MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Invitasjon til FREMO-treff på Gardermoen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Invitasjon til FREMO-treff på Gardermoen

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Gert View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 22 september 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Invitasjon til FREMO-treff på Gardermoen
    Posted: 05 november 2008 at 23:57
Hei alle sammen.
 
Mitt første Fremo treff ble for meg en åpenbaringSmile Jeg er hekta.
Jeg kom til Gardemoen som nybegynner.
Der ble jeg tatt i mot og inkludert på en fantastisk måte.
Alle ville dele sin kunskap og entusiasme.Smile 
Jeg vil takke mine instruktører for tiden deres og svarene på alle mine spørsmål.Thumbs%20Up
 
Skaarerbanens Venner, jeg kommer tilbake neste år. 
Med vennlig hilsen

Gert Brandsgård

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 november 2008 at 12:36
Hei AlleSmile
 
Allerførst en stor tak til arrangementskommiteen og til alle deltagerne for dette velgennemførte Fremo træf.
 
At være deltager ved Fremo træf er altid en meget positiv oplevelse og dette Gardermo-træf var absolut ingen undtagelse.  Clap
 
Alt det praktiske fungerede og stemningen var helt i top.
 
Deruover er der masser af morsomme indslag LOLog gode hyggelige stunder, hvor der udveksles erfaringer og ideer.
 
Thomas og jeg har således mange gode ideer med i bagagen, som vi mener kan bruges i vores egen klub. Både trafikspillet samt bygge og modelstandarden - føler jeg trang til at fremhæve.Clap
 
At være txp på Bjørnlia kræver stor koncentration - godt klaret KnutClap 
Lokomotiv fører Steinar - ser lidt træt ud, men venter tålmodigt.
 
 
Mange hilsner
 
Dan
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2008 at 01:17

For de som ønsker å se FREMO anlegget som besøkende på flymuseet til helgen, vil jeg bare minne om åpningstidene:

kl 12-16, men anlegget rives kl.1400 på søndag.


Edited by Asgeir - 26 oktober 2008 at 01:18
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2008 at 23:27
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg sitter på en terasse på Playa del Cura (Gran Canaria) og ser og hører bølgene slå mot stranden.  Egentlig er det ikke mer jeg kan ønske meg, men allikevel lengter jeg til treffet på Gardermoen.  Jeg håper at vi blir mange deltagere i trafkkspillet og jeg utfordrer alle dere som ikke har vært med på FREMO treff tidligere og melde dere på.  Sitt ikke stille når toget (togene) går (C;
...med et lite snev av misunnelse,Morten......kan jeg få anbefale Gran Canaria"s nasjonalrett...KJYLLING TARTAR.... LOLLOL 

Edited by morten.h - 19 oktober 2008 at 23:28
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 22:14
Jeg sitter på en terasse på Playa del Cura (Gran Canaria) og ser og hører bølgene slå mot stranden.  Egentlig er det ikke mer jeg kan ønske meg, men allikevel lengter jeg til treffet på Gardermoen.  Jeg håper at vi blir mange deltagere i trafkkspillet og jeg utfordrer alle dere som ikke har vært med på FREMO treff tidligere og melde dere på.  Sitt ikke stille når toget (togene) går (C;
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 18:56
Vi begynner å få ferdig noen nye moduler til Gardermone treffet.
 
Her er et eksempel på hva som kan oppleves.
 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2008 at 19:57
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Jeg har for over 10 år siden konvertert til Fleischmann sine kortkoblinger og er meget fornøyd med disse!
Utvilsomt det beste kompromis som en MJ-kobling må være.
 
Fordelene kan kort oppsummeres:
- Kompakt. Stikker lite ut foran buffert på siden som ikke er tilkoblet.
- Tåler ujamt spor uten å løse ut. Sikker funksjon!
- Meget stiv sammenkobling med lite slakk. Krever ikke stive fjærer på vognkulisser. Derfor lett å skyve vogner uten avsporing.
- "Passe treg". Det er mulig å skyve vogner forsiktig under rangering uten at koblingen slår inn.
- Lett å demontere vognstammer for hånd. Det er bare å løfte vognen rett opp uten bruk av verktøy.
- Ikke magnetisk. Påvirkes ikke av magneter i sporet. (Noen bruker magneter for å utløse funksjoner på rullende materiell).
- Kobler lettere enn konkurrenter i kurver.
- Mulighet for å skyve vogner videre fra en avkoblingsskinne uten at koblingen faller tilbake.
- Mange varianter av innfesting (utenom NEM-lomme).
- Høy kvalitet og nøyaktighet i fremstilling og plastmateriale.
- Finnes på markedet som elektrisk ledende kobling med 1 og 2 poler.
 
Ulemper:
- Koster litt mer enn rimeligste konkurrent.
- Ikke alltid like lett å få tak i.
- Ikke den aller minste på markedet (men størrelsen er nødvendig for pålitelighet mht. ujamt spor).
 
 
Jeg kan egentlig bare si meg enige i Kjell H.
 
Kort oppsummert: bra funksjon, lett å ta vogner inn og ut midt i en slerke, men ikke best utseende.
 
Vi har tidligere brukt forrige generasjon Roco kortkobblinger som har et mye mer nøytralt utseende, men Fleischmann sine virker bedre.
 
Til helt faste vognstammer (f.eks tømmertog) sverger imidlertid jeg til Symoba/Brawa sine kobbelimitasjoner som kan stikkes inn i NEM holderne.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2008 at 18:01
Jeg har for over 10 år siden konvertert til Fleischmann sine kortkoblinger og er meget fornøyd med disse!
Utvilsomt det beste kompromis som en MJ-kobling må være.
 
Fordelene kan kort oppsummeres:
- Kompakt. Stikker lite ut foran buffert på siden som ikke er tilkoblet.
- Tåler ujamt spor uten å løse ut. Sikker funksjon!
- Meget stiv sammenkobling med lite slakk. Krever ikke stive fjærer på vognkulisser. Derfor lett å skyve vogner uten avsporing.
- "Passe treg". Det er mulig å skyve vogner forsiktig under rangering uten at koblingen slår inn.
- Lett å demontere vognstammer for hånd. Det er bare å løfte vognen rett opp uten bruk av verktøy.
- Ikke magnetisk. Påvirkes ikke av magneter i sporet. (Noen bruker magneter for å utløse funksjoner på rullende materiell).
- Kobler lettere enn konkurrenter i kurver.
- Mulighet for å skyve vogner videre fra en avkoblingsskinne uten at koblingen faller tilbake.
- Mange varianter av innfesting (utenom NEM-lomme).
- Høy kvalitet og nøyaktighet i fremstilling og plastmateriale.
- Finnes på markedet som elektrisk ledende kobling med 1 og 2 poler.
 
Ulemper:
- Koster litt mer enn rimeligste konkurrent.
- Ikke alltid like lett å få tak i.
- Ikke den aller minste på markedet (men størrelsen er nødvendig for pålitelighet mht. ujamt spor).
 


Edited by Kjell H. - 14 oktober 2008 at 18:05
Back to Top
Bulldog View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bulldog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2008 at 16:09
Spørsmål fra en grønnskolling....:
-Er det en grunn til at Fleischmann profikobling brukes istedenfor f.eks. Roco sin kortkobling http://shop.nmj.no/product_info.php?cPath=326_303_299&products_id=1939&osCsid=8fb35b1fd3dc639ef5fe8d662e22f9bb ?
 
Har Fleischmann noen fordeler jeg ikke har fått med meg?
Driver og oppgraderer til kortkobling nå, så det hadde vært greit og få vite om noen forskjeller/fordeler før jeg hamstrer kortkobling fra Roco.
Takker for svar.
Bare død fisk flyter med strømmen.
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2008 at 20:46
FREMO Treffet på Gardermoen begynner virkelig å nærme seg med stormskritt, og fristen for å melde seg på
 
som deltager er satt til: Søndag 19. oktober
 
Det er ingen krav for å være med, untatt: godt humør og deltagelse i trafikkspillet. Tilskuere er også velkommne, men bes vennligst å benytte seg av museets åpningtid.
 
Det vil bli gitt opplæring til de som aldri har vært med tidligere, og det spiller ingen rolle om du kjører märklin, G-, N- eller Z-skala hjemme.
 
Vi håper at så mange som mulig tar med seg noen godsvogner, så vi kan sette opp mange spennende godstog. Det kan vel aldri bli for mange godsvogner (en situasjon som også NSB erfarte på 50-tallet Smile).
 
Påmeldte til Asgeir Stordahl mottar mer informasjon. Har du spørsmål, er det bare å fyre dem av i samme retning.
 
Hilsen oss i Skaarerbanen"s Venner


Edited by Asgeir - 08 oktober 2008 at 21:49
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2008 at 22:52
Originally posted by trulss trulss wrote:

Fleischmann Profi kobling - er det nr 6515 ?

http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=1940

-TrulsS
 
Ja
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2008 at 19:53
Fleischmann Profi kobling - er det nr 6515 ?

http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=1940

-TrulsS
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 13:21
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

vi funderer på om vi skal få til at nybegynnere skal få skrevet ut et vognkort på Gardermoentreffet (men ikke si det høytSmile).


Husk at vognkortene også må utstyres med fraktkortlomme, ellers kan ikke vognene brukes til annet en tomvogner...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 12:56
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Husk at vi har krav om TB-kobbling på godsvogner...
 


.. og vognkort Smile
 
Helt riktig, men vi funderer på om vi skal få til at nybegynnere skal få skrevet ut et vognkort på Gardermoentreffet (men ikke si det høytSmile).
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2008 at 11:13
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Husk at vi har krav om TB-kobbling på godsvogner...
 


.. og vognkort Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 16:47
FREMO treffet på Gardermoen begynner sakte, men sikkert og nærme seg. Vi får besøk fra både Danmark og Sverige, og påmeldingslisten inneholder flere nye navn. Har du lyst til å delta, eller lurer på noe: ta kontaktSmile.
 
For ordens skyld:
-Påmelding av moduler har nå gått ut. Anlegget er ferdig planlagt og tegnet, så vi har ikke mulighet til å få inn flere moduler. Nå begynner en hektisk tid for togplanleggerneOuch.
 
-Vi har satt som et krav at alt matriell må ha minimum RP25 hjul, av den enkle grunn at det finnes flere stasjoner med code 55 skinner (lave, men tilnærmet skalariktige skinner).
 
-Å bygge om hjulene på lokomotiver er ikke alltid enkelt, men alle klarer å sette nye hjul på noen vogner. Hvis alle tar med seg 1-2 vogner (men det er ikke noe krav) kan vi lage mange forskjellige tog. Husk at vi har krav om TB-kobbling på godsvogner.
 
Hilsen
Skaarerbanen"s Venner
ved Asgeir Stordahl
 
 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 11:21
Det høres veldig interessant ut og jeg jobber med å få ferdig en modul. Men jeg sliter med å ta med materiell da det står at RP25 er et krav. Må alle mine lok derfor bygges om?
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 10:32
Hei KjellSmile
 
På med benskinnerne Kjell og ind i kampen Wink Er selv uddannet txp, (dansk) men alligevel stresset over jobbet på Gardermoen okt 07. LOL - iøvrigt til stor moro for mange.
 
Det er morsomt og kun hyggelige mennesker.
 
Vi ses
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 10:12
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:


Jeg trodde vel at kravet for deltakelse på Fremo-treff var at man måtte ha med egen Fremo-modul og/eller rullende materiell med TB-kobbel og RP25 (eller tilsvarende).
Siden jeg ellers kjører 3R så føler jeg vel at jeg faller litt utenom "Fremo-klanen"s inntaksregler.

Men, hvis alle her mener at 3R-bakgrunnen min kan holdes utenfor diskusjonen om deltakelse, så høres det jo litt fristende ut. Jeg har jo litt faglig tyngde siden jeg er godkjent som txp og togfører i skala 1:1 på Krøderbanen.

Spørsmålet er også om jeg får tid til begge kjøredagene, men det kan sikkert ordnes etterhvert.


Det er dessverre en utbredt misforståelse at man må stille med modul og/eller rullende materiell for å kunne delta på FREMO-treff.
Minimumskrav er godt humør og lyst til å prøve trafikkspill.

