MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - fremo-norge.org
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

fremo-norge.org

 Post Reply Post Reply
Author
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: fremo-norge.org
    Posted: 30 juni 2008 at 00:22
I forrige uke forsvant fremo-norge.org fra internett. Først i dag fikk jeg tid til å ta fatt i det og jeg kontaktet Oderland som drifter serverne umiddelbart.

Det viser seg at fremo-norge er blitt hacket av noen som hadde til hensikt å komme seg inn på Oderlands serverpark. Derfor måtte de stenge ned fremo-norge.

Jeg hadde en samtale med Pål i dag og vi ble enige om å avslutte fremo-norge med den løsningen vi kjørte. Dels fordi den tydeligvis ikke var sikker nok, selv med de siste oppgraderingene som var tilgjengelige, og delvis fordi postnuke som løsningen heter ikke blir videreutviklet lengre.

Inntil vi har fått noe annet på plass vil den eldgamle fremo-norge være tilgjengelig. En ny løsning håper vi skal være på plass i løpet av høsten en gang.

Med beklagelig hilsen
FREMO-Norge v/Dag cato
Back to Top
Jan Frelin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 juni 2007
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Frelin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2008 at 16:38
Så nu finns det ingen hemsida för norska FREMO?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2008 at 17:05
Joda, den antikvariske er oppe og går.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2008 at 17:48
siden da hva heter den hilsen stian som elsket og se på de bildene fra fremo treffeneOuch
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2008 at 18:32
www.fremo-norge.org



Edited by Dag Cato - 02 juli 2008 at 18:34
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 333
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2008 at 11:23
Har noe skjedd her?  De linkene jeg har hatt liggnde, både ny og gammel ser ikke ut til å føre noe sted hen. Hvor befinner den norske FREMO standarden seg nå?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2008 at 11:34
I øyeblikket er vi inne i en overgang mellom to serverleverandører. Overgangen skulle gått sømløst men så har tydeligvis ikke skjedd.
Jeg skal se hva jeg kan få til.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2008 at 16:19
Nå finner jeg ikke de gamle nettsidene til Fremo Norge heller. ER det jeg som ikke har lett godt nok, eller?

Svein S
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2008 at 17:08
Niks Svein. Du kan dessverre lete til du blir blå. I øyeblikket er alt nede. Men det skyldes mest dårlig tid fra min side samt en vellykket flytting av domenet til ny leverandør.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2008 at 19:58
Nede og vellykket......WinkLOLLOL

 

 

Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2008 at 12:44
Mye av innholdet på www.fremo-norge.org fra 13. oktober 2006 finnes arkivert på http://web.archive.org/web/20061013073705/http://www.fremo-norge.org/.

-TrulsS
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2008 at 13:14
Hvorfor tukle med løsninger her hjemme, når Fremo sentralt jo er i ferd med å bygge opp et helt nytt nettsted beregnet på fremoister i alle land og på alle språk?
 
Jeg ser fremo Danmark allerede er på plass med danskt flagg og en velkomstside. Bare det å få inn et norskt flagg og flytte over innholdet fra gamle fremo-norge siden og ned til www.fremo-net.eu ville jo vært en god start. Ønsker man å beholde domenenavnet så er det jo bare å sette det opp slik at folk automatisk videreledes til fremo-net.eu.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Roger Andre View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 23 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Andre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 17:14
Hei
 
Er fermo siden fortsatt ute av drift eller har den fått ny web adresse...?
 
Vis den er nede fortsatt, kan noen svare på vilken skinne code og produsent som har billigst og bra skinner...
 
På forhånd takk for hjelpen.Big%20smile
Mvh Roger Andre

Valdresbanen"s materiell alle epoker
Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2008 at 19:26
PECO...
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2008 at 15:11
code 75
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2008 at 15:11
Glemte eg noe Tore?? hehe
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2008 at 04:45
Vet om en dansk mj butikk som, ikke lenge siden ble utsatt for hacking.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.