MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Moduloppsettet i Kristiansand
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Moduloppsettet i Kristiansand

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 23:17
Originally posted by eika eika wrote:

Kverneland høres ut som en koslig bedrift. Bare Sandnesgutta får ferdig noen sidespor så...Angry
 
Jeg håper og alle som er i besittelse av passende godsvognmateriell også har utrustet disse med vognkort, noe som er en forutsetning for at de skal kunne brukes i trafikken på treffet.
 
 
Hva skal jeg prioritere? Lastespor på Sandnesmodulen eller godsvogner med vognkort?Tongue
 
Originally posted by eika eika wrote:

Ellers kan det jo etterlyses Tømmervogner. Hvor er det blitt av alle Lps fra scaladesign? De 40 vognene noen i Vestfold kjøpte var vel et av tidenes mest mislykkede innkjøp etter min meningAngry 
 
Venter et par OBAS-tømmervogner fra Grimstad da, disse blir delvis med last, så noen vogner med vognkort blir da med.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 august 2008 at 23:28
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Hva skal jeg prioritere? Lastespor på Sandnesmodulen eller godsvogner med vognkort?Tongue
 
Til det kan jeg bare svare: JA
 
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Venter et par OBAS-tømmervogner fra Grimstad da, disse blir delvis med last, så noen vogner med vognkort blir da med.
GlimrendeTongue Da får de to som trekker Obas-togene noen vogner å trekke rundt påThumbs%20Up
(Et tips til de to heldige som trekker Obas-oppdragene: Spis frokost og besøk toalettet før klokka startesWink)
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 18:03
Originally posted by eika eika wrote:

Men på generellt grunnlag: Har dere plass i baggasjen så ta med litt ekstra materiell. Det er mye bedre å ha litt ekstra i back-up enn å få et amputert treff fordi man mangler materiell!
Jeg håper og alle som er i besittelse av passende godsvognmateriell også har utrustet disse med vognkort, noe som er en forutsetning for at de skal kunne brukes i trafikken på treffet.
 
Mvh
 
Eirik
Det ble fotografert ca 30 vogner på mitt kjøkkenbord i går. Så får vi se hvor mange vognkort vi rekker å lage....
Det blir vel heller snakk om hvor mange som har RP25-hjul. 
Kan du si noe om hvor mange vogn det trengs i Steinsnes havn og hvilke typer?
 
En ting ser jeg nå:  På vognkortet bør hjultype angis med tydelige bokstaver. Her ser jeg potensiale for adskillig surr på treffet. Embarrassed
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 18:51
Originally posted by Oarn Oarn wrote:

[QUOTE=eika]
Kan du si noe om hvor mange vogn det trengs i Steinsnes havn og hvilke typer?
 
En ting ser jeg nå:  På vognkortet bør hjultype angis med tydelige bokstaver. Her ser jeg potensiale for adskillig surr på treffet. Embarrassed
 
 
Aktuelle vogner for Steinsnes Havn er Rs (LIMA), SJ Kbps (NMJ), Shimmns (diverse nasjonaliteter og produsenter), Habins (Roco, Trix etc) og Rilns (Roco).
 
På havna er det som tidligere nevnt RP 25 som gjelder.
 
 
Aktuelle vogner for Steinsnes stasjon er SJ/NSB Os (NMJ), Rs (Lima), SBB/DB Hbbillns, NSB/SJ Eaos, og øvrige vogner til kransporet. Vogner til stasjonen trenger ikke RP 25 hjul. Og fortrinnsvis norske bilvognerSmile
 
Steinsnes skal i utgangspunktet være dekket med egne godsvogner (unntatt bilvogner), fra vårt eget forråd. Og kommer det for mange av samme type, finnes det flere mulige destinasjoner.
 
 
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 19:14
Norskebilvogner er det vel heller skralt med.. Vet om 3 helt sikkre, samt at 2 til som er sånn halvsikre. Så enda 1-2 sånn ut i det blå...
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 21:03
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

 
Aktuelle vogner for Steinsnes Havn er Rs (LIMA), SJ Kbps (NMJ), Shimmns (diverse nasjonaliteter og produsenter), Habins (Roco, Trix etc) og Rilns (Roco).
 
På havna er det som tidligere nevnt RP 25 som gjelder.
 
 
 
 
Er det lov å spørre hvorfor det er RP 25 som gjelder på havnesporet?
 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2008 at 23:27
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Er det lov å spørre hvorfor det er RP 25 som gjelder på havnesporet?
 
 
Ja, det er detLOL
 
 
 
edit: skrevet på nytt under korrekt brukernavn etter at dr.Hansen glemte" logge seg av maskinen min tidligere i kveld
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2008 at 00:06
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

[QUOTE=J-I Hansen]
  
Er det lov å spørre hvorfor det er RP 25 som gjelder på havnesporet?
 
 
Fordi sporet der har code 70.
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2008 at 00:18

Går de nye NMJ-vognene der? (Os/Kbps)

Jeg måler nemlig hjulflensen til å være mindre på disse enn "normale" NEM hjul.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2008 at 02:19
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Går de nye NMJ-vognene der? (Os/Kbps)

Jeg måler nemlig hjulflensen til å være mindre på disse enn "normale" NEM hjul.
 
Ja. den Kbps vogna vi hadde en tur på havnemodulen rullet greit over code 70 skinnene til shinohara, så de må helt klart ha mindre flenser enn NEMClap
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 16:00
Originally posted by eika eika wrote:

Vi minner om at fristen for påmelding av personale/deltagere til treffet er 15/8, altså neste fredag!
 
Se denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3527 for mer info.
 
Alle påmeldte vil en ukes tid etter det få tilsendt komplett informasjon om anlegg etc. på e-post
 
Jeg siterer meg selv og trekker frem denne tråden igjen.
 
Komplette planer for treffet er dessverre noe forsinket. Min gamle bærbare pc takket for seg, hvilket betyr at jeg ikke kan utnytte ledig arbeidstid på jobb til planlegging, men må ta i bruk døgnets timer fra kl. 24.00 til 27.00 for å komme i mål.
 
Men det er ingen grunn til bekymring: Anleggsplanen er spikret, rutene er ferdig satt opp med rundt 60 "opdprag" ikke inkludert Txp-jobbene. Dag Cato har lest korrektur, så fungerer ikke rutene på treffet legger jeg uforbeholdent skylden 100% på hanLOL
Materiellturnering, lokturnering etc. er også ferdig.
Jobben som nå er under utførelse er den siste lille biten i planpuslespillet: hendelseslister/togmeldeskjemaer for alle stasjonene slik at TxP kan holde enkel oversikt over tog, togmeldinger, sporbruk, destinasjoner etc. 
 
Holder øynene seg åpne lenge nok i natt så håper jeg dere kan finne de komplette planene her i morgen formiddag.
 
Eirik


Edited by eika - 24 august 2008 at 16:01
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 18:02
fra 24.00 til 27.00 ja det var lang tidWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.