MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Paypal o.l.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Paypal o.l.

 Post Reply Post Reply
Author
TOG FREAK View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 14 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TOG FREAK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Paypal o.l.
    Posted: 25 juli 2008 at 20:21
Ønsker å kjøpe MODEL TOG på E-BAY men har ikke opprettet PAYPAL konto,ønsker å vite om det er vanslig  å få til ??.
Har VISA kort gjennom postbanken+VISA koort på coop medlemskort der jeg betaler på etterskudd,hvis mulig ønsker jeg å knytte PAYPAL til coop`s medlems kort.Ermm
lars tore berg
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2008 at 21:34
Har benyttet Paypal uten problemer i 4år. Følg anvisningene som gis når du klikker for å registrere deg som ny. Lykke til! Smile
 
mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2008 at 21:58
Har bare et års erfaring med PayPal men det er et år med knirkefri bruk, ingen problemer!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2008 at 22:10
En enorm fordel med Paypal er at selger får betaling umiddelbart og kjøper får varen 3-4 dager tidligereBig%20smile Kjempe for oss som ikke sto først i køen når tålmodighet ble utdelt.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2008 at 22:27
Jeg har hatt PayPal-konto i ca 5 år. Jeg har handlet en del på tyske eBay, og ikke alle selgere aksepterte til å begynne med betaling annet enn via tysk bankkonto.
På forespørsel om PayPal ikke visste ikke alle selgerne hva PayPal var for noe engang.

Etterhvert har det likevel blitt flere tyskere som aksepterer PayPal, så nå vurderer jeg bare auksjoner hvor selgeren aksepterer PayPal. Og som nevnt over så får selgeren pengene med én gang, og da blir i hvertfall karakteren fra selgeren til meg positiv.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
TOG FREAK View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 14 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TOG FREAK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2008 at 22:37

Da jeg er også medlem av brikkelauget har jeg VELDIG lyst til å kjøpe LEGO fra :WWW.BRICKLINK.COM,der må du bruke PAYPAL i nesten alle butikkene.

lars tore berg
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2008 at 00:28
Det underlige er at ikke bankvesenet har kunnet komme opp med en like enkel løsning ... en ting er betalingskort, ille nok, i og med at selger må ha et visst opplegg, men å overføre penger direkte til konto i utlandet er jo absurd kostbart. Paypal, derimot, de får det til! En glimrende løsning. Mye bedre enn kredittkort, i og med at det bare er Paypal som kjenner kortet ditt, og du dermed står sikrere mot misbruk.

Edited by Henning L - 26 juli 2008 at 00:29
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2008 at 00:47
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

men å overføre penger direkte til konto i utlandet er jo absurd kostbart.


Overføring til konto i utlandet behøver ikke bli dyrt. Det finnes flere nettbanker i Norge som overfører til utlandet gebyrfritt. Bruker sjøl Skandiabanken, det går en dag eller to ekstra hvis jeg må sette inn penger på kontoen før jeg gjør overføringen til utlandet

"Vanlige" norske banker er forøvrig i særklasse slappe på området, EUs pålegg fra et par år tilbake, til banker innenfor EU/EØS om å ta like mye betalt for utenlandstransaskjoner som for innelandske, har bankene i Norge strittet i mot fra dag en. "Det tar lang tid", "Må ha en overgansgordning" "Tekniske vansker" osv. Den egentlige årsaken er selvsagt at de ikke lenger kan overprise tjenesten.
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
TOG FREAK View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 14 juli 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TOG FREAK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2008 at 00:50

Jeg kan også innrømme at jeg har model tog for over 100000 : +50 lok +500 vogner alle av merket MARKLIN HO,har også en del lok+vogner kjøpt i USA(HO).Smile

lars tore berg
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2008 at 12:30
Paypal er helt topp. har hatt det nå i en god del år... Veldig enkelt å melde seg inn i det. Og er et meget enkelt system!
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2008 at 00:06
Det billigste betalingssystemet innenlands er direkte betaling til selgers bankkonto, og den billigste metoden til betaling utenlands er Skandiabanken ol. Husk at ved betaling via kreditkort eller paypalkonto over netthandel blir selger belastet med kostnader som kunden til syvende og sist betaler.

Direkte mellom selger og kjøper på ebay er dirkete overføring via Skandiabanken el paypalkonto om selger aksepterer dette uten påslag.
Terje V.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.