MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Di3.629 ved Langhus
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di3.629 ved Langhus

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Di3.629 ved Langhus
    Posted: 05 mai 2008 at 22:33
Idag kl. litt-over-halv-syv passerte denne fete damen Langhus stasjon:





Bildet er tatt med Nikon D40 og 18-55mm f4-5,6 på lukker 1/320s., blender f9, ISO 200, brennvidde 35mm. Bildet er tatt i RAW og behandlet i Photoshop Common Raw.

Jeg er riktig fornøyd med både motiv og utsnitt, det tekniske mener jeg er på plass men jeg er som vanlig mottagelig for konstruktiv kritikk


Edit:

Versjon med tettere utsnitt:



Edited by carlf - 05 mai 2008 at 22:36
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2008 at 13:25
Fint bilde!
Men min umiddelbare reaksjon er at det blir litt kjedelig når du plasserer hovedmotivet (loket) midt i bildet. Prøv en annen beskjæring og se om ikke det frisker opp bildet litt.
 
Petter
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2008 at 14:49
Fint bilde Smile..om du beskjærer litt foran toget og litt over så blir det liksom litt mer fart i bildet...og lokomotivet blir enda mer tett på og massivtWink
 
Uansett blir bildet ditt desktopbakgrunn for en stund her hos meg Big%20smile
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2008 at 16:20
Bedre?



Edited by carlf - 07 mai 2008 at 20:57
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 11:13
Absolutt! Er du ikke enig selv?
 
Et tips: prøv å lese litt om "det gyldne snitt".
 
 
Petter
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2008 at 20:59
Mange takk for riktig konstruktiv kritikk! Jeg er helt enig i at det ble mer effektfullt med et tettere utsnitt!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2008 at 13:41
Absolutt bedre jaSmile...får liksom toget så tett på at en nesten kan "ta" på detTongue
 
..Men prøv å beskjær bildet rett før/etter den første frie rekkverksstoplen foran toget, og se hvilken følelse det gir deg med tanke på fart og retning på toget. Vær litt rå og prioriter toget foran de andre detaljene i bildet, og se hvilke effekter du får ut av det....masse perspektivlærdom i litt brutal beskjæring på desktoppenBig%20smile -orginalen har du jo uansettLOL
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.