MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Baner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Baner

 Post Reply Post Reply
Author
jan salvesen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 oktober 2007
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan salvesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Baner
    Posted: 12 august 2008 at 11:36

Er dette noen som har baner som er 1 x 2 m?Big%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smile

Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2008 at 11:41
Ikke i H0-skala... Kun en liten snadderdåse i N-skala:

Bilde

Men finnes flust av sporplaner under 2x1 m hvis det er det du er på jakt etter

Edited by studenten - 12 august 2008 at 11:42
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
jan salvesen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 oktober 2007
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan salvesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2008 at 14:17
Er dette noen som har byggd en bane 1 x 2 m i HO
Back to Top
Jakal View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 07 august 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jakal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2008 at 14:56

Hei

Jeg tror du må bygge i minimum 1 x 2,30 for at det skal bli bra.
Har du noen god sporplan du vil dele med meg. Jeg har også planer om å bygge en bane snart. Smile
 
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2008 at 18:48
Jeg driver og bygger et lite testanlegg i H0 nå, 105x185cm. Anlegget står på hjul og kan vippes opp og flyttes ved behov:





Her er (foreløpig) siste sporplan:



Som du ser er det veldig begrenset hva man kan få til på et så lite anlegg, hvertfall om du tenker rundbane slik jeg har gjort. Minsteradius er bare 45cm, og omkjøringssporet er kun for å komme rundt 3-4 vogner slik at jeg kan betjene alle sidesporene. Det er ikke plass til togmøte så jeg må kjøre ett tog om gangen.

Nå vet ikke jeg om du kjører likestrøm eller vekselstrøm, eller hva slags type anlegg du er ute etter. Jeg har nylig gått over fra Märklin til likestrøm og Peco C75 skinner. Märklin vil jo gi litt mer mulighet til utfoldelse med sine skarpe kurver og buede sporveksler, men det spørs som sagt hva slags kjøring du har lyst til å drive med.

Svein

Back to Top
stian.storengen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 22 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stian.storengen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2008 at 23:46
Tenker å bygge et lite anlegg guttungen kan ha under køyesengen, tilgjengelig plass er 95cmx160cm.  Han "insisterer" på dobbeltspor, foreløpig sporplan er nedenfor.  Det er brukt C-skinner.

Blått er hovedspor, lilla stasjon, grønt rangerområde mm.  Mulighet for staging, ekstra spor osv på høyresiden av sporplan.

Stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.