Dagens aktiviteter i Horten |
Post Reply |
Author | ||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 mai 2008 at 20:13 |
|
Det var planlagt at opptil flere personer fra MJBV region øst skulle møtes i Horten i dag for litt bygging. Siden de fleste jobber innen den virkelige jernbanen er det ikke alltid like lett å få turnuser og fridager til å klaffe sammen, men i dag så det lovende ut. For egen del forsvant planen når de ringte fra jobben og tagg om overtidshjelp. Med 26 lokførere for lite på jobb til å dekke trafikken så kunne jeg nesten ikke si nei til å offre fridagen nok en gang.
Siden Obas-fører DC allerede på det tidspunkt hadde meldt sin ankomst til lokalet så svingte jeg uansett en liten tur nedom for å slå av en prat før jeg måtte innover;
Som bildet viser var imidlertid ikke DC interessert i å prate med meg. Han var tydeligvis i ferd med å planlegge en ny drømmemodul, og hadde ikke stort å si. Det lille som kom ut av han tydet imidlertid på at et sagbruk vil være en sentral bedrift på denne drømmemodulen, og kjenner jeg han for rett så blir nok den industrien betjent av et Obas tømmertog.
Utover dagen kom så Dr. Hansen seg nedover og, så jeg regner med at det har vært en viss aktivitet også på fysisk eksisterende moduler i løpet av kvelden
Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Oar"n
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 188 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Herlig, rett og slett! Er dette det nye overnattingslokalet for lokpersonalet i midtre vestfold?
Bildet kan tyde på at dere har litt for behagelige møbler i lokalet.. Hos oss er forøvrig kaffeforbruket såpass høyt at slikt unngås.
Vi ser gjerne at herr Skårvik er sanndrømt, i så fall har jeg trelasten klar.
|
||
Hilsen
Roar Børte |
||
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei
Og så får den undrende hob i den øvrige verden en fin beskrivelse af, hvor hårdt det er at jobbe ved jernbanen. Det er ikke det rene moro - altid
Som jeg kan se, er der ikke stor forskel på Norge og Danmark i så henseende. Manglende personale og overarbejde.
Overskuddet fra overarbejdet investeres forhåbentlig i modeljernbanens verden så vi ikke oplever et efterslæb i vedligeholdelsen af denne for os "virkelige" verden.
Med jernbanehilsen
Dan
|
||
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, det har det. På både den ene og den andre stasjonen
Ellers er vel snart Elektriker Sten et passende navn på deg. Oppkalt etter "trikkern" i Norske Byggeklosser. Han kom heller ikke så ofte innom...
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tja.. om noen hadde fått høvlet ned en platformkant så hadde vi hvertfall hatt et tømmerspor klart på Korsnes til tømmerlasta di...
Eirik
|
||
|
||
eika
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men bare vent å se hva jeg får til når jeg først dukker opp... Du skal ikke se bort fra at man ved å stille utkjør fra Steinsnes samtidig legger togvei inn i spor 4 på Sandnes samt frigir Korsnes for lokal skifting
Utkjør Steinsnes vil forøvrig bli koblet via kaldtvannskrana, ikke varmtvannskrana, for det hadde jo blitt litt upraktisk
Eirik
|
||
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tømmersporet ER klart. Men DI2 og T44 trenger ikke trafikkere her! Alt annet funker, t.o.m. Levahn og "drittskiftern"
|
||
J-I Hansen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, siden vi ikke har vannkraner, så ...
Du får gå via luftavfuktern istedet
|
||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gjesp. Det var godt å sove. Etter en hel natt på jobb var jeg en smule sigen må jeg inrømme.
|
||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |