MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - H0/H0e  hjemmeanlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

H0/H0e hjemmeanlegg

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: H0/H0e hjemmeanlegg
    Posted: 03 juni 2008 at 20:51
Får bare legge ut dette da planene har blitt pent endra. er kombinert H0 og H0e.
begynte på H0e i dag. blir mest for anlegg og gruve drift inni/utenpå det lille fjellet som kommer snartSleepy
har blitt nesten ferdig med stor-stasjonen min. er en større stasjonshall med totalt 5 spor. 4 foreløpig. 3 av dem med perong.
skal også et til som stopper rett før parkeringsplassen jeg har satt opp.
har pr. i dag 3H0 lok og 1 H0e lok.
H0:  BR218(tilsalgs), Taurus og et ER20 Herkules
H0e:  et lite damplok. Big%20smile

og en haug med vogner egentlig. har 2 lastebiler, 2 mindre lastebiler og 2 biler. ++...
gidder igrunn ikke skrive alt jeg har da jeg har veldig mye.
tok noen bilder da. ble helt vilt dårlig kvalitet... problemer med kameraet og lys skjønner dere...
Har 3 planer jeg skal videreføre så fort BR218 er solgt:
Gjøre ferdig gruve delen m/ H0e (se bilder)
Lage lok kirkegård og verksted (H0)
Tog museum som også inkluderer Big Boy damplok (se bilder)

Bilder: (beklager kvalitet)

H0e gruvestarten:



Stasjonsområdet med en taurus stående og kose seg etter en langtur (H0)




Parkeringsplass med en vw Boble -52 og en skoda 1600 Sleepy



Og, bigboy og perongen jeg tankte å bruke til "museum"



Tar gjerne imot kommentarer. råd osv Clap



Edited by Jonas - 03 juni 2008 at 21:01
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 21:59
Hei,
såg veldig spennende ut!

Har du en sporplan du kan legge ut? Kan feks bare rable opp noe i PAINT, det er alltid spennende å se.
 
Har du tenkt å ha omlastingsmulighet mellom smalspor og normalspordelen? Eller går banene helt separert?
 
Ben
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 22:27
tenker på å la H0 ta en liten tur innom gruveanlegget. ellers har jeg en konteiner kran som skal gå på 1h0 spor, 1 h0e spor og et for lastebiler. har ikke container vogner i h0e men... går å late som alttid.
har nok ikke noen spor plan nå. men kan slenge opp noe over det som er hittil.
gi meg 30min
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2008 at 22:43
Endret planer


Edited by Jonas - 15 september 2008 at 00:32
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2008 at 00:31
tja. Da har det skjedd en smule mere da.
Fikk solgt BR218 men desverre fikk kjøper noe problem... Men det ordner vi oss imellom :)

Har fått lagt litt mere spor i dag. og en pens. Sporet har blitt ballastert.
Fettern min var innom. Og gud å dårlig anlegget mitt var i følge ham LOL
Vi starta såvidt på å lage indre delen av tunnelene. så i morra skal jeg få kjøp no skum av no slag. fugeskum eller noe som jeg da skal bruke som fjellSmile
Vel... bilder sier mer enn ord.
Først et oversiktsbilde.


Utenfor stasjonshallen...


... Og inni.


Kjøpte et verksted bygge fra PIKO. det var skuffende kort... Jeg måtte heve det litt opp for at ER20 skulle komme inn/igjennom...


Og ER20 datt i dag i gulvet... Et feste til ene boggien røyk og akselen datt av... Håper Hobbytrain gutta reparerer det fort og billig i morgen etter midagg om været passer seg.


Og sist men ikke minst, det nye sporet.



Får se om jeg ikke rusker med meg noe mere fra hobby train i morgen :)
Takk for meg, Jonas


Rettelse:
Sporplan!


Merk: DET KOMMER TIL Å BLI AVVIKLINGER FRA PLAN!
byggninger, lokstall osv kommer også.


Edited by Jonas - 15 september 2008 at 00:36
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2008 at 19:39
Ja. da var det gjort litt arbeid.
I dag kjøpte jeg et br001 damplokomotiv. leverte det på Hobbytrain for å få dem til å digitalisere det.
Ble overasket over tiden det tok. 14 dager skulle de visst ha... var litt drøyt lenge syntes jeg.
Også skal jeg få igjen ER20 i slutten av uka.
Dyre greier også. ER20: rundt 100 spenn
BR001: 400,- +/-

som dere kan se har jeg lagt til litt grønt her og derStar
Og min kjære fetter odin var innom på bursdagen min på søndag og ville rydde opp på anlegget mitt. Var ikke meg imotSmile
Vi kjørte også b7vogner på en rød sveitserCry Stakkars sveitseren min...
men bilder sier mer enn ord!





