MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Jeg har bygget en Di8 i Márklin
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeg har bygget en Di8 i Márklin

Post Reply Post Reply
Author
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg har bygget en Di8 i Márklin
    Posted: 02 juni 2008 at 00:00

Jeg har alltid vært fasinert av Di8. Og nå har jeg bygget en i Márklin. Jeg trengte tre Lok - en Sveitsisk Am843 og to stk. Márklin Mak 1206. Di8 har annen hytte og pipe så det tok jeg ifra Am843 og Márklinlokene som var helmetallok måtte kappes i to på riktig punkt og limes sammen så jeg fikk riktig lengde på alt. Jeg måtte også frese bort små detaljer på kåpe som ikke skulle være der. Lakkering og annet måtte også til. Fjernlyset har jeg fått Hobbytrain til å modifisere. Det måtte files fire ganger bredere for å få det makent til Di8. Resultatet ble en Márklin helmetall Di8 i riktig lengde. Gå inn på websiden min og se bilder av byggingen. Det er også mellom 100 - 200 bilder av mitt vinteranlegg der også. www.togwebsiden.com

Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
Unge_Lafton View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Unge_Lafton Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2008 at 00:12
Den så meget fin ut..Big%20smile
Back to Top
Helge Myhre View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helge Myhre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2008 at 08:56
Hyggelig at du likte loket mitt. Så du forresten på siden min at jeg også har bygget en EL13 på et Márklinlok?
Mvh.
Helge Myhre
www.togwebsiden.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.