
Det er noen år siden jeg reiste med et 69-sett og da var det som regel etter ei "rodbløyda" på byen så lyden har dessverre ikke festet seg skikkelig i svampen.
 
Blar i ESU sitt bibliotek og finner 53421 BR420 som jeg kansje tror kan brukes bortsett fra en del vissvas som må slettes. Er det noen som har en formening om dette eller om det er en annen som kan brukes som basis? Fløyta er vel kansje feil men den kan alltids legges inn etterpå.
 
Sammenligner denne med et klipp fra YouTube
 
Mvh.
Arne


Edited by aha - 20 august 2008 at 17:32
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2008 at 22:17
Det er vel kanskje lyd til 69D eller E du mener?
 
Så vidt jeg kjenner til, så er disse settene teknisk forskjellig fra et 69A- eller B-sett når det gjelder drivmotorer og styring? Derfor mener jeg at lyden er litt anderledes?
Det er sikkert noen eksperter som kan klarere dette?
 
Det er allikevel sikkert ikke noen som hører forskjell og du kan derfor sikkert bruke lyden fra BR420. - Hovedsaken er at du synes det høres "riktig ut" selv.
Med de små høyttalerene som brukes for LokSound, blir lyden ofte helt anderledes når den blir spillt av i loket enn på PCen med gode høyttalere.
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2008 at 23:24

Det er D utgaven ja. Lyden blir litt tynnere i loket enn de gromlydene du hører på ESU sine siderWink. Har nå testet BR420 lyden i et lok som står her på pulten og det ble ikke så ille.  Så blir det å finne riktig lyd på fløyta da?

Arne 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 04:25
Stiller noen med opptaksutstyr så kan det da fikses lydopptak av både fløyte, dørlukking og eventuelt andre ønskede lyder. Har alltids et sett som kan lånes til oppgaven på jobben...Wink
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 18:07
Originally posted by eika eika wrote:

Stiller noen med opptaksutstyr så kan det da fikses lydopptak av både fløyte, dørlukking og eventuelt andre ønskede lyder. Har alltids et sett som kan lånes til oppgaven på jobben...Wink
 
Eirik
 
 
Det hadde vært topp! Det skulle holde med et videokamera tenker jeg? Så var det hvem som kunne stilt opp med det daWink
 
Arne
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 19:35
Originally posted by aha aha wrote:

Det hadde vært topp! Det skulle holde med et videokamera tenker jeg? Så var det hvem som kunne stilt opp med det daWink
 
Arne
Bare å ta en tur til Drammen det, så skal jeg fikse et 69 sett til anledningen jegWink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 21:11
Takker for det Eirik men har ingen planer i sikte hvor jeg skal sååå langt østover dessverreCry.
 
Arne
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.