MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Farger er vanskelig
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Farger er vanskelig

 Post Reply Post Reply
Author
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Farger er vanskelig
    Posted: 26 mars 2008 at 00:37
Det er da ikke uvanlig at maling på virkelige hus varierer, gammel rødmaling solblekes, nymalte områder blir tydelige. Bare mal det som du ville malt det om det var i virkeligheten, du!
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2008 at 19:26
Jeg lagde en gård fra schratch for 10-12 år siden til min "Timesaver" (http://home.broadpark.no/~mjacobse/mj1.htm).  Timesaveren måtte desverre avhendes etter fuktskader, men gården er i ferd med å bli overflyttet til en av mine FREMO moduler på Skaarerbanen.  Jeg må imidlertid gjøre noen tilpasninger, reparerere litt  og lage noen nye bygninger.  Problemet er at jeg brukte Humbrol i 1996 og blandet rødfargen til låven uten å dokumentere.  Nå har jeg sluttet å bruke løsemiddelbasert maling, og etter en stund med Tamya, bruker jeg nå det eneste merket jeg finner i hobbybutikker i Bergen og Oslo (Spanske "Model Color").  Det er svært vanskelig å finne samme blanding, og det ser ut til at jeg kanskje må male om alt sammen. 
 
Men først er det FREMO treff i Arendal.  Da får farger være farger.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.