MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg AleksanderB
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg AleksanderB

 Post Reply Post Reply
Author
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Weblogg AleksanderB
    Posted: 07 juli 2008 at 23:00

Hei!

Har begitt meg ut på et EL 13 prosjekt jeg og, ikke like omfattene som mange andres, men likevel en del arbeid.  Har tatt en del bilder underveis som jeg ville forsøke å lage en weblogg av.

Kåpen er Nydesign og nr 2154 som jeg er tenkt til å beholde. Har i stedet prøvd å "piffe" den opp med å sette på en del detaljer, senking av kåpen, samt ny motor.
 
 
 
 
Har satt på antenne, boret hull og laget håndtak rundt dør, malt bufferbjelke, laget rail under vinduene i front og montert stige.
 
Flere bilder kommer!
 
 
 
 
 
 
 
 
Hilsen Aleksander
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 23:22
 
Har fått malt stige, håndtak og antenne.
 
 
Nymalte bremseslanger og buffere som er klare til å settes på.Smile
 
 
Bremseslanger prøvemontert i ende 2.
Hilsen Aleksander
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2008 at 23:54
FlottSmile..
Håper jeg får hentet deg inn igjen snart..  Men jeg har iallefall et speil på minLOL
Kommer forresten ikke i morgen (onsdag), skal til Oslo.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2008 at 12:38
svein hvor fikk du speil? jeg bare lurer du vet jo at jeg og har en 13 maskin under knivenWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2008 at 14:34
Lagde et speil forrige onsdag, loddet sammen av messingplate og tråd.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2008 at 15:02
ahh glemte den onsdagen helt jeg. litt off topic men ka skulle du hatt for og lage 4 speil?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2008 at 18:03
Se her ja! Flott lok Aleksander! Blir bra når det er ferdig! Har forøvrig vært i det aller helligste og sett loket med mine ene øyne ;)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2008 at 21:29
Her er noen oppdaterte bilder siden i går. Smile
 
 
 
Satt på bremseslanger, krokkobbling og plog. Har tigerstripe dekaler til plogen liggende, kommer seg litt når de kommer på.Smile
 
 
 
 
Det samme er gjort i ende 2.
 
 
 
Neste som skal på er ventilasjonslukene.
 
 
 
 


Edited by AleksanderB - 08 juli 2008 at 21:32
Hilsen Aleksander
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2008 at 22:18
Dette blir grisefint Aleksander! :)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2008 at 12:24
nydelig! min blir ikke så fin.... har tenkt og droppe railene og eventuelt håndtakene siden det er for komplisert for meg
en hvist du vill hjelpe meg såWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2008 at 14:01
Originally posted by Stian Stian wrote:

nydelig! min blir ikke så fin.... har tenkt og droppe railene og eventuelt håndtakene siden det er for komplisert for meg
en hvist du vill hjelpe meg såWink
 
Kan hjelpe deg jeg, vi kan se på det på onsdag.Smile
Hilsen Aleksander
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2008 at 14:19
ok kor fikk  du bremse slangene?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2008 at 14:35
Det er noen u malte som jeg fikk fra Svein, måtte klippe og bøye litt i de for å lage til de som står i midten. Smile
Hilsen Aleksander
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2008 at 15:24
ok
 da vet jeg det
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2008 at 13:12
Da har jeg endelig gjort hjemmeleksen min AleksanderSmile.. Så nå har jeg snart hentet deg inn igjen..  Tar med vindusviskere, stige og lys på onsdag.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2008 at 13:53
Drit braSmile, hvis ikke hadde det nok blitt igjensitting på onsdag!WinkWink
Hilsen Aleksander
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2008 at 18:16
aleksander tar du med deg pantografene som du ikke skulle bruke? det vil si de orginale lima pantografene.   og svein har du flere bremse slanger og evt koblings kroker?

Edited by Stian - 21 juli 2008 at 18:18
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2008 at 10:37
Skal ta de med jeg.Smile
Hilsen Aleksander
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2008 at 01:04
kuult Wink.....synes jeg kjenner igjen noen "kjøkkenstøp"(som er gjordt mens HUN (dere vet) som er ute og bruker visa kortet på Lindex,H&M og gud hvet hva de heterforno butikkene,...rare dyr....Wink)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2008 at 04:54

Hehe! jaja da kom det nå noe godt ut av handleturen hennes daWinkLOL  Kjenner til det der, har en slik en jeg og, hun er i tillegg en racer til å trekke visa på internett...WackoLOL 

Hilsen Aleksander
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.