MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Fremo Larvik
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Fremo Larvik

 Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fremo Larvik
    Posted: 02 april 2008 at 16:02
Kan fortelle at sent i går kveld ble steinen lagt for Fremo Larvik av 3 medlemmer fre Larvik mj-klubb. Disse er : Nils Ivar Kaupang,Asbjørn Kristiansen og undertegnede....Wink.....det vel ingen bombe at Larvikstasjon blir å se på treff i fremtiden...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 16:45
Velkommen skal dere være ! Clap
 
Hilsen Halvor
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 17:29
Var det ikke noen som nevnte noe for Morten om å se lyset før treffet? LOL
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 18:21
Har tydeligvis blitt helt frelst i DC....  Wink

LOL
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 18:26
HeiSmile
 
Ja - vi var vel en del som arbejdet hardt på Mortens frelseWink 
 
Dan
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 23:21
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

...det vel ingen bombe at Larvikstasjon blir å se på treff i fremtiden...
 
GratulererSmile
 
Larvik ja, det hadde vært noe.
 
Må bygge Revet ssp også da. Ring Halvor neste år og si at du kun har med en 120 cm lang modul med sidespor. Tipper det blir liv i leiren når han finner ut at den er 20 meter bred +++ Tongue


Edited by J-I Hansen - 02 april 2008 at 23:21
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2008 at 00:37
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

...det vel ingen bombe at Larvikstasjon blir å se på treff i fremtiden...
 
GratulererSmile
 
Larvik ja, det hadde vært noe.
 
Må bygge Revet ssp også da. Ring Halvor neste år og si at du kun har med en 120 cm lang modul med sidespor. Tipper det blir liv i leiren når han finner ut at den er 20 meter bred +++ Tongue
 
revet vil bli bygget,likeså sidesporene til wallboard fabrikken,Alfred Andersen mek.verk. og Fritzøe saga......men vi begyner med selve stajonen,så kommer det andre etter tur....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2008 at 01:25
Originally posted by asai asai wrote:

Har tydeligvis blitt helt frelst i DC....  Wink

LOL
det blir nok forsatt AC i min egen kjeller,men det hindrer meg ikke i å bygge i andre formater......Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2008 at 18:12
Når jeg ser hva du og Jon Einar i samarbeid har fått til med OBAS"en, er jeg ikke i tvil om at vi har mye å glede oss til når du nå starter et FREMO bygg... Smile

Når du nå også kjører litt DC, trenger du ikke bygge om alle superlinerene dine til AC. LOL
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2008 at 01:29
Originally posted by asai asai wrote:

Når jeg ser hva du og Jon Einar i samarbeid har fått til med OBAS"en, er jeg ikke i tvil om at vi har mye å glede oss til når du nå starter et FREMO bygg... Smile

Når du nå også kjører litt DC, trenger du ikke bygge om alle superlinerene dine til AC. LOL
 
Heldigvis skal jeg ikke bygge alene....Nils Ivar er en dyktig snekker,modellbygger og trollmann med loddebolten,Asbjørn ( som er TXP i Drammen i det daglige) er super nøye.....så dette blir bra!
 
 
Aner jeg en som har lyst til å kjøre El 11, El 17 Flåmsbana,Dovregubben og El 15 i tospann...Wink......så har jeg 64,66 og 88 sett som lett lar seg konvertere for en weekend...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2008 at 05:57
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
Aner jeg en som har lyst til å kjøre El 11, El 17 Flåmsbana,Dovregubben og El 15 i tospann...Wink......så har jeg 64,66 og 88 sett som lett lar seg konvertere for en weekend...
 
HeiSmile
 
Dette kan vel give enhver mj` sved på panden.Big%20smile
 
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2008 at 07:33
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Aner jeg en som har lyst til å kjøre El 11, El 17 Flåmsbana,Dovregubben og El 15 i tospann...Wink......så har jeg 64,66 og 88 sett som lett lar seg konvertere for en weekend...


... å hvilken weekend det ville blitt!! Tongue
Spesielt den 11"eren og 17 lok. (17 lok i litt "feil" farge, men dog)

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 april 2008 at 16:09
Originally posted by asai asai wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Aner jeg en som har lyst til å kjøre El 11, El 17 Flåmsbana,Dovregubben og El 15 i tospann...Wink......så har jeg 64,66 og 88 sett som lett lar seg konvertere for en weekend...


... å hvilken weekend det ville blitt!! Tongue
Spesielt den 11"eren og 17 lok. (17 lok i litt "feil" farge, men dog)

..... best jeg ikke nevner det kjørbare Bm 70 settet  daWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 17:10
Nå, hvordan gikk det med prosjektet? Eller har finanskrisa slått til her og?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.