(på bildet over har jeg rukket å rote litt igjen da)

(Over er den nye kull-lageret mitt. fikk det av fatters. Passer fint med damploket)


Også hadde jeg besøk av knut i går ettermidagSmile



H0e banen står stille for øyeblikket.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 20:08
Her var den tråden jeg EGENTLIG skal poste i...
Gud veit hvorfor jeg har den andre enda.

gjort en del nå i kveld men jeg har ikke lyst å ta bilde før alt har tørket slik at jeg kan se åssen det er...
Fiksa meg 2 dobble nye containere fra øbb.
De som var på DMJK på torsdagskvelden mellom 7-10 skal ha sett de ligge bak et altfor smussa ER20 gult diesellok.
Jeg har også som planer å få tak i et likt ER20 lok og kjøre dobbelt lok med forhåptenligvis opptil 10 slike vogner etter. Bare jeg får skaffa meg jobb... (Vet du om noe til å ha etter skoletid i drammen/Nord i vestfold så si ifra... Tar nesten alt!)
Bilder kommer i morra eller senere i dag.

Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 januar 2009 at 20:47
Jada...
Trær har kommen og har fått en fin vinkel på sporet i svingen.
Skal bli en del flere detaljer for i denne svinger er der banen forlater byen som senere kommer.
Regner jeg med.
ER20 kjørte helt knirkefritt der på den korte strekningen som er kjøringsdyktig...
Skal male litt småsteder på fjellet der også.



Og her, 2 flotte dobble containervogner fra ROCO med øbb containere :)
Gikk noen runder på DMJK i går kveld!


Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2009 at 20:04
Det jobbes enda.







Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2009 at 23:21
Originally posted by Jonas Jonas wrote:



Sporplan!


Merk: DET KOMMER TIL Å BLI AVVIKINGER FRA PLAN!
 
En av de avvik burde være å legge hovedspor i avvik i veksel nr 2 sørfra Wink
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2009 at 21:25
Jada. Jobbes gjør det. Er snart ferdig med 30cm inn av den ene kortsida av anlegget mitt.
rydda bort en del av plastikk delene og byggningene jeg har i dag... Det er lite men er et steg mot noe ryddigere :)



Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2009 at 17:37
Var på hobbytrain i dag og handlet. Fikk slått av en bitteliten prat med en jeg aldri husker hva heter Cry
Ble kortvarig besøk da fatters ville hjem og måkeLOL
Kjøpte nye skinnelasker, Skinnespiker, Mere ballast, Ei godsvogn og märklin shed for köf.
Sto en dritrå skinnemaskin eller hva man kan kalle det i brukavdelinga til 450,-...
Gud å jeg ville ha den. Slags gul lastebil med en kran på planet. h0 skala.

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2009 at 18:08
Sikkert en unimog http://www.railquip.com/images/Unimog(1).jpg
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2009 at 19:16
Originally posted by Stian Stian wrote:

Sikkert en unimog http://www.railquip.com/images/Unimog(1).jpg


Nope. Hadde ikke hjul med dekk :)
Så litt gammel ut også. Flott modell! Men dog, Ikke en unimog.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2009 at 19:48
Du får ta et bilde av den neste gang daWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2009 at 21:02
Kanskje det var en slik som er i bakgrunne på bilde nr 2 fra oven: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1152&PN=4
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2009 at 22:21
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Kanskje det var en slik som er i bakgrunne på bilde nr 2 fra oven: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=1152&PN=4

JA! Bare at planet og krana var i sort utførelseBig%20smile
Hvor mye koster disse helt nye? Og er det motor og digitale muligheter ?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 00:08


Lenge siden det har  blitt gjort noe. Pga gulvlegging her oppe.
Begynte  i dag tidlig med litt arbeid så kom naboen og ville ha meg med ut på tur.
Endte med en 9 timers lang kjøretur.
Et pungtert ektepar i drammen ga oss 300 spenn for å bytte hjul , som også finansierte turen først til kongsberg, Så til numedalen og videre nord til uvdalen. (Nesten Geilo)
Vi kjørte litt sammen med noen rallydeltagere siden golfen til naboen er litt sprek.
Ser ikke ut men rå lyd og går godt!
På veien hjem så vi noen biler med nødblinken. Stoppa og der lå en elg på sida og pusta gitt. Stakkars svenske hadde kjørt i hundre og helvette og treffi elgen. Var visst fint med han. Ingen hus i nærheten eller noe vett. Ingen hadde våpen eller noe sånt heller. Ble til at vi måtte kjøre over elgen til den døde, Noe som heldigvis gikk med første prøvelsen.
Men jeg ble meget inspirert av landskapet der. Forelsket meg i en liten tunell der også.
Legger ved noen få bilder fra turen jeg.


Golfen  :roll:




Men tilbake til anlegget,
Jeg har smått begynt å lage en liten gammeldags asfaltvei. Jeg bygger anlegg fra nyere tider hvor man holder på å pusse opp og gjøre i stand en eldre bane fra øst-tyskland. Det er da midt mål med norske natur-etterligninger.
På følgende 3 bilder er deler av veien lagt, Samt prøvemalt. Skal nok et tynt finslipt lag med gips oppå her igjen også. Males bittelitt mørkere tenker jeg.





Planer for i morgen:

-Ta vekk hele sporet med den grå ballasten. Må legge nytt siden hellinga mi gikk til helvette.
-Legge veien over begge sporene og sette opp "Murvegger" der veien -krysser steinrøysa mi.
-Mala på nytt
-Designe og tenke ut fjellløsningen på andre siden av anlegget.
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 00:22
Originally posted by Jonas Jonas wrote:


Også hadde jeg besøk av knut i går ettermidagSmile



H0e banen står stille for øyeblikket.
 
 
ahhh...så det er slik redaktøren i modell & elektronikk ser ut..LOL
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 00:43
Haha. Knut er svensk forresten =)
Han runder 1 år i Juni.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2009 at 00:03
Gjort litt i dag også. Ble ikke noe kjøring i dag så LOL
Men jeg våkna ikke før 2 og da var det middag Sleepy

Har lagt opp "Bjelker" til en overgang over det eldste sporet i dag. Fått malt dem og lagt siste gipslaget på veien.
Er "Asfaltmalinga" mi for lys? Bør den være mørkere?
Her har også Taurusen min blitt tatt av hylla. Der har den desverre stått siden en gang i novemberCry




Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2009 at 15:10


Smile Fikk meg en liten haug med nye penser i posten i dagLOL
Med motor også, Dog jeg ikke brukte dem.
Har ikke mulighet til å frese eller kutte ned i plata som måtte gjøres med dem. Får ta det senere en gangEmbarrassed
Her ser dere inn mot stasjonen, Vestfra.




Edited by Jonas - 12 mars 2009 at 15:12
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2009 at 23:02
Okei. Nå setter jeg en stopp for dagen ass  :giggle:
En av pensene jeg fikk var litt ødelagt så jeg fikk nå bytta skinna på den. Men nå vet jeg ikke hvor jeg skal plassere den  :cry:

-Spor opptil lokstallen er plassert og finjuster. (2 spor)
-Første del av perongen er limt. Skal antagelig til H-T i morgen og kjøpe en sånn perong til.





I morgen skal jeg ikke noe annet enn til drammen utpå dagen (etter 4)
Så blir litt party stemning her hjemme  :wink:
MJ og techno er en finfin kombinasjon.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2009 at 21:38
nok en dag over og nye ergrelser erobret!
Pensene var visst ikke designet til å ha strøm tilkoblet til hver eneste skinne hele tida så det måtte fikses. Da jeg til min forskrekkelse så at det var fabrikklaget at høyre og venstreskinne gikk innat hverandre ble det arbeid på færde.

Pensen til venstre ser dere har disse 2 sittende sammen.
Det er bare teit! Når jeg da skifta over pensen kutta den strøm til det ene sporet for å forhindre da denne kortslutningen, Men jeg må ha strøm til alt hele tida da jeg skal kjøre minst 2 hovedspor.
Så jeg tok ut den lengste og freste den litt på innsiden der skinnene tar på hverandre og gjorde den kortere. På mange penser er det en plastikk bit som sitter her hvor jeg nå har et tomrom.
Det gir en ubehagelig bump på toget som kjører der men du må nesten vite det for å merke det. Ikke noe av mitt materiell sporer av og da er det ok.
Må jobbes litt til med det for å få til en finpuss. Merka at hjulene til ER tok akkurat såvidt borti men ikke nok til kortslutning på multifunksjonsmusa til ROCO.


Ellers;


ER"n fikk seg en prøvetur!


Jeg vurderer å betale MJF"s Morten for å "pusse opp" loket mitt... Ser egentlig ikke utLOL Smussinga var fin men en anelse for mye.
Noe sånt som følgende syns jeg hadde vært fint.

