MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Márklin Di3 Ofotbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Márklin Di3 Ofotbanen

 Post Reply Post Reply
Author
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 01 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Márklin Di3 Ofotbanen
    Posted: 16 juni 2008 at 23:28

Jeg skal få lakkert en Márklin Di3 gammeldesign over til Ofotbanen-design. Jeg er ikke den beste til å lakkere, noen lok har jeg lakkert selv med vellykket resultat - andre har jeg sendt inn til min "servicemann" for lakkering. På Electrade selger de dekaler til Di3 Ofotbanen, så er man nøye og flink til å lakkere kan dette være en idé å tenke på hvis man vil ha noe utenom det vanlige. Men en Di3 uten ploger er ikke skikkelig syntes jeg så jeg kjøpte to ploger i hvitmetall og lakkerte dem i riktig gulfarge. (Søk feks. på skan train. De selger det.) Selvfølgelig skal jeg ha Superline-gitter i ende 2 og ribbene i Márklin sine vinduer pusses forsiktig bort med fint sandpapir og påføres litt blank lakk eller et tynt lag Aralditt for å bli blanke og fine. Da blir det fine panserglass. Jeg har gjort det før på en Márklin Di3 jeg har i nydesign. Det ble supert.  Det er også et godt tips til de som har kjøpt Márklin Di3 i Jernbaneverket-design. Superlinegitter i ende 2 gjør veldig mye.

Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.