Om man er 2R eller 3R hjemme er også underordnet (Omvendelse kan dog forekomme ). Det er også vanlig at ikke alle deltagerene kan delta alle dager, så det er heller ingen unnskyldning for å slippe unna

Edit: Rettet skriveleif

Edited by Dag Cato - 23 september 2008 at 10:13
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 10:02
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Hvorfor ikke være "deltager" i stedet for "besøkende", Kjell?  Mye morsommere, mer lærerikt, fryktelig sosialt og muligheter til nærbilder i pausene mellom kjøresesjonene.

Jeg trodde vel at kravet for deltakelse på Fremo-treff var at man måtte ha med egen Fremo-modul og/eller rullende materiell med TB-kobbel og RP25 (eller tilsvarende).
Siden jeg ellers kjører 3R så føler jeg vel at jeg faller litt utenom "Fremo-klanen"s inntaksregler.

Men, hvis alle her mener at 3R-bakgrunnen min kan holdes utenfor diskusjonen om deltakelse, så høres det jo litt fristende ut. Jeg har jo litt faglig tyngde siden jeg er godkjent som txp og togfører i skala 1:1 på Krøderbanen.

Spørsmålet er også om jeg får tid til begge kjøredagene, men det kan sikkert ordnes etterhvert.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2008 at 07:34
Hvorfor ikke være "deltager" i stedet for "besøkende", Kjell?  Mye morsommere, mer lærerikt, fryktelig sosialt og muligheter til nærbilder i pausene mellom kjøresesjonene.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 23:49
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Museet har åpningstid kl.12-16 hele helgen, så besøkende som ikke skal delta aktivt må benytte dette! Det vil ikke bli tilgang for disse bak sperringene.
Hvor mye får besøkende - altså de som ikke deltar på selve treffet - sett av modulene?
Jeg tenker på muligheten til å ta bilder?
 
Du får nok sett det meste av moduler, men langt i fra alle på nært hold, men en bra zoom fikser vel det Wink
 
ser du hvor anlegget skal stå. Det er ikke slik anlegget blir i år, men du får en viss idé av hvordan mulighetene blir.
 
Alle moduler er omtrent 1400-1500mm høye, så medbrakt gardintrapp er ingen dårlig idefor å få overblikk Wink
 
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 20:09
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Museet har åpningstid kl.12-16 hele helgen, så besøkende som ikke skal delta aktivt må benytte dette! Det vil ikke bli tilgang for disse bak sperringene.
Hvor mye får besøkende - altså de som ikke deltar på selve treffet - sett av modulene?
Jeg tenker på muligheten til å ta bilder?
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 17:05
Ok, jeg kommer med toget fra oslo s hver dag så jeg må se hva jeg gjør.

Eirik
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 16:58
Det greieste vil være å ta bussen. Det går buss hvert kvarter tror jeg til parkeringsplasser og hoteller. Ta den som går til Sør Gardermoen og hotel Norlandia, den stopper nesten utenfor døren til museet.
Steinar
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 16:41

 

HeiSmile

En rask nordman 20 min.Wink 

En lavtlands dansker bruger lidt længere tidLOL Derfor tager jeg bilen.
 
 
Vi ses
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2008 at 16:04
Hvet noen hvordan det er å gå fra flyplassen og bort til de treffet skal være?
Hvor lang tid er det ca??
Og hvor langt er det??

Eirik
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2008 at 22:35

Vårt medlem Kai Solvei er mesteren for bildet.

Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2008 at 22:31
Jeg sjekket og dobbeltsjekket for feil og staveleifer, og 5-6 andre var korrekturlesere, men det måtte en mann fra Danmark for å oppdage BRØLEREN!
 
Selvfølgelig har dere helt rett: fredag 31. oktober til søndag 2. november er de korrekte datoene!
 
AsgeirEmbarrassed 
 
PS: De første påmeldingene til treffet har kommet inn. Den første etter bare 1 time. De som vil være med får henge seg på, så vi får en pekepinn om antall deltagere og moduler.


Edited by Asgeir - 19 august 2008 at 22:42
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2008 at 16:32
Helt off topic : Det bildet av Nittedal er fantastisk! Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.