Bare uten all skrifta...
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 15:49
Ryddigheten slår til igjen! Loppis 100 meter nedafor meg (Nede på skolen min) eller rettere; Sande hallen. Var det loppis i dag da.
Jeg fant et interessant skap med MANGE små hyller o.l og 2 plater til å dra ut samt en stor skuff.
280,- :giggle:
Sto og argumenterte litt om prisen men... Flottanes skap altså!
(Bilde lengre ned)
Etter at det var kjøpt kjørte jeg opptil biltema og kjøpte en rød ledning slik at jeg kan se forskjell på ledningene mine under bordet. Nå har jeg bare svarte og det er bare surr...
Brede, Jeg skjønte ikke en dritt av hva du sa, men Per på H-T ga meg en fin fin forklaring i dag og jeg må til å lodde noe så jævlig smått og bedritent.
På biltema kjøpte jeg også mere smådeler til "mini-slipemaskinen" min ("Hangman!"  8) )  Og en form for maske til å ha over hodet med 6 forskjellige "forstørrelsesglassstyrker" ("Hangman"  8) )
Og på H-T gikk det til en identisk perong som jeg har så jeg får 1 lang istedet for 1-2 korte.
Og noen slepesko og gummiringer til driftshjul på Märklin lokene mine.
Også gikk det til Peco C100 isoleringslasker og vanlige lasker :)


Fint skrivebord?  :shock:


Også fant jeg dette bildet fra jeg var hos muttern i uke 8 eller 9.
Dette er mor og sønn som ligger og halvsover ved siden av meg med promille som limer damplok  :giggle:  (BR43 forresten)

Her er den maska forresten. Jeg MÅTTE Gjøre det med øyet  :giggle:  (Kan være litt ekkelt)

Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 21:36
Og da rullet første kveldstog inn på stasjon  "Blumenfield"





2 peronger satt sammen og limt
Big%20smile
Akkurat plass til 2 av personvognene mine samt litt av loket!
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 21:59
Originally posted by Jonas Jonas wrote:

... Da jeg til min forskrekkelse så at det var fabrikklaget at høyre og venstreskinne gikk innat hverandre ble det arbeid på færde.

Pensen til venstre ser dere har disse 2 sittende sammen.
Det er bare teit! Når jeg da skifta over pensen kutta den strøm til det ene sporet for å forhindre da denne kortslutningen, Men jeg må ha strøm til alt hele tida da jeg skal kjøre minst 2 hovedspor.
Så jeg tok ut den lengste og freste den litt på innsiden der skinnene tar på hverandre og gjorde den kortere. På mange penser er det en plastikk bit som sitter her hvor jeg nå har et tomrom.
Det gir en ubehagelig bump på toget som kjører der men du må nesten vite det for å merke det. Ikke noe av mitt materiell sporer av og da er det ok.
Må jobbes litt til med det for å få til en finpuss. Merka at hjulene til ER tok akkurat såvidt borti men ikke nok til kortslutning på multifunksjonsmusa til ROCO.
 
Fordi om du ikke aner hvordan sporvekselen du har kjøpt fungerer betyr det ikke at den er "teit". Det betyr bare at du trenger litt mer kunnskapWink
 
Det eneste som hadde vært nødvendig for å få den vekselen til å fungere var å bruke plastlasker på de to skinneprofilene som kommer ut i midten... Værre er det ikke...
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2009 at 23:05
Yes det vet jeg. Fikk greie på det i dag hos H-T v. Per.
Kjøpte derfor slike og dytta skinna på plass og lodda på den lille saken. Dog jeg må frese ned litt under akkurat der =)
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2009 at 22:59
Skjer litt lite her om dagen men...
Har liksom ikke råd til noe for tida.
Taurus loket mitt er til salgs. RC"n blir solgt til Tirsdagen for 250,-...
Bare for å få råd til byggningsmaterialer vett.  :cry:
Men men.
La skinner til Godshuset mitt i dag. Gjort om på hele delen bak stasjonsbygningen siden jeg la inn motor i en av pensene. Skal motor i alle pensene jeg ikke rekker til fra stasjonen (Som skal være foran på banen)
tenker jeg.
Bilder.




Også har jeg et midlertidig lånelomotiv fra Märklin samlinga mi.
Som jeg enda ikke har fått ut fingern med...
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2009 at 20:59
Hmm. I dag har jeg satt opp noe av gjerdet som skal passe på at passagerer ikke tusler ut på jernbaneskinnene.
Syns det ble helt kurrant. Blir jo såklart til noen justeringer på dem men.
Tenkte å legge grus som en gåvei/sykkelvei fra inngangen av stasjonsbygningen til perongen. Men tror jeg brukte litt for grov "grus" til å teste med.
Eneste jeg har som er finere er helt hvitt som marmor.
Men er det brukanes den helt hvite?





Også har jeg fått finga i noe gammelt elektro utstyr.
Skal laga meg en manuell dreiing av en dreieskive. Med kjeder og tannhjul 8)


Oversiktsbilde til slutt.



Edited by Jonas - 27 mars 2009 at 21:02
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,079 seconds.