MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Arendaltreffet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Arendaltreffet

 Post Reply Post Reply
Author
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Arendaltreffet
    Posted: 30 mars 2008 at 21:08

En liten verdenspremiære.

Dette er midt første forsøk på å komme meg ut på et forum, en skikkelig jomfrutur.
 
Jeg ville egentlig hilse alle de som i helgen var på treff i Arendal, tusen hjertelig takk for en flott helg. Jeg har vært med noen år og dette blir bare bedre og bedre.
Håper mange melder seg på treffet i Kristiansand.
 
Hilsen Erik Kalvik
PS håper jeg klarte å legge dette utClap 
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 21:13
Takk for sist Erik,

(long time etc...)  du klarte det Wink

Som du selv sier, et kjempearrangement, takket være både deltagerne og ikke minst arrangøren.

MVH
Terje O



Back to Top
grinda View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote grinda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 21:17
Hei Terje
Takk like så, det var ei gjille helg dette her, ja vi er gjengen i Arendal og særlig Halvor en stor takk skyldig.
 
Hilsen Erik K
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 21:19
Nå har jeg ventet i hele dag på å se de flotte bildene fra treffet

Håper det kommer noen snart!!

Krible, krible
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 april 2008 at 16:53
Originally posted by grinda grinda wrote:

En liten verdenspremiære.

Dette er midt første forsøk på å komme meg ut på et forum, en skikkelig jomfrutur.
 
Jeg ville egentlig hilse alle de som i helgen var på treff i Arendal, tusen hjertelig takk for en flott helg. Jeg har vært med noen år og dette blir bare bedre og bedre.
Håper mange melder seg på treffet i Kristiansand.
 
Hilsen Erik Kalvik
PS håper jeg klarte å legge dette utClap 

Ser man det, Erik!  Velkommen.

Kan jo opplyse at Erik tilhører den harde kjerne i Kristiansandsklubben. Og unnlater selvsagt med kledelig beskjedenhet å nevne at han også var med til Rendsburg i høst. 

Kristiansandsklubben er forøvrig fra i dag av husløse, da lokalene snart blir offer for gravemaskinenes klør.  (Det er dessverre ingen aprilspøk) 
Det skal bli oppstillingsplasser her til Colorlines ny superbalje som sluker 3 ganger så mange gummilhjulinger som den forrige. 


Edited by Oar"n - 01 april 2008 at 17:10
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 20:00
Dette treffet var mitt første FREMO treff, og var en kjempeopplevelse!
Selv om jeg ikke har noe å måle mot, synes jeg det virket som treffet var veldig bra organisert og mange spennende kjøreoppdrag. Under første sesjon på lørdag ble jeg med som "lærling" på et godstog. Veldig grei måte å starte på. Fikk meg deretter et oppdrag på et persontog, med avsetting av noen melkevogner. Utrolig gøy og lærerikt.

Mange flotte moduler med utrolige detaljer. Clap



Edited by asai - 02 april 2008 at 20:27
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 20:28
Så noen synspunkter fra en førstereis-gutt:
Det ble avslutningsvis diskutert litt om hvordan fremtidige FREMO treff skal være ettersom det på dette treffet, etter noens mening, var nære smertegrensen for hva som er forsvarlig på denne typen arrangement.
Mitt syn på dette, etter å ha opplevd hvor utrolig spennende dette gjør hobbyen, er at man må være litt forsiktig med å ekskludere noen. Hvis en skal forsøke å skape engasjement og interesse rundt denne morsomme og givende hobbyen bør så mange som mulig få mulighet til å være med på dette. Tror uansett at det begrenser seg selv til ikke å bli en allemanns sport noen gang. Til det er vi vel såpass sære... Wink
Bare litt tanker før dere i FREMO norge bestemmer dere for eventuelle nye regler for påmelding e.l.


Edited by asai - 02 april 2008 at 20:32
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 april 2008 at 20:33
Uansett en stor takk til alle dere som stilte med moduler, rullende materiell og alle dere andre deltakere, både som lokførere, txp etc. som var med å gjorde dette til det det ble.
En spesiell takk til dere fra arrangøren som sikkert har jobbet i måndesvis for å få dette i stand. Clap

Forsøkte å få disse 3 siste innlegg i samme innlegg, men måtte, som dere ser, dele opp for å få postet alt jeg hadde på hjertet... Embarrassed


Edited by asai - 02 april 2008 at 20:34
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.