MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Firefox
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Firefox

 Post Reply Post Reply
Author
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Firefox
    Posted: 10 januar 2005 at 00:16
At jeg fikk logget in her fra XP-maskinen på jobben var tydeligvis et engangstilfelle... Så på jobben er det tilbake til Explorer for å logge på her.

Ellers støter jeg stadig på sider som har har funksjoner som ikke fungerer like bra med Firefox som med Internet Explorer. Men flere av feilene er slike man ikke legger merke til hvis man ikke vet hvordan sidene oppfører seg i Explorer. Et eksempel fra dette forumet er når man linker til et bilde som skal vises i teksten. Med Firefox dukker det opp en boks hvor man legger inn URL, og det er jo greit nok. Men med Explorer inneholder denne boksen en rekke opsjoner. Man kan bl.a. legge inn alternativ tekst til bildet.

Men hvis man ikke er vant til å bruke Explorer, vet man jo heller ikke hva man går glipp av, så det spiller det vel ikke så stor rolle.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2004 at 11:18

Litt mer informasjon om flyet Firefox er lagt under "Helt off topic".

traiNman

Endring: Innlegget flyttet.

 



Edited by traiNman
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2004 at 11:47

Hei !

Jeg bruker Firefox hjemme, på en gammel pc, med Win. 98. Fungerer OK. Her på jobb er det kun tillatt med IE.6.0 Win 2000, og det fungerer greit det også.

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2004 at 11:17
Jøss... i dag virka det faktisk. (Behøvde ikke trykke reload heller)  Ja ja, det hjelper kanskje å klage litt.

Mvh Heine
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2004 at 00:55
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Men jeg har et vesentlig problem, og det er at jeg ikke klarer å logge
på dette forumet fra maskinen på jobben. Den har windows XP. Når jeg
logger på sier den at påloggingen var vellykket, men når den går til
neste side er jeg ikke logget på allikevel. Dette er ikke noe problem
på noen av de andre forumene på nettet jeg vanligvis må logge på.


Har du prøvd å laste inn inn siden på nytt? (F5 Reload).

Opplever det fra tid til annen med Opera. Logger på og blir stående som ulogget (tror jeg). Reload løser det problemet.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2004 at 00:30

problemet med at du ikke blir logget på selv om programmet hevder det er noe jeg fra tid til annen opplever selv og med min gamle maskin med win95 og IE5.0. Det er et problem som dukker opp en sjelden gang....

Eirik

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2004 at 00:20
OK, da er det noe annet som er problemet...

Mvh Heine
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2004 at 23:15
Har kjørt Firefox på XP SP2 siste måned. Funker problemfritt på dette forumet.

Terje S


Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2004 at 22:19

Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:



Noen andre som bruker Firefox?

Mvh Heine

PS! om Firefox kan man lese mer her.

Har testet den litt på Mac hjemme, og der mener jeg det funker på forumet.

Største problemet med Firefox er for meg at "Alt inn" ikke støtter den. Men kanskje man kan stille den inn slik at den presenterer seg som Netscape?

Ellers har den glimrende CSS-støtte.

 

Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2004 at 21:39

Hei!

Ja Firefox var et fly fra en film med samme navn. Den var basert på den russiske MiG-31. Dette er et avansert jagerfly som har en hastighet på Mach 3,2. Meget spreke saker!

MVH, Tom 

Back to Top
greffern View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote greffern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2004 at 21:10
Firefox var et avansert jagerfly fra en eller annen film....
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2004 at 19:32
Jeg har et par uker testet nettleseren Firefox nå. Man blir jo minnet om at man bør kaste ut Internet Explorer over alt nå, da denne er full av sikkerhetshull.

Og så langt er jeg veldig fornøyd, men det finnes noen småfeil her og der. Firefox  har en del elegante løsninger  som gjør at man ikke bryr seg så mye om de små problemer som finnes (dvs sider som har funksjoner som fungerer kun i Internet Explorer.)

Men jeg har et vesentlig problem, og det er at jeg ikke klarer å logge på dette forumet fra maskinen på jobben. Den har windows XP. Når jeg logger på sier den at påloggingen var vellykket, men når den går til neste side er jeg ikke logget på allikevel. Dette er ikke noe problem på noen av de andre forumene på nettet jeg vanligvis må logge på.

Så på jobben må jeg bruke Internet Explorer for å logge på dette forumet. På maskinene jeg har hjemme er det ikke noe problem å logge på med Firefox. Her kjører jeg gode gamle windows 98 på den ene, og 98 ME på den andre. Og det virker bra som bare det...

Noen andre som bruker Firefox?

Mvh Heine

PS! om Firefox kan man lese mer her.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.