Maling av rullende materiel |
Post Reply |
Author | |
Jakal
Nykommer Joined: 07 august 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 august 2008 at 08:49 |
Hei
Er der noen som kan gi noen gode tips vedr. maling av hvilket som helst lokomotiv (1/87, plastic og metal) Hva trenger jeg av utstyr, airbrush el. vanlig pensel? Noen tips til teknikker, hjemmesider hvor man kan få en grei oversikt over diverse loks og deres farger?
Håper noen kan hjelpe.
Jeg hadde planer om å kjøpe et billig startsæt, men det er bare grimme lokomotiver i de startsæt som findes. Så derfor tenkte jeg å male lokomotivet.
|
|
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
|
Står litt om smussing her:
Bjørn Runar Larsen Og om det samme i denne tråden på forumet: mj forum Edited by eginor - 13 august 2008 at 21:48 |
|
Mvh Egil
|
|
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Skaff deg en grei sprøyte, øv deg på andre objekter enn de fine togene dine. Vær kritisk til malingen/lakken du bruker. Vær nøye med å tynne den ut. Sverger du til pensel, så mal i flere omganger, tynn, tynn lakk. Jeg har ikke erfaring med vannfarger, annet enn til smussing.
Jeg foretrekker oljebasert/tynner maling, og har planer om å oppsøke Billakksspesialisten i Oslo. Der vet jeg flere mj-ere allerede går og kjøper sin maling/lakk. De har meget god kompetanse på lakk og deres ulike egenskaper.
Lakksprøyte kjøpte jeg hos Romerike Hobbysenter på Strømmen. Der jobber en av Norges flinkeste lakkerere. Han kan gi deg råd. Kompressor kan du kjøpe på Biltema eller Clas Ohlson. Kjøp en med trykktank, og vannfilter.
Lykke til !
MJ-Hilsen
Tom Lynga
|